Chiar daca iti faci treaba bine la munca si in general te intelegi cu toti colegii, s-ar putea ca unele dintre obiceiurile tale sa fie enervante pentru superiori. In timp ce acestea nu-ti asigura o concediere, cu siguranta te vor tine pe aceeasi pozitie pentru mult timp.
Citeste mai multe despre cele mai enervante obiceiuri de la munca , mai jos:
1. Intarzierile repetate
Potrivit lui LaRhonda Edwards, un manager de resurse umane cu 30 de ani experienta, nepunctualitatea este printre cele mai mari motive de ingrijorare pentru manageri. "Daca ziua de lucru incepe normal la ora 8, atunci se asteapta de la tine sa fii in birou si sa incepi munca la ora respectiva", explica aceasta. Sfatul ei pentru intarziatii cronici: "Daca biroul este la 50 de minute distanta, nu pleca cu 50 de minute inainte. Rezerva mai mult timp drumului si ia in considerare blocajele in trafic". Unii oameni isi seteaza ceasul cu cateva minute inainte, pentru a ajunge in timp.
2. Alegerea unui mod gresit de comunicare
Fiind persoane diferite, sefii prefera si un mod de comunicare diferit. Daca ii dai un mesaj text sefului tai, iar acesta prefera convorbirile fata in fata, s-ar putea ca informatia ta sa nu treaca mai departe sau chiar il vei irita. Rezolvarea este simpla. Intreaba-ti seful cand si cum sa comunicati. Daca esti mai timida, observa cum comunica el cu tine. Daca iti vorbeste prin e-mail o singura data pe zi, atunci aceasta este metoda lui preferata de comunicare.
3. Biroul dezordonat
Un birou dezordonat ii poate da senzatia sefului tau ca esti lenesa sau dezorganizata, asa ca incearca sa pastrezi ordinea. Niciodata nu scoate pe birou mai multe lucruri decat cele de care ai nevoie in ziua respectiva. La sfarsitul programului, asigura-te ca iti ordonezi biroul pentru ziua urmatoare.
4. Nu pune intrebari la care iti poti raspunde singura
Majoritatea managerilor prefera ca angajatii sa le puna intrebari, decat sa faca greseli, insa multe dintre acestea au raspunsuri usor de gasit pe cont propriu. "Este o intrebare pentru care un coleg ar putea avea raspuns?", intreaba Edwards. "Internetul este atat de mare incat informatia este nelimitata. Daca trebuie sa-ti consulti seful in legatura cu ceva, incearca sa gasesti raspunsul de una singura in prima faza", recomanda Edwards.
5. Nu uita sa-ti inchizi telefonul mobil in sedinte
Telefoanele mobile sunt indispensabile la munca in ziua de astazi, dar raman deranjante si denota lipsa de respect, daca sunt lasate sa sune in sedinte. Lasa-ti telefonul in birou, sau seteaza-l pe vibratii. In acest fel nu vei fi tentata nici sa dai mesaje in timpul intalnirilor.