Skip to article

Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!

Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât să ajungă să petreacă mai multe momente importante alături de familie. În special femeile caută să se lanseze în afaceri legate de fashion, considerând că domeniul le este foarte cunoscut și foarte plăcut. Este extrem de important să faci ceea ce îți place, inclusiv în business! Chiar dacă nu există un buget foarte mare, se poate lansa un start-up în lumea modei, nu neapărat în partea de creație și producție (operațiuni ceva mai complicate), ci mai ales în retail.

Prima variantă la care se gândesc viitoarele antreprenoare este lansarea unei colecții proprii de haine. Însă este nevoie de cunoștințe și abilități în materie de design vestimentar, precum și capacitate de producție. Să fii designer de fashion este foarte interesant și foarte provocator, dar dacă vrei să ai inclusiv partea de retail poți considera că vei avea două linii diferite de afaceri, cu mulți bani necesari pentru investiții și mai ales foarte mult timp de alocat. În plus, cele mai multe persoane nu se pricep de fapt la partea de creație, deci o astfel de abordare este complicată fără a angaja personal dedicat sau fără a atrage parteneri.

Cea mai populară alegere: un magazin de fashion cu îmbrăcăminte, accesorii, poate chiar și încălțăminte. Produsele vor fi cumpărate de la producători / distribuitori români sau din alte state. Este o afacere propriu-zisă de comerț, unde cumperi și apoi vinzi cu adaos comercial, acoperind costurile și lăsând loc și de profit (cel puțin teoretic, dacă lucrurile merg conform planului). Însă în piața actuală de fashion, unde consumatorii preferă mall-urile și brandurile mari de modă în general, este extrem de dificil să dezvolți o afacere proprie de retail. Drept rezultat, putem observa că foarte multe astfel de magazine se închid după ani sau chiar luni, nereușind să atragă clienți suficienți.

Rămâne desigur varianta unui magazine online, ceva mai flexibilă și cu costuri mai mici. Totuși, va fi dificil să găsești furnizori de încredere care să îți propună raport calitate / preț foarte bun. Dacă țintești segmentul premium, trebuie să ai ceva aparte. Dacă mergi pe low cost, riscurile sunt enorme. Dacă optezi pentru calea de mijloc, trebuie să găsești produse pe care clienții nu le pot găsi ușor și în alte magazine, ceea ce este la limita imposibilului în mediul online, unde clienții compară ușor produsele între e-shop-uri și unde se vânează mai ales discounturile din magazinele foarte cunoscute...

Iată și o altă opțiune antreprenorială de tot mai mare succes: un magazin (offline sau online) de produse second hand sau / și outlet. Este un segment în mare creștere, inclusiv din considerente etice, legate de ecologie, de reutilizarea produselor fashion. Atenție, un astfel de magazin poate fi unul care să nu se dedice celor care vor produse ieftine și atât! Ai putea colabora cu un depozit haine second hand care să îți furnizeze produse la costuri corecte, produse de înaltă calitate, care nu arată ca și cum ar mai fi fost utilizate (unele dintre ele au oricum și etichetă). Vei vinde produse aproape unicat, produse inclusiv de la branduri de top, dar la prețuri mai mult decât decente. Lumea second hand poate fi o variantă câștigătoare în business-ul de fashion, trebuie doar să analizezi bine piața și să iei decizii înțelepte, fără a căuta să vinzi extra low-cost.

Articole recomandate

Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta
În ultimii doi ani, un număr semnificativ de femei au fost puse în situaţia de a renunţa la jobul avut pentru a-și supraveghea copii în contextul adoptării pe scară largă a cursurilor online. Totodată, multe angajate au fost forțate
Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022 Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022
Indiferent daca activezi intr-o agentie, esti freelancer sau conduci un start-up, trebuie sa ramai la curent cu lumea PPC, care evolueaza rapid. Noile tendinte ale anului 2022 se creioneaza deja. E bine sa intelegi ca noile campanii publicitare au nevoie de un suflu modern, de reinventare, intr-un
Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati
Egalitatea de gen reprezinta una dintre preocuparile constante in societatea actuala. La nivel international, au fost stabilite strategii pe termen mediu si lung pentru a elimina inechitatile privind accesul femeilor la educatie sau functii de conducere, dar si in ceea ce priveste egalitatea de
Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine! Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine!
O colaborare se dovedeste de succes atunci cand ambele parti sunt de buna credinta si fiecare partener face tot ce depinde de el pentru ca lucrurile sa mearga cat mai bine. Astfel, si reusita ca model de videochat in Bucuresti poate fi obtinuta in urma unei bune colaborari intre fiecare fata si
Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg? Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg?
In ultimii ani, romancele au devenit tot mai dornice de dezvoltare personala. Aceasta dorinta a venit si din nevoia de a jongla cat mai eficient cu sfera personala si cea profesionala, de a indeplini cu succes rolurile de femeie, mama, sotie, angajat sau antreprenor . Dezvoltarea personala este