Skip to article

Managementul culturii organizationale

Managementul culturii organizationale
Managementul calitatii totale ne aminteste ca organizatia inseamna in primul rand oameni si ca de la acestia se poate incepe constructia unei culturi organizationale. Iata cateva principii ale managementului calitatii totale despre oameni:

Atitudinile si emotiile reprezinta in continuare influenta principala asupra organizatiei;

Valorile, aspiratiile si convingerile satureaza substanta cunostintelor si a ratiunii;

Nu trebuie sa folosim legile si principiile stiintifice ale fizicii pentru anticiparea comportamentului uman.

Cu cat este mai mare intreprinderea, cu atat mai mult aceasta adopta o personalitate si o inertie proprii.

Oamenii se razgandesc si isi modifica obiceiurile, neexistand nici o formula matematica pe care sa o folosim pentru a anticipa aceasta schimbare.

Oamenii vin la serviciu in fiecare zi avand in minte propriile obiective.

In urma acestor principii, Deming a elaborat o strategie cuprinzatoare de management pe baza urmatoarei filosofii: "O companie nu trebuie niciodata sa inceteze sa-si imbunatateasca produsele sau serviciile si trebuie sa aiba ca unic obiectiv satisfacerea clientilor".

Managementul culturii organizationale

Pentru o cultura organizationala a succesului
Inainte de a incepe construirea unei culturi a succesului, leadership-ul trebuie sa fie dedicat acestei sarcini. De asemenea, trebuie sa fie efectuat un studio al istoriei recente a companiei, in care sa fie incluse informatii despre nivelul de performanta al ultimilor cinci ani.

Creati echipe de la toate nivelurile organizatiei.

Echipele trebuie sa enumere obstacolele pe care le percep in calea crearii unei culture a succesului.

Echipele trebuie sa fie imputernicite si sa li se spuna cum vor fi tratate recomandarile lor de catre management.

Folositi instrumentele pentru discutii in grup pentru a ajuta la analiza listei de obstacole.

Puteti folosi o diagrama Ishikawa ("os de peste") pentru a organiza lista obstacolelor pe categorii.

Trebuie efectuata o analiza Pareto - analiza cunoscuta si sub numele de regule 80/20: identificarea a 20% dintre sursele problemelor va scoate la iveala chestiuni care sunt responsabile in proportie de 80% de orice problema.

Analiza organizatiei trebuie publicata si impartasita cu toti angajatii. Chestiunile ce trebuie tratate devin obiectivele schimbarii.

Se formeaza echipe de actiune care sa puna in aplicare urmarirea obiectivelor pentru schimbare.

Pe masura ce sunt introduse sistemele nou concepute si procesele ce rezulta din acestea, conceptul de progress continuu trebuie sa fie explicat.

Dureaza intre doi si sase ani pentru ca o organizatie sa se transforme dintr-un mediu controlat, autocratic, intr-un spatiu de lucru antreprenorial, democratic.

Cultura succesului nu este o strategie temporara, ci un mod de viata permanent, care va va transforma pentru totdeauna pe dumneavoastra si organizatia pe care o conduceti.

Pentru mai multe detalii in legatura cu managementul culturii organizationale, puteti citi in cartea Managementul culturii organizationale aparuta la editura Polirom .

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!