Skip to article

Cum putem imbunatati atmosfera de lucru?

Cum putem imbunatati atmosfera de lucru?
Fiecare dintre noi stim ca un mediu de lucru mai placut genereaza performanta.

O atmosfera placuta in companie face ca oamenii sa lucreze cu placere, cu drag, ajung la birou cu inima deschisa si pleaca (chiar daca sunt obositi) cu zambetul pe buze.
Cu totii stim ca un moral ridicat trece mai usor peste obstacole si gaseste solutii inovatoare pentru orice probleme care apar. Atmosfera de lucru este legata foarte mult si de relatia angajat-angajator, precum si de recunoasterea meritelor.

Acest articol se doreste a fi un semnal de alarma pe de-o parte, iar pe de alta parte sa ofere cateva idei generale care pot fi aplicate in compnia pe care o conduceti sau compania in care lucrati.
Atmosfera placuta este legata de moralul angajatilor. Un moral ridicat insemna automat o atmosfera placuta de lucru.

1. Ai un catalizator in echipa?

Trebuie sa intelegem ca moralul este contagios, se ia rapid.
Cu cat sunt mai multi oameni cu un moral ridicat, cu atat sansele ca acesta sa se extinda sunt mai mari. Uneori intr-un departament este de ajuns o singura persoana cu un moral foarte ridicat pentru a ridica moralul tuturor celorlalti angajati. Alteori este de ajuns ca un angajat sa aiba un moral foarte scazut astfel incat sa-i ?infecteze? pe toti ceilalti angajati. Prin urmare, solutia este simpla, anume, daca nu ai un catalizator in echipa ar fi timpul sa-l gasesti.
Aceasta ?problema? poate fi rezolvata intr-un mod foarte simplu inca de la faza de recrutare.
Astfel ca atunci cand faci recrutare, apleaca putin atentia si la moralul celui pe care-l angajezi. Poate fi un criteriu foarte bun mai ales atunci cand sunteti indecis intre doi potentiali angajati. Cauta acesti oameni, gaseste-i si angajeaza-i!
Mai jos veti gasi o serie de idei practice descrise pe scurt, cu amendamentul ca se pot adapta. Ce functioneaza intr-un caz nu functioneaza obligatoriu si intr-un alt caz. Retine, atunci cand o idee nu functioneaza, nu insista, schimb-o si incearca altceva. Toate ideile de mai jos pot duce la o atmosfera mai placuta in companie si la un sistem de motivare nonfinanciara ce are in spate principiile recompensei si al recunoasterii.

2. PostiturileCum putem imbunatati atmosfera de lucru?



Incercati sa gasiti si o alta utilizare a postiturilor decat cea obisnuita. Fie ca esti sef sau coleg poti lasa mesaje dragute in biroul colegilor de genul: ?Multumesc pentru ajutorul oferit ieri?. Sa ai o zi excelenta!? ?Sper sa ai o zi placuta, zambeste (insotit de un smile face)?. Postiturile cu mesaje dragute pot fi lasate pe monitor, pe birou, pe parbrizul masinii, practic in orice loc asociat celui care trebuie sa-l primeasca.

3. Muzica

Atata timp cat nu devine derajanta e binevenita oricand. Muzica este foarte antrenanta pentru wake up dimineata, in pauze sau in momente de respiro. Oricand putina muzica este binevenita. Creeaza o atmosfera placuta, exceptand cazul in care se lucreaza cu atentie maxima, iar muzica poate deveni un factor perturbator. Astfel, fie ca esti sef sau coleg, gaseste o cale prin care sa oferi putin ritm angajatilor. Incearca fel si fel de ritmuri, incepand de la hip hop pana la muzica clasica. Cu siguranta unele genuri vor fi mai primite de angajati. Am intalnit un caz la o companie din Romania, unde oamenii au mers mai departe si anume au numit un DJ al zilei. Era o firma de productie, iar in fiecare zi, unul dintre angajati oferea playlistul sau cd-urile ce urmau sa fie ascultate in ziua respectiva. Practic, in acest fel oamenii se cunoasteau mai bine si asteptau dimineata curiosi sa vada ?ce muzica va pune Ioana astazi, pentru ca este randul lui?. Ideea a fost foarte bine primita si functioneaza si astazi.

4. Prietenul secret

Aceasta metoda se practica mai mult in team buildinguri, insa este foarte binevenita si in cadrul unui departament/ firma. Practic, fiecare isi scrie numele pe cate un biletel, acestea sunt introduse eventual intr-o caciula pentru amuzament si fiecare trage cate un biletel cu un nume. In decrusul intregii luni fiecare trebuie sa-i faca un cadou/supriza celui al carui nume este pe biletelul extras. Acestia isi vor face cadouri intre ei fapt care va crea o atmosfera placuta si de amuzament in timpul petrecut la munca. Provocarea este ca ficare cadou sa se incadreze intr-un plafon maxim de gentul 3-5 Ron.

5. Mesaje motivatoare de recunoastere

Afiseza mesaje motivatoare in locuri vizibile. Pot fi scrisori de multumire de la clienti sau de la parteneri. Aceasta este o ocazie de a reaminti ca se poate, ca sunt oameni care apreciaza munca lor. Daca sunteti sefi puteti incerca chiar si varianta unei scrisori de multumire din partea dumneavoastra.

6. Cadouri din vacanta

Cadoul din vacanta devine obligatoriu mai ales cand esti sef. In cazul in care ai foarte multi angajati ofera macar celor aflati in imediata ta subordine. Nu trebuie sa fie un cadouri scumpe, trebuie sa fie mai mult simbolice, ca un semn de apreciere, un semn al reintoarcerii. Ele transmit mesajul ?V-am dus dorul si ma bucur sa va vad?.

Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, The way to excellence
www.traininguri.ro

Articole recomandate

Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,
Solicitarea de fonduri europene! Primii pasi pentru consolidarea afacerii tale Solicitarea de fonduri europene! Primii pasi pentru consolidarea afacerii tale
Vrei sa devii antreprenor, sa iti dezvolti afacerea pe care o ai sau sa investesti intr-un ONG si nu ai bani? Poti apela la fondurile nerambursabile. Desi pare de cele mai multe ori un drum dificil, accesarea fondurilor europene este accesibila (cu putin efort) oricarei persoane. Tipuri de fonduri