Skip to article

Cum rezolvi conflictele de la locul de munca

Cum rezolvi conflictele de la locul de munca
Situatiile conflictuale la locul de munca sunt oarecum inevitabile intrucat oricate proceduri si descrieri ale sarcinilor pe care trebuie sa le indeplineasca fiecare persoana care ocupa o pozitie ai avea tot exista moduri de a lucra care lasa loc interpretarilor sau probleme noi de rezolvat. Unii se pot simti nemultumiti intrucat li se pare ca nu sunt tratati corect si muncesc mai mult fara ca efortul lor suplimentar sa fie recunoscut, altii sunt nemultumiti de pregatirea profesionala a colegilor sau de faptul ca nu li s-a acordat atentia pe care considera ca o merita. Toate aceste frustrari ajung pana la urma sa se exteriorizeze prin faptul ca nu mai cooperezi cu o anumita persoana nu ii raspunzi cand ti se adreseaza, trantesti usa cand iesi din birou, lasi email-urile primite necitite. Cu alte cuvinte s-a ajuns la un conflict care mocneste.

Ce poti face daca te trezesti intr-o astfel de situatie conflictuala

In primul rand trebuie sa accepti faptul ca trebuie sa lucrezi cu oameni care nu sunt neaparat preferatii tai din punct de vedere al personalitatii sau caracterului. Incearca sa te comporti profesional, nu reactiona in cazul lor asa cum ai reactiona in cazul unui prieten care te ofenseaza. Asta inseamna ca nu este cazul sa presupui ca va fi in vreun fel deranjat daca te bosumfli la randul tau.

O posibila atitudine este sa ignori toate semnele primite si sa astepti cu nerabdare terminarea saptamanii de lucru pentru a scapa de atmosfera tensionata si sa speri ca persoana respectiva va veni saptamana viitoare la serviciu cu o atitudine mai senina. Nu este insa cea mai buna decizie. Daca persoana ofensata este vindicativa atunci poate sa iti faca rau in multe feluri poate imprastia despre tine prin birou tot felul de zvonuri mai mult sau mai putin adevarate, poate face in mod formal o plangere sefului la adresa comportamentului tau. Asta poate constitui o serioasa piedica in dezvoltarea carierei tale si te poate face sa pierzi mult timp si energie pentru a indeparta barfele sau pentru a te justifica in fata colegilor si superioarilor.

O strategie mai buna ar fi sa aplanezi conflictul inainte de a-ti scapa de sub control. Asa ca incearca sa treci peste neplacerea pe care ti-o creaza o confruntare si sa cauti persoana care pare sa aiba o reactie negativa in ceea ce te priveste pentru a incerca sa rezolvi situatia. Discutia trebuie mentinuta in termeni cat mai profesionali si departe de urechile curioase ale colegilor. Incepe prin a recunoaste existenta unei neintelegeri si prin a expune dorinta ta de a se ajunge la o rezolvare a ei. Incearca sa creezi o legatura cu persoana respectiva, arata-ti latura umana, dar in acelasi timp arata clar ca doresti sa se ajunga la un acord. Incearca sa obtii rezolvarea de la o astfel de prima discutie pentru ca daca se repeta inseamna ca nimic nu a fost rezolvat si situatia tensionata va fi cunoscuta de catre toata lumea, cu efecte negative asupra modului cum vei fi privita in viitor in cadrul companiei.

Ceea ce conteaza in primul rand este ca momentul neplacut sa fie depasit astfel incat sa te poti concentra asupra unei munci de valoare si nu a reactiilor melodramatice pe care le au cei din jur.

Voi ati trecut printr-o astfel de situatie? Cum ati rezolvat-o?

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!