Skip to article

Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta

Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta
Inca din introducerea cartii lui Al Ries si Jack Trout - Pozitionarea - aflam ca este "Una dintre cele mai importante carti in domeniul comunicarii pe care le-am citit vreodata."

Excesul de comunicare vs. pozitionare
Spre marea mea surprindere, inca de la inceputul acestei carti de comunicare, autorii sai pun problema "excesului de comunicare". Conform acestora, "lipsa de comunicare" invocata zilnic ca fiind motivul cel mai banal, motivul universal invocat de noi toti cand avem probleme este tocmai inceputul noii ere a marketingului.

Pozitionarea - o noua abordare a comunicarii
Pozitionarea incepe de la un produs, o marfa, un serviciu, o companie, o institutie sau chiar de la o persoana, probabil tu insuti. Dar pozitionarea nu este ceea ce faci cu un produs. Pozitionarea este ceea ce reusesti sa creezi in mintea beneficiarului. Cu alte cuvinte, pozitionezi produsul in mintea beneficiarului. Pozitionarea este primul rationament inteles ca solutie la eforturile unei companii de a se impune pe piata, in contextul unei societati care sufera de sindromul comunicarii exagerate, asa cum este societatea noastra.

Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta

Exemple concrete de pozitionare eficienta
Conform autorilor cartii, este de preferat sa spui "Suntem cafeaua situata pe locul trei in topul vanzarilor din America" decat sa te lauzi cu mult disputata pozitie de top, incerta. La fel a considerat si departamentul de Marketing al cafelei Sanka.

Oamenii nu vor sa le comunici ceea ce esti atat tu (produsul tau), cat si celelalte produse existente pe piata. Ceea ce vor cu adevarat este sa le comunici ceea ce nu esti si sa le explici prin ce te diferentiezi. Seven-Up a stiut sa isi valorifice aceasta diferenta: "Seven-Up: racoritoarea care nu este Cola". Acelasi lucru l-a facut si compania Avis - "Avis este pe locul doi in industria inchirierilor de automobile. De ce sa ne alegeti pe noi? Pentru ca ne straduim mai mult!"

Mesajul simplificat la maximum
In loc sa incerci sa comunici tot ceea ce stii tu si ai vrea sa stie si consumatorul despre caracteristicile tehnice si calitative ale produsului tau, ar fi ideal sa te axezi pe un mesaj simplificat la maxim care sa semnifice in fapt pozitionarea produsului tau. Ca si in arhitectura, in marketing "mai putin inseamna mai mult". Trebuie sa gasesti acel cuvant diferit si unic pe care sa ti-l rezervi in mintea consumatorului.

Mai multe despre conceptul de pozitionare, precum si cateva studii de caz ale unor companii care au folosit cu succes conceptul in cartea Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta , aparuta la editura Brandbuilders .

Articole recomandate

4 decizii pe care trebuie sa le ia o femeie care isi doreste sa fie independenta financiar 4 decizii pe care trebuie sa le ia o femeie care isi doreste sa fie independenta financiar
Independenta financiara este visul oricarei femei, dar pentru multe ramane doar un vis. Este nevoie de o anumita mentalitate, de disciplina si strategie pentru a-ti asigura un venit care sa raspunda nevoilor tale si care sa iti ofere siguranta. Multe femei nu reusesc sa devina independente din
4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati 4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati
Numarul femeilor din Romania care isi deschid propriile afaceri sau ajung pe pozitii de conducere in companii importante creste de la un an la altul. Ambitia si dorinta de a dovedi ca pot sa faca fata presiunii mediului antreprenorial, dar si faptul ca din ce in ce mai multe doamne aspira la a fi
Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit
Cu totii am trecut sau vom trece la un moment dat prin emotiile primului interviu de angajare. Oricat de sigur ai fi pe abilitatile tale, atat personale, cat si privind experienta profesionala, elementul de nou cantareste extrem de mult atunci cand intri in contact cu angajatorul. Noi avem cateva
4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat 4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat
A fi ocupat si a fi productiv sunt doua lucruri total diferite. Intr-o lume in care a devenit la moda sa fii ocupat, sa spui ca muncesti si sa ai intotdeauna agenda plina, putini sunt cei care exploateaza timpul pe care il au la dispozitie in moduri care sa le aduca beneficii. Exista mai multe
Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca
Sa ai un job bine platit, care te poate ajuta sa iti indeplinesti toate visurile, sa calatoresti, sa iti permiti lucruri pe care ti le doresti din tot sufletul, este destul de dificil in aceasta perioada, mai ales in contextul pandemiei de coronavirus, cand mii de locuri de munca au disparut si