Skip to article

Tehnici pozitive de comunicare

Tehnici pozitive de comunicare
Tehnicile pozitive de conversatie sunt esentiale atunci cand iti doresti sa ai relatii bune cu superiorii si colegii, insa aceleasi reguli pot fi aplicate cu succes si in viata personala.

Munca in echipa sau proiectele vor avea rezultate mai bune si intreaga activitate din companie se va desfasura la un alt nivel, va avea o crestere pozitiva, iar tu, ca si angajata, vei fi privita altfel daca vei pune in aplicare urmatoarele tehnici pozitice de comunicare .

Este foarte important ca atunci cand pornesti o discutie, sa anlizezi toate posibilitatile inca de la inceput, sa iei in calcul si variantele mai putin probabil si sa stii cum sa actioneze.

Dincolo de acest aspect, insa, este bine sa obtii ceea ce iti doresti prin abordarea unor tehnici optime de comunicare. Este suficient sa pui in aplicare aceste lucruri pentru ca planurile sa functioneze conform dorintei tale.

Ai grija la limbajul trupului

In timp ce folosirea cuvintelor potrivite este esentiala pentru o comunicare buna, limbajul corpului este si el foarte important. Asadar, trupul tau ar trebui sa fie si el implicat in orice conversatie pe care o ai si sa dea dovada de interes 100%.

Cand asculti pe cineva, stai drept sau in picioare si apleaca-te usor catre persoana respectiva (fara sa ii invadezi totusi spatiul personal), nu te juca cu parul, nu mesteca guma si nu evita privirea interlocutorului. Semnele din urma nu fac decat sa demonstreze ca discutia respectiva te plictiseste

De asemenea, evita sa iti incrucisezi bratele, pentru ca interlocutorul va lua acest gest ca pe o bariera, lucru care il va determina sa iti ofere un raspuns negativ.

Fii sigura ca ai cunostintele necesare

Atunci cand incepi o conversatie pe un subiect si vrei sa demonstrezi ceva, asigura-te ca ai toate cunostintele care iti vor asigura reusita. Altfel, risti sa pari lipsita de pregatire si sa iti castigi o reputatie negativa, fiind asociata cu o persoana care nu reuseste sa isi expuna punctul de vedere si sa isi sustina parerea.

Daca vrei sa propui inceperea unui proiect, asigura-te ca relatezi toate informatiile, investitiile si castigurile, astfel incat sefii sa fie determinati sa iti dea aprobarile necesare.

Alege momentul potrivit

Din pacate, sunt momente in care anumite discutii nu trebuie sa aiba loc. De exemplu, atunci cand seful este nervos sau este foarte ocupat cu un proiect si se apropie un dead line, nu ar trebui sa pornesti o discutie care necesita atentie, rabdare sau raspunsuri si decizii importante.

De preferat este sa stabilesti o intalnire cu persoana in cauza, astfel incat momentul sa fie potrivit pentru ambele parti.

Claritate si eficacitate

Oamenii apreciaza in general persoanele care spun lucrurilor pe nume, fara ocolisuri sau artificii verbale. Nu incerca sa ocolesti subiectul sau sa incerci sa pui problema in umbra unor cuvinte pompoase. Spune lucrurile exact asa cum sunt ele, fara ocolisuri si fara incercari de a le face sa sune mai bine decat sunt ele in realitate.

Lipsa de claritate sau de ascundere a detaliilor il va face pe interlocutor sa aiba impresia ca incerci sa il pacalesti, ceea ce inseamna ca rezultatul final nu va fi cel pe care te bazezi.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista