Skip to article

8 dileme inaintea unei petreceri la job

8 dileme inaintea unei petreceri la job
Petrecerile la job, organizate fie in preajma sezonului de sarbatori, fie cu ocazii speciale care tin de specificul companiei, sunt adesea momente de nesiguranta pentru tine, intrucat implica lucruri care nu tin de rutina zilnica. O petrecere la job poate fi cu atat mai "complicata" daca este primul eveniment de acest fel din companie la care participi.

Scopul unei petreceri la job este de a consolida cultura organizationala si relatiile inter-profesionale. Fie ca iti plac acest de evenimente, fie ca participi la ele pentru ca te simti obligata sa faci act de prezenta pentru a nu fi in discordanta, exista reguli certe de comportament la o petrecere office.

Inainte ca firma sa organizeze o petrecere si sa primesti invitatia, asigura-te ca ai raspunsul la urmatoarele 9 intrebari:

1. Trebuie sa ma duc?
Nu te gandi sa nu te duci, doar daca nu ai un motiv foarte bun. Adesea, petrecerile de la birou sunt parte din jobul tau. Scopul lor este sa creeze mai multa camaradenie intre colegii. Daca o astfel de socializare nu reprezinta o distractie pentru tine, priveste-o ca pe o obligatie de serviciu, asa ca fa act de prezenta la petrecere.

2. Trebuie sa stiu cine mai vine?
Afla daca toti angajatii au fost invitati. Daca te gandesti ca este vorba doar de departamentul in care lucrezi, este posibil sa nu fii pregatita, in caz contrar, sa interactionezi cu toata lumea la petrecere. Orice forma de socializare cu persoane cu care nu lucrezi direct necesita putina pregatire inainte. Afla cine mai vine la petrecere, pentru a te gandi la cateva subiecte de discutie.

3. Cat trebuie sa stau la petrecere?
Stai indeajuns de mult cat sa interactionezi cu cat mai multa lume (luand in considerare ca nu este vorba de sute de persoane). Daca ai impresia ca numarul participantilor la petrecere este prea mare, limiteaza-te la personajele cheie, cum ar fi propriul sef.

Este indicat sa ramai la petrecere cel putin o ora sau vei da impresia ca ai venit doar ca sa fii vazuta acolo si atat. Daca te simti bine, nu uita sa verifici ceasul. In conditiile in care in anuntul de petrecere este trecuta si ora de plecare, nu intarzia prea mult.

8 dileme inaintea unei petreceri la job4. Cu ce ar trebui sa ma imbrac?
Tine minte ca este o petrecere office atunci cand te decizi ce haine sa porti. Daca evenimentul este imediat dupa job, tinuta office de zi cu zi poate fi potrivita. Daca petrecerea este mai spre seara sau intr-un week-end, vestimentatia ta depinde de tipul de eveniment. Consulta-te si cu colegele, insa asigura-te ca tinuta ta refelcta profesionalismul.

5. Este si partenerul meu invitat?
Doar daca acest lucru se specifica in invitatia la petrecere. In principiu, o petrecere la job se adreseaza doar celor din companie, insa daca evenimentul este o forma de recompensare si motivatie si top managementul vrea sa ofere mai multa destindere pentru personal, este posibil ca invitatia sa fie adresata si partenerului.

6. Ce subiecte ar trebui sa abordez in discutii?
Siretlicul este sa ii lasi pe altii sa vorbeasca. Daca vrei sa socializezi mai mult cu persoane sus-puse, incepe dicutia cu ceva de genul "Spune-ti-mi despre…" si sa continui cu "Este interesant. As vrea sa stiu mai mult…"

7. Cat ar trebui sa mananc sau sa beau?
Fie ca petrecerea este o receptie cu mese intinse sau doar bufet suedez, tine minte ca moderatia este cheia si pentru mancare si pentru bautura. Te afli la acea petrecere pentru a stabili niste relatii, nu pentru a-ti umple farfuria.

8. Ar trebui sa am la mine un cadou?
Depinde daca s-a stabilit acest lucru la nivel de colegi inainte, mai ales in cazul in care petrecerea este de Paste sau de o alta sarbatoare. Altfel, daca petrecerea este una ocazionala, nu este cazul sa iti pui problema unui cadou

Incearca sa te simti bine la petrecere si sa fii moderata in gesturi si discutii, iar relatiile de la job se pot imbunatati considerabil.


Sursa:www.myjob.ro

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista