Skip to article

Customer service - da sau nu?

Customer service - da sau nu?
Nu de mult am participat la un curs de Customer Service al unor prieteni pe care ii recomand cu drag: Alin Ghizasan si Mihaela Stroe. Ce impact a avut acest curs asupra mea si ce viziune mi-a deschis? SIMPLU: clientul face toti banii. De ce? Cum? Urmareste articolul.

Stiam inca de mica de zicala ?clientul nostru, stapanul nostru? dar nu intelegeam exact de la ce vine si nici ce importanta avea. Nu mi s-a inamplat de putine ori sa intru intr-un magazin si vanzatoarea sa se poarte urat cu mine, ca si cum nu as avea ce sa caut acolo sau ca si cum ea nu ar avea nicio obligatie sa ma serveasca. Urmarea: nu m-am mai intors acolo, chiar daca era cel mai apropiat magazin sau mai ieftin. Am preferat sa merg mai departe sau sa dau mai multi bani si sa fiu tarata decent.

Intr-o zi vorbeam cu un prieten si imi zicea ca s-a dus sa isi cumpere un sacou pentru ca urma sa participe la un eveniment. A cautat in tot complexul dar a gasit numai intr-un singur loc ceva mai deosebit, pe placul lui si potrivit evenimentului la care urma sa participe. Foarte amabil cu vanzatoarea, aceasta a fost foarte nepoliticoasa, aroganta si nu s-a aratat deloc interesata in a-si ajuta clientul. Acesta a plecat cu niciun gand de a se mai intoarce vreodata si cu intentia de a le povesti tuturor prietenilor sai intamplarea neplacuta.

Customer service - da sau nu?
S-a intamplat ca de ziua mea sa primesc o felicitare din partea unei reviste online la care eram abonata. Desi este o procedura fireasca probabil si nimic iesit din comun, probabil ca avea acelasi mesaj ca alte mii de felicitari trimise sarbatoritilor din aceeasi zi, mi-a placut foarte mult ideea ca au avut acest serviciu si ca s-au gandit sa adauge un strop de personalitate adresandu-mi-se direct, si folosindu-se de numele meu. Ce impact a avut asupra mea acest gest minor? M-a impresionat destul de mult incat sa le povestesc prietenlor mele iar ele sa se aboneze, eu sa le citesc articolele cu mai mult interes decat inainte, si sa apreciez echipa care a facut acest gest.

De ce vorbim despre customer service si ce este atat de important? Este bine de stiut ca zicala ?clientul nostru, stapanul nostru? inseamna de fapt ca salariul vine din buzunarul clientului. Prin faptul ca el vine si iti cumpara produsul sau se foloseste de serviciile pe care tu le oferi contra-cost, el iti face afacerea sa mearga, el este cel care iti plateste facturile, angajatii, care iti ofera vacantele in afara tarii si hainele scumpe. Prin faptul ca el benefieciaza de serviciile tale si este multumit de ele, chiar impresionat, el se va intoarce si mai important, el le va spune prietenilor lui de tine iar tu vei avea profit de pe urma acestui client.

Mai este de stiut ca o experienta negativa va atrage de 5 ori mai multe raspunsuri negative decat o experienta pozitiva raspunsuri pozitive. De ce? Pentru ca asa sunt oamenii construiti, pentru ca experientele neplacute raman mai mult in memorie decat cele placute.

Ce este de facut? Ar trebui sa acordam mai multa importanta acestui aspect. Data viitoare cand te vei duce in magazin sau in oricare alt loc in care vei lua contact cu cineva care va trebui sa iti ofere serviciile ia aminte cum s-a purtat: daca nu ti-a placut ce experienta ai acumulat, si daca ti-a placut ce reactie ai avut apoi. Cum ar fi fost daca in loc sa se comporte indiferent cu tine s-ar fi aratat foarte interesat/a de nevoile tale? Cum ar fi fost sau cum ar fi daca o astfel de persoana chiar te-ar ajuta?

Te-am pus pe ganduri?

Mult succes!

Articole recomandate

5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother 5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother
Imprimantele inkjet Brother sunt apreciate în rândul consumatorilor care doresc soluții eficiente, randament crescut şi investiții pe termen lung. Fie că vorbim de imprimante, fie că vorbim de sisteme all în one, toate echipamentele de bucură de
Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina
Antreprenoriat feminin in Romania Antreprenoriat feminin in Romania
Anul 2020 este unul care va rămâne în istorie – pandemia a afectat viețile tuturor, atât cele personale, cât și cele profesionale și a lăsat o ampremntă grea și asupra economiei naționale, dar și celei globale. Nici pentru
Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,