Skip to article

5 activitati pe care sa le eviti la job

5 activitati pe care sa le eviti la job
Esti o angajata serioasa si muncitoare si visezi, pe buna dreptate, sa fii promovata in viitorul apropiat?

Afla ca accesul la o treapta superioara in ierarhia profesionala ti-ar putea fi pus serios in pericol in situatia in care ai comis sau comiti cateva greseli importante.

Inainte de a privi in urma cu regret, intrebandu-te unde ai gresit, descopera 5 activitati pe care ar trebui sa eviti cu tot dinadinsul sa le faci la job!

1. Postezi pe retelele de socializare

O activitate interzisa in timpul orelor de lucru, care te-ar putea costa chiar locul de munca, este aceea de a fi prezenta pe retelele de socializare, cand tu, de fapt, ar trebui sa iti indeplinesti sarcinile profesionale zilnice.

O poza de la petrecerea de aseara, un comentariu la statusul amuzant al unui prieten, un tweet scurt in care spui ce zi plictisitoare ai la job - toate acestea risca sa ajunga sub ochii nepotriviti, adica ai sefului sau ai altor angajati ai companiei, care ar putea sa ii ofere superiorului tau direct detalii referitoare la activitatea ta la locul de munca.

2. Comunici cu prietenii si familia in timpul programului de lucru

O alta activitate de evitat la locul de munca este interactiunea excesiva cu prietenii si familia in timpul orelor de lucru. Cele mai multe companii nu vor obiecta sa raspunzi la cateva telefoane personale atunci cand esti la job sau sa faci schimb de mesaje cu cei apropiati. Important este sa nu intreci masura, ajungand sa comunici ore in sir pe Yahoo Messenger, sa vorbesti la telefon cu amicii la fiecare 30 de minute etc.

Orice comportament de acest tip dus la extrem nu numai ca iti va periclita sansele de a avansa - intrucat vei fi perceputa ca o angajata neserioasa, nedemna de o pozitie ierarhica superioara -, ci te va aduce foarte aproape de buza prapastiei.

3. Iti ceri scuze in exces

O regula importanta in viata profesionala, pe care ar trebui sa o respecti indiferent de pozitia ta ierarhica, este aceea de a evita sa iti ceri scuze in exces. Ai comis o greseala minora? Cere-ti scuze, ofera-te sa repari eroarea si treci peste. Ai comis o greseala importanta? Discuta cu seful tau in particular, priveste-l in ochi, cere-ti scuze si apoi lasa lucrurile sa vina de la sine.

O atitudine slugarnica nu te va transforma intr-o angajata model, dimpotriva; de aceea, este vital sa nu exagerezi niciodata cu scuzele oferite in cazul unei greseli si nici sa nu faci promisiuni desarte pe care stii ca nu le vei putea respecta, doar pentru a obtine "iertarea" sefului.

4. Ii adresezi cuvinte nepotrivite unui superior

O atitudine mereu profesionala, politicoasa si respectuoasa, indiferent de circumstante, are sansa sa te duca foarte departe. Evita, asadar, sa comiti greseala de a-i adresa injurii sau alte cuvinte nepotrivite, in momentele de furie ori frustrare, superiorului direct sau oricarui alt sef din companie. O astfel de atitudine, chiar daca indreptatita, nu iti va aduce rezultatele scontate, ci va avea parte de repercursiuni nedorite.

5. Dezvalui prea multe informatii despre viata ta personala

Barfa si dezvaluirea prea multor informatii despre viata personala iti vor afecta imaginea profesionala pe termen lung. De aceea, pentru a te asigura ca Eul tau profesional nu are de suferit, evita sa te implici in asemenea activitati la locul de munca.

Autor: D.S.

Articole recomandate

Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit
Cu totii am trecut sau vom trece la un moment dat prin emotiile primului interviu de angajare. Oricat de sigur ai fi pe abilitatile tale, atat personale, cat si privind experienta profesionala, elementul de nou cantareste extrem de mult atunci cand intri in contact cu angajatorul. Noi avem cateva
4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat 4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat
A fi ocupat si a fi productiv sunt doua lucruri total diferite. Intr-o lume in care a devenit la moda sa fii ocupat, sa spui ca muncesti si sa ai intotdeauna agenda plina, putini sunt cei care exploateaza timpul pe care il au la dispozitie in moduri care sa le aduca beneficii. Exista mai multe
Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca
Sa ai un job bine platit, care te poate ajuta sa iti indeplinesti toate visurile, sa calatoresti, sa iti permiti lucruri pe care ti le doresti din tot sufletul, este destul de dificil in aceasta perioada, mai ales in contextul pandemiei de coronavirus, cand mii de locuri de munca au disparut si
3 soft skills pe care sa ti le dezvolti in 2022 si cum te ajuta in cariera 3 soft skills pe care sa ti le dezvolti in 2022 si cum te ajuta in cariera
Odată cu stilul de muncă la distanță, în afara biroului, au apărut noi cerințe în ceea ce privește joburile existente și mai ales cele noi. Conform raportului oficial al World Economic Forum, Future of Jobs Report , până în 2025
Diferenta de salarizare bazata pe gen, o problema reala Diferenta de salarizare bazata pe gen, o problema reala
Diferenta de salarizare bazata pe gen este un subiect intens dezbatut, atat la nivelul Romaniei, cat si pe plan european si international. Desi in ultimii ani, tendinta este sa credem ca femeile sunt, in sfarsit, bine reprezentate pe piata muncii si ca diferenta de salarizare este tot mai mica,