4 solutii pentru a te integra mai usor la locul de munca, atunci cand schimbi jobul

4 solutii pentru a te integra mai usor la locul de munca, atunci cand schimbi jobul
  calendar_month     photo_cameraShutterstock    
Schimbarea locului de munca este un moment care vine la pachet cu multe oportunitati, dar si cu provocari. Odata cu integrarea intr-un nou mediu profesional, vine si necesitatea de a te adapta rapid si eficient, astfel incat sa te simti confortabil intr-un timp cat mai scurt. Descopera cum poti face asta:

1. Alege sa lucrezi si de la birou

Una dintre cele mai eficiente solutii care te pot ajuta sa te integrezi rapid in noul mediu profesional este prezenta fizica la birou. In loc sa te concentrezi strict pe invatarea noilor sarcini, alegand sa lucrezi de la birou, ai oportunitatea de a interactiona fizic cu superiorii si colegii tai. Astfel, poti sa construiesti relatii mai puternice si sa inveti mai rapid procesele interne.

70% dintre angajatii din generatia Z sustin ca au nevoie sa lucreze de la birou cel putin 3 zile pe saptamana, pentru a colabora eficient cu echipa si pentru a fi mai productivi. Acesta este un studiu initiat de Genesis Properti, compania fondata de antreprenorul roman Liviu Tudor.

2. Ia initiativa de a te prezenta

O alta solutie care, de data aceasta, presupune mai mult curaj, este de a lua initiativa de a te prezenta in cadrul echipei. In acest mod, le vei putea spune colegilor cateva informatii despre tine si, in acelasi timp, vei cunoaste mai bine rolul lor in departamentul din care fac parte.

Iata ce poti face in acest sens:

- Stabileste intalniri individuale cu acei colegi cu care vei colabora frecvent. In timpul intalnirilor, poti discuta despre experienta ta anterioara, abilitatile tale si asteptarile pe care le ai de la colaborarea cu ei. De asemenea, si tu le vei putea cunoaste asteptarile.

- Participa activ la sedintele de echipa. Pune intrebari si propune solutii pentru problemele discutate; astfel, iti vei demonstra inca de la inceput angajamentul si determinarea fata de companie.

- Participa la evenimente si team building-uri, pentru a putea interactiona cu ai tai colegi, intr-un mediu cat mai relaxat.

3. Descopera care este cultura organizationala a companiei si cum te poti adapta ei

Pe langa prezenta fizica si interactiunea cu ceilalti colegi, pentru a te integra cat mai bine in noua companie, este important sa descoperi care este cultura organizationala si cum te poti adapta ei.

In acest sens, cel mai simplu lucru pe care il poti face este sa observi si sa asculti. Observa cum comunica ceilalti colegi intre ei, care este comunicarea intre ei si manageri si care sunt valorile evidentiate in discursurile organizationale. De asemenea, nu ezita sa pui intrebari cu privire la cultura organizationala, in primele saptamani la locul de munca; astfel, vei putea afla despre obiceiurile si practicile care definesc cultura companiei.

Odata ce ai o intelegere profunda a culturii organizationale, ajusteaza-ti modul de lucru si de comunicare, pentru a fi in concordanta cu ceea ce se promoveaza in cadrul companiei.

4. Antreneaza ascultarea activa, atunci cand comunici cu ceilalti colegi

Atunci cand colaborezi cu un coleg, practicarea ascultarii active poate face diferenta dintre o colaborare productiva si conflict. De asemenea, aceasta poate contribui si la construirea relatiilor de incredere si, implicit, la integrarea ta mai usoara in noul mediu profesional.

Iata 3 strategii pentru antrenarea ascultarii active:



- Evita distragerile si manifesta interes, prin contact vizual si gesturi de confirmare, pentru a demonstra ca asculti ceea ce iti spune interlocutorul.

- Atunci cand are loc o discutie complexa, adreseaza mai multe intrebari, pentru a clarifica subiectul, si sintetizeaza periodic ceea ce ai inteles.

- Fii constient de limbajul corpului tau, pentru a te asigura ca transmiti incredere si respect. Desigur, mereu fii autentic.

Concluzionand, daca aplici metodele prezentate in acest articol, te vei putea integra cu usurinta la noul loc de munca si vei reusi sa iti construiesti relatii profesionale solide. Astfel, in scurt timp, iti vei putea exprima ideile intr-un mod mai confortabil si fara prea multe emotii.




Recomandari

Newsletter Ele.ro

OLD men VD YOUNG men
  • person

    "good girl gone bad."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right