Skip to article

Interviu cu Liliana Caimacan, European Brand Manager Dove Skin Care

Interviu cu Liliana Caimacan, European Brand Manager Dove Skin Care
Am stat de vorba cu Liliana Caimacan, European Brand Manager Dove Skin Care, care ne-a impartasit cateva dintre secretele ce au ajutat-o sa ajunga pe culmile succesului profesional intr-un domeniu atat de cautat la ora actuala - marketingul.

Ti-ai inceput cariera in marketing acum 14 ani. Cat de mult s-au schimbat lucrurile in acest domeniu pana in prezent?

Marketingul este un domeniu dinamic, unde lucrurile se schimba foarte repede si pentru ca au aparut noi medii de comunicare (online, de exemplu) si pentru ca au evoluat si consumatorii si modul lor de viata este diferit. Si eu am evoluat o data cu aceste schimbari trecand de la a face lucruri de baza in marketing la dezvoltarea unor campanii integrate de marketing. A fost o perioada in care am acumulat multa experienta legata de constructia si dezvoltarea unuei marci, de modul in care se face comunicarea si interactiunea cu consumatorii si toate astea se vad in rezultatele marcilor de care m-am ocupat.

Acum sunt responsabila de activitatea de marketing pentru gamele Dove de ingrijire a pielii, coordonand toate tarile din Europa. Desi Dove este un brand global, fiecare tara necesita o abordare personalizata, pentru ca tarile respective au specific diferit si se afla in stadii diferite de dezvoltare, iar femeile desi au obiceiuri similare pot avea asteptari diferite de la un produs.

2011 a fost un an important pentru ca a avut loc relansarea marcii Dove, cu focus pe gama clasica, dar, pentru a ne adresa nevoilor diferite ale consumatorilor din Europa am dezvoltat actiuni specifice pe grupuri de tari. De exemplu, in tarile nordice sunt foarte cautate cremele autobronzante, in timp ce femeile din sudul Europei cauta in special produse pentru fermitatea pielii.


Care este reteta succesului intr-un domeniu atat de cautat la ora actuala?

Interviu cu Liliana Caimacan, European Brand Manager Dove Skin Care

Exista cateva ingrediente necesare: foarte multa munca, dorinta de a fi la curent cu toate noutatile din domeniu, dorinta de a dezvolta lucruri noi care sa vina in intampinarea nevoilor consumatorilor.

Toate acestea au stat la baza dezvoltarii mele profesionale. As mai adauga curajul de a aborda diferit elemente clasice ale unei activitati de marketing. De fiecare data succesul unei campanii m-a facut sa merg mai departe si sa descopar noi provocari in ceea ce fac.


Multiplele proiecte si responsabilitatile enorme iti ocupa destul de mult timp. Cum reusesti sa te imparti intre cariera si viata personala?

Munca in marketing este o provocare continua care necesita efort sustinut. Este important sa existe un echilibru intre profesie si viata personala. Am invatat acest lucru mult mai bine in Germania, de la colegii din jurul meu, care gasesc acest echilibru mult mai usor ca in Romania. Consider important ca si in profesie si in viata personala sa faci ceea ce iti doresti si sa iti urmezi visele.

Imi place foarte mult sa calatoresc si incerc sa nu ratez nici o ocazie. Imi palce sa fiu in contact cu oamenii si este un lucru minunat pe care marketingul il ofera si care se extinde si in viata personala.


Ai fost nevoita vreodata sa faci sacrificii pentru implinirea profesionala? Daca da, da-ne un exemplu.

Intotdeauna daca vrei sa ai succes in viata profesionala trebuie sa faci sacrificii, care, de cele mai multe ori, se rasfrang in viata personala. Exemplul meu este momentul in care am acceptat provocarea de a lucra in echipa europeana de la Unilever si de a ma muta in Germania.

A fost un pas important in dezvoltarea carierei si pe plan personal sacrificiul nu a fost pana la urma atat de mare. Chiar daca sunt mai departe de familie si prieteni am reusit sa creez un nou univers aici, sa gasesc un spatiu in care sa ma simt bine si sa fac un pas mare in evolutia profesionala si personala. Pana la urma, Germania nu e atat de departe de Romania.


Daca ar fi sa o iei de la capat in cariera, ai alege tot marketingul?

As face oricand aceeasi alegere. Cand am inceput sa lucrez in marketing, in Romania abia apareau primele notiuni. Acum, cand privesc in urma o fac cu placere, imi place ce fac, este ceea ce imi doresc.

De ce calitati are nevoie o tanara femeie pentru a ajunge pe culmile succesului profesional?

Determinarea, dorinta de a evolua si de a se perfectiona, de a face, de a descoperi, de a se autodepasi, capacitatea de a gasi un echilibru intre viata personala si cariera si de a nu face foarte multe compromisuri.

Avand in vedere ca in perioada actuala internetul este accesibil tuturor, iar magazinele online sunt nenumarate, care crezi ca este viitorul marketingului in aceste conditii?

Marketingul, cel putin in ultima perioada, foloseste din ce in ce mai mult domeniul oneline. In online exista comunicare duala, obtinem si feed-back asa ca este folosit de tot mai multe marci in mai multe campanii.

Magazinele online nu vor inlocui placerea de a merge la cumparaturi, ci completeaza oferta din piata. Marketingul evolueaza o data cu evolutia societatii, a consumatorilor si a mediilor de comunicare. Si nu va disparea, doar ca se vor schimba modalitatile de dezvoltare.


Care este principala motivatie pentru care ai ales aceasta cariera? Veniturile materiale sau implinirea pe care ti-o aduce succesul profesional?

Am simtit de la inceput ca asta mi se potriveste si ca poate fi un domeniu interesant care sa imi aduca satisfactii. Desi, din punct de vedere material este sub alte profesii (de exemplu, domeniul bancar) ofera foarte multe satisfactii profesionale cand vezi o campanie implementata, cand primesti aprecieri din partea consumatorilor, cand marca de care te ocupi e un succes.


Realizator interviu: Adriana Manu

Articole recomandate

4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati 4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati
Numarul femeilor din Romania care isi deschid propriile afaceri sau ajung pe pozitii de conducere in companii importante creste de la un an la altul. Ambitia si dorinta de a dovedi ca pot sa faca fata presiunii mediului antreprenorial, dar si faptul ca din ce in ce mai multe doamne aspira la a fi
Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit
Cu totii am trecut sau vom trece la un moment dat prin emotiile primului interviu de angajare. Oricat de sigur ai fi pe abilitatile tale, atat personale, cat si privind experienta profesionala, elementul de nou cantareste extrem de mult atunci cand intri in contact cu angajatorul. Noi avem cateva
4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat 4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat
A fi ocupat si a fi productiv sunt doua lucruri total diferite. Intr-o lume in care a devenit la moda sa fii ocupat, sa spui ca muncesti si sa ai intotdeauna agenda plina, putini sunt cei care exploateaza timpul pe care il au la dispozitie in moduri care sa le aduca beneficii. Exista mai multe
Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca
Sa ai un job bine platit, care te poate ajuta sa iti indeplinesti toate visurile, sa calatoresti, sa iti permiti lucruri pe care ti le doresti din tot sufletul, este destul de dificil in aceasta perioada, mai ales in contextul pandemiei de coronavirus, cand mii de locuri de munca au disparut si
3 soft skills pe care sa ti le dezvolti in 2022 si cum te ajuta in cariera 3 soft skills pe care sa ti le dezvolti in 2022 si cum te ajuta in cariera
Odată cu stilul de muncă la distanță, în afara biroului, au apărut noi cerințe în ceea ce privește joburile existente și mai ales cele noi. Conform raportului oficial al World Economic Forum, Future of Jobs Report , până în 2025