Skip to article

Customer service - da sau nu?

Customer service - da sau nu?
Nu de mult am participat la un curs de Customer Service al unor prieteni pe care ii recomand cu drag: Alin Ghizasan si Mihaela Stroe. Ce impact a avut acest curs asupra mea si ce viziune mi-a deschis? SIMPLU: clientul face toti banii. De ce? Cum? Urmareste articolul.

Stiam inca de mica de zicala ?clientul nostru, stapanul nostru? dar nu intelegeam exact de la ce vine si nici ce importanta avea. Nu mi s-a inamplat de putine ori sa intru intr-un magazin si vanzatoarea sa se poarte urat cu mine, ca si cum nu as avea ce sa caut acolo sau ca si cum ea nu ar avea nicio obligatie sa ma serveasca. Urmarea: nu m-am mai intors acolo, chiar daca era cel mai apropiat magazin sau mai ieftin. Am preferat sa merg mai departe sau sa dau mai multi bani si sa fiu tarata decent.

Intr-o zi vorbeam cu un prieten si imi zicea ca s-a dus sa isi cumpere un sacou pentru ca urma sa participe la un eveniment. A cautat in tot complexul dar a gasit numai intr-un singur loc ceva mai deosebit, pe placul lui si potrivit evenimentului la care urma sa participe. Foarte amabil cu vanzatoarea, aceasta a fost foarte nepoliticoasa, aroganta si nu s-a aratat deloc interesata in a-si ajuta clientul. Acesta a plecat cu niciun gand de a se mai intoarce vreodata si cu intentia de a le povesti tuturor prietenilor sai intamplarea neplacuta.

Customer service - da sau nu?
S-a intamplat ca de ziua mea sa primesc o felicitare din partea unei reviste online la care eram abonata. Desi este o procedura fireasca probabil si nimic iesit din comun, probabil ca avea acelasi mesaj ca alte mii de felicitari trimise sarbatoritilor din aceeasi zi, mi-a placut foarte mult ideea ca au avut acest serviciu si ca s-au gandit sa adauge un strop de personalitate adresandu-mi-se direct, si folosindu-se de numele meu. Ce impact a avut asupra mea acest gest minor? M-a impresionat destul de mult incat sa le povestesc prietenlor mele iar ele sa se aboneze, eu sa le citesc articolele cu mai mult interes decat inainte, si sa apreciez echipa care a facut acest gest.

De ce vorbim despre customer service si ce este atat de important? Este bine de stiut ca zicala ?clientul nostru, stapanul nostru? inseamna de fapt ca salariul vine din buzunarul clientului. Prin faptul ca el vine si iti cumpara produsul sau se foloseste de serviciile pe care tu le oferi contra-cost, el iti face afacerea sa mearga, el este cel care iti plateste facturile, angajatii, care iti ofera vacantele in afara tarii si hainele scumpe. Prin faptul ca el benefieciaza de serviciile tale si este multumit de ele, chiar impresionat, el se va intoarce si mai important, el le va spune prietenilor lui de tine iar tu vei avea profit de pe urma acestui client.

Mai este de stiut ca o experienta negativa va atrage de 5 ori mai multe raspunsuri negative decat o experienta pozitiva raspunsuri pozitive. De ce? Pentru ca asa sunt oamenii construiti, pentru ca experientele neplacute raman mai mult in memorie decat cele placute.

Ce este de facut? Ar trebui sa acordam mai multa importanta acestui aspect. Data viitoare cand te vei duce in magazin sau in oricare alt loc in care vei lua contact cu cineva care va trebui sa iti ofere serviciile ia aminte cum s-a purtat: daca nu ti-a placut ce experienta ai acumulat, si daca ti-a placut ce reactie ai avut apoi. Cum ar fi fost daca in loc sa se comporte indiferent cu tine s-ar fi aratat foarte interesat/a de nevoile tale? Cum ar fi fost sau cum ar fi daca o astfel de persoana chiar te-ar ajuta?

Te-am pus pe ganduri?

Mult succes!

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista