Skip to article

Limbajul Hipnotic in Negociere (I)

Tainele creierului uman sunt inca multe. Poate ca ?limbajul hipnotic? iti suna cumva prea pompos. Vestea buna este ca tehnicile utilizate in hipnoza sunt folosite in negociere, in discursurile publice, dar mai ales in reclame.

Inconstient, folosim zilnic toate tehnicile enumerate in acest articol intr-o proportie mai mare sau mai mica. Citindu-le, in primul rand le constientizati, apoi ajungeti sa le dezvoltati si sa le transformati in abilitati. Tocmai faptul ca sunt atat de uzuale le face atat de greu de detectat atunci cand sunt folosite constient.

In negociere se pot folosi tehnici foarte fine pentru a convinge interlocutorul. Obama, de exemplu, este ?acuzat? ca a folosit excesiv tehnicile hipnozei Ericksoniene. Limbajul lui Milton Erickson este cunoscut ca fiind unul de impact, care convinge. In acest articol va voi prezenta cateva din tehnicile specifice limbajului Milton, folosite de acesta pentru a ajuta pacientii sa intre in transa. Aplicabilitatea acestui tip de limbaj este atat de mare incat puteti sa il folosititi cu incredere in domeniile pe care le considerati oportune.

Modelele de limbaj utilizate de Milton Erickson au fost dezvoltate si clarificate de Bandler si Grinder (fondatorii NLP). Este nevoie de mult studiu si practica pentru a folosi cu impact maxim aceste modele, insa nimic nu ne opreste sa incepem chiar acum!

Tehnica 1 - Citirea Gandurilor

Primul model te ajuta sa intri pe aceeasi lungime de unda cu partenerul de negociere. Pleci de la premisa ca stii ce gandeste acesta. De exemplu, atunci cand ii spui: ??tiu ca acum te intrebi daca putem face o afacere buna? interlocutorul, in mod inconstient, se va intreba acest lucru. Practic, prin aceasta citire a gandurilor declansezi in mintea intelocutorului un anumit gand, un aspect la care acesta sa mediteze. ?Stiu ca te vei bucura atunci cand vom ajunge la un acord? Prin aceasta citire induci partenerului ideea de finalizare a acordului insotita de un sentiment de bucurie. In mod automat, la nivel inconstient, partenerul va reflecta asupra acestor cuvinte. Nu va nega, tocmai pentru ca in timp ce spui, se va gandi la ceea ce-i spui. Mai jos aveti cateva exemple, iar continuarea o puteti pune exact in cuvinte adaptate contextului.

- ?Stiu ca acum te intrebi??
- ?Stiu ca tu crezi??
- ?Stiu ca ai venit aici cu un scop.?
- ?Stiu ca te poti bucura atunci cand??
-?Stiu ca atunci cand vei pleca de la acest training vei gandi si vei actiona mai intelept.?
- ?Tu probabil deja stii ca??
- ?Vad ca tu crezi...?
- ?Vad ca tu stii??


Tehnica 2 - Lost Performative

In acest model pleci de la judecati de valoare a caror provenienta s-a pierdut in timp. Functioneaza pe acelasi principiu ca si citirea gandurilor. Pleci de la judecati care presupui ca sunt acceptate de interlocutor. Ex: ?Este bine sa fii atent la detalii, intrucat in detalii se pot ascunde lucruri care-ti pot scapa la prima vedere. Un detaliu important al propunerii pe care v-o fac este garantia pe care v-o oferim. Fiind atent la acest lucru va veti bucura in viitor de confortul oferit......? Mai jos aveti diferite judecati de valoare cu rol de exemplu care pot fi adaptate si completate dupa cum considerati ca este bine.

- ?Si este bine sa te intrebi??
- ?Este bine sa fii atent...?
- ?Este important sa??
- ?Este rau sa inseli...?
- ?Este bine sa inveti din greu...?
- ?Este mai bine sa daruiesti decat sa primesti...?


Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, The way to excellence


www.traininguri.ro

Articole recomandate

Factorii care ne impiedica sa devenim bogati Factorii care ne impiedica sa devenim bogati
Să fim bogați sau măcar să ne bucurăm de bunăstarea financiară reprezintă una dintre dorințele multora dintre noi; cu toții dispunem de instrumentele necesare pentru a ne asigura transformarea dorinței în stare faptică, dar, oare
Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala
Candidatii ideali sunt intotdeauna proactivi. E foarte important sa tii minte aceasta regula atunci cand cauti un loc de munca. Companiile apreciaza candidatii motivati, care stiu sa depuna eforturi pentru a-si atinge scopurile. Trebuie sa stii sa proiectezi aceasta imagine in ochii angajatorului;
De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor
In ultimii ani, tot mai multe persoane au renuntat la joburile traditionale, cu program fix, la birou, pe munca remote, de acasa sau din spatii special amenajate pentru freelanceri. Atractivitatea unui job flexibil, care le permite sa nu isi neglijeze nici viata personala, a devenit tot mai mare,
Ce trebuie sa stie o antreprenoare despre promovarea afacerii sale in mediul online Ce trebuie sa stie o antreprenoare despre promovarea afacerii sale in mediul online
Intr-o competitie acerba in mediul online, este nevoie de o strategie bine gandita pentru a te promova, pentru iesi in fata cu brandul si produsele tale. Fie ca ai produse/servicii foarte calitative, sau preturi mai mici fata de competitie, este greu sa te detasezi. Care sunt metodele de promovare
Cadourile, pentru femei de succes Cadourile, pentru femei de succes
Cadourile sunt cel mai simplu si mai frumos mod de a face o femeie sa se simta fericita. Craciunul este sarbatoarea pe care majoritatea femeilor o asteapta cu nerabdare. Stiu ca vor fi rasfatate cu aceasta ocazie atat de familie, cat si de reprezentantii firmei la care lucreaza. Un cos de Craciun

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

Ele.ro iti recomanda