Skip to article

Tinerii afaceristi de azi pot fi milionarii de maine

Tinerii afaceristi de azi pot fi milionarii de maine
In spiritul acestei afirmatii am cautat si la noi in tara tinere exemple bune de urmat, pentru a sublinia ca se poate, domne' si la noi! In plina criza economica exista tineri plini de idei si, mai ales, de curaj, care au acceptat sa povesteasca putin despre afacerile lor.

Demmers - Magazinul de ceai de pe strada Academiei
In urma cu un an si jumatate, la doar 20 de ani, Madalina Ivascu, fost PR Executive la Milennium Communications si studenta la Facultatea de Jurnalism, porneste afacerea de pe strada Academiei, transformand-o intr-unul dintre cele mai iubite magazine de ceai din Bucuresti.

De la bun inceput s-a ocupat singura de tot: timp de o saptamana a sustinut interviuri de dimineata pana seara, a montat rafturi de ceai in tot magazinul, si-a instalat sisteme de alarma si a sortat 200 de tipuri de ceaiuri.

"La inceput mi-a fost destul de greu, nu mai aveam viata personala si stateam cel putin 4 nopti pe saptamana la birou. In timp am invatat ce inseamna contabiliatea primara, inventar, facturare si gestiune; m-am ocupat de angajari si mi-am facut singura PR-ul.

Inainte lucrasem la agentia Milenium Communications iar asta m-a ajutat destul de mult, in sensul ca am identificat destul de usor targetul si am stiut cui sa ma adresez ca sa afle lumea de magazin."

S-a confruntat cu tot felul de situatii: de la descarcatul si receptionarea marfii, pana la negocieri cu furnizorii si pe toate le-a rezolvat singura. Din momentul in care s-a apucat de business, viata ei s-a schimbat radical. Toata ziua merge la intaliniri cu clientii si in putinele ore pe care le petrece la birou raspunde la emailuri si monitorizeaza activitatile angajatilor.

"Un magazin presupune foarte multa batie de cap, atat in materie de customer facing, cat si de fidelizare a publicului" marturiseste Madalina. "Trebuie sa avem in vedere faptul ca Demmers Teehaus este atat un business nisat, adica se adreseaza adevaratilor iubitori de caiuri vrac, cat si unul sezonier, cele mai mari vanzari se inregistreaza pe timp de toamna si de iarna.

Se gandeste sa deschida mai multe magazine Demmers in Bucuresti, poate si o ceainarie, doar ca o extindere pe piata in conditiile economice actuale este aproape imposibila. Toata lumea face presupuneri, bancile nu mai acorda imprumuturi, iar riscurile sunt foarte mari atunci cand nu ai alt suport financiar, precum parteneri sau asociati.

La aproape 22 de ani, Madalina se poate mandri cu un business cu o cifra de afaceri de peste 100.000 de Euro, cel putin 5 aparitii in presa, participari la diverse targuri de gen si prezenta ceaiurilor vrac Demmers in regim HoReCa.

I-Dea GRUP - Businessul devenit peste noapte cariera
In decembrie 2008, trei studente de la desing vestimentar au deschis "Kash Out", primul Concept Store de Criza din Romania, ce propunea solutii vestimetare inovative, la costuri foarte mici.

Primul eveniment organizat in cadrul Kash Out, "Accesorii pentru hainele de acasa", a adunat un numar neasteptat de oameni dornici sa invete cum sa-si personalizeze hainele, iar succesul de care s-au bucurat fetele le-a incurajat sa mearga mai departe.

Incepand cu anul 2009, in proiect au ramas implicate numai Iulia Tonegaru si Alina Ene, iar Kash Out a devenit I-Dea GRUP, nume sub care a fost organizata o serie de evenimente de succes.

"Profesionistii Modei", primul eveniment de amploare a pornit dintr-o colaborare cu RFB (Romanian Fashion Bloggers) si Dada Fashion, si a propus publicului participarea la workshopuri pe teme legate de moda. Printre invitatii speciali s-au numarat criticul de moda Alin Galatescu, precum si fotografi de moda, silisti , make-up artisti si designeri. In cadrul evenimentului au fost prezentate si colectii unitare ale studentilor de la Facultatea de design vestimentar, aflati in anii terminali.

I-Dea GRUP a organizat in Bucuresti Ziua Modei, eveniment bazat pe work-shopuri, avand ca tinuta obligatorie accesoriile pentru cap si, prin intermediul caruia, au fost promovati designeri precum Lucian Broscateanu sau Sandra Gallan.

A urmat "Best Stilism", eveniment organizat pe parcursul a doua zile, prima zi fiind dedicata femeilor, iar a doua barbatilor, in care publicul a fost provocat la sedinte de make-up si foto shootinguri.

"Una din problemele cu care ne-am confruntat a fost, in primul rand, propria noastra lipsa de experienta. Pe parcurs am invatat foarte multe lucruri, cea mai importanta lectie fiind faptul ca un simplu portofoliu nu este de ajuns. Ai nevoie de un nume important in spate, care sa-ti deschida usi. Noi am avut sustinere din partea Uniunii Artistilor Plastici." marturiseste Iulia.

Sub numele de I-Dea GRUP erau organizate evenimentele, iar in spatiul din centrul vechi al Bucurestiului, pus la dispozitie de Uniunea Artistilor Plastici, fetele expuneau si isi vindeau creatiile proprii: obiecte vestimentare si accesorii pentru toate buzunarele.
Banii pe care i-au investit initial i-au adunat prin cheta, de la parinti si in 8 luni suma investita s-a triplat.

"Dupa cateva luni nu mai faceam fata comenzilor. Ajunsesem sa lucram pe loc, la comanda, in spatele magazinului. Cererea era foarte mare si noi eram doar doua." Initial aduceau de acasa tot: materialele, nasturi, foarfece, ata si ace de cusut, iar parintii le ajutau cu tot ce insemna contabilitate si inventar."Erau nopti la rand in care dormeam in magazin si ne ocupam de tot, de la curatenie, la contactul direct cu clientiii."

I-Dea GROUP a fost un business pornit din pasiune de pe bancile facultatii, care, in cateva luni a devenit in acelasi timp o cariera si o afacere profitabila.

BroHouse - "Am construit identitati de poveste la cel mai inalt nivel"
La 22 de ani, Horia Oane a decis, impreuna cu fratele sau, infiintarea studio-ului de creatie BroHouse. Dincolo de dorinta de a face profit, business-ul s-a nascut din pasiune pentru creatia de brand. L-au "botezat" BroHouse, fiind, in fond, un business de familie. "Cu siguranta, am fost putin inconstienti cand am renuntat la cariera in agentie pentru a deschide propria afacere, insa cred cu tarie ca daca fiecare antreprenor ar stii drumul care il asteapta, probabil ca nimeni nu s-ar mai apuca de nimic.

Daca as putea da timpul inapoi nu as schimba hotararea de a face ceva pe cont propriu. Am reusit in tot acest timp sa fac destule greseli. Nu stiu daca exista si norocul "antreprenorului-incepator" sau faptul ca m-am apucat de treaba foarte devreme mi-a lasat timp pentru a invata si pentru a ma perfectiona, insa deciziile - mai mult sau mai putin - gresite pe care le-am luat m-au costat in general foarte putin."

Inceputul a fost foarte greu, era implicat in toate activitatile de business: vanzari, creatie, contabilitate etc. - pe scurt, de toate! Avand experienta agentiei stia ce trebuie schimbat sau imbunatatit in relatia cu clientii. A stiut de la inceput ca vrea sa detina un studio de creatie care sa fie mereu aproape de businessul clientului.

"De-a lungul timpului ne-am confruntat cu toate problemele "clasice" al unui business start-up, insa adevarata dificultate in aceasta industrie o reprezinta fluxul de termeni publicitari care dau multa bataie de cap publicului, pus in imposibilitatea de a discerne intre logo si brand sau intre arta si design. Din pacate, aceste probleme lovesc in continuare istoria industriei de branding din Romania." explica Horia.

Un lucru pe care l-a invatat din toata experienta antrepenoriala este faptul ca nu exista o scurtatura catre succes. Succesul in afaceri se obtine pas cu pas, si nu in salturi. Realitatea i-a demonstrat ca e nevoie de timp si experienta pentru a trece de la un nivel la altul. "Totul trebuie cladit gradual - cum nu poti ridica o cladire inalta din scanduri subrede, nu poti nici sa aspiri la succes in afaceri fara sa ai rabdarea de a acumula experienta".

A invatat ca trebuie sa existe un efort de comunicare permanent cu clientii, companiile, partenerii si angajatii. Criza economica le-a aratat care sunt punctele slabe ale afacerii si ce trebuia urgent imbunatatit. Mai mult decat atat, i-a obligat sa fie mai atenti cu banii, cu managementul si le-a impus o atenta evaluare si prioritizare a cheltuielilor.

BroHouse a evoluat cu fiecare proiect in parte, portofoliul de clienti cuprinzand nume din ce in ce mai mari din online-ul autohton si international. "Se implinesc aproape 2 ani jumatate de cand am inceput BroHouse. Am construit identitati de poveste la cel mai inalt nivel, insa adevaratul succes este dat de atentia pentru fiecare client in parte. Ce imi doresc cu BroHouse-ul? Sa devina un centru de referinta regional in domeniul identitatii vizuale, o expresie debordanta a creativitatii si eficientei." marturiseste Horia.

Articole recomandate

Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou
Romanii nu mai vor sa se intoarca la munca de la birou. Pefera sa munceasca de acasa, arata un studiu realizat de Reveal Marketing Search.  O treime dintre participantii la studiu au declarat ca participa la cursuri online platite sau gratuite si sunt mai preocupati de dezvoltarea personala
6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor 6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor
Mare atentie la ce postezi pe retelele de socializare daca esti in cautarea unui job! Potrivit celui mai recent studiu, 6 din zece angajatori verifică profilurile de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare. Reputaţia
5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother 5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother
Imprimantele inkjet Brother sunt apreciate în rândul consumatorilor care doresc soluții eficiente, randament crescut şi investiții pe termen lung. Fie că vorbim de imprimante, fie că vorbim de sisteme all în one, toate echipamentele de bucură de
Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina