Skip to article

Cum sa faci o impresie buna la noul loc de munca

Cum sa faci o impresie buna la noul loc de munca
Gata, ai terminat examenele de la facultate. Incepi acum o noua etapa din viata ta, cea pentru care te-ai pregatit atata timp, pe care ai tot asteptat-o. O etapa a independentei, crezi tu. A scapa de examene nu inseamna insa neaparat a scapa de stres si probleme. Inseamna a face ceva cu totul diferit. Ce ai invatat la scoala nu te pregateste cu adevarat pentru ce va urma. La scoala principalul accent se punea pe acumularea de cunostinte. Un serviciu presupune mult mai mult decat sa cunosti domeniul in care activezi. Iata cateva lucruri care te vor ajuta sa treci peste primul hop si sa faci o impresie buna.

Prima regula: Asculta si fii atent la ce se intampla in jur

Cea mai comuna greseala a cuiva care este nou intr-o companie este de a considera ca poate face lucrurile mai bine decat cei vechi. El vine cu tot felul de sugestii, inainte insa de a intelege intreaga dinamica a activitatilor. Aerul sau de superioritate nu face altceva decat sa enerveze, creand reactii negative. De ce? In primul rand pentru ca un nou venit inca nu stie de ce lucrurile se petrec in felul respectiv. Si in al doilea rand pentru ca inca nu si-a demonstrat calitatile si nu a castigat respectul colegilor. Un alt motiv, la fel de important, este faptul ca oamenii se simt de obicei amenintati de schimbari.
Prin faptul ca asculti si observi ai numai de castigat. Vei invata multe despre firma din care acum faci parte. Vei afla multe despre oamenii cu care lucrezi. Poti scapa de gafe si sa te faci placut numai invatand din experienta colectiva a colegilor tai.

A doua regula: Fii atent la intrigi.

Intrigantul exista la fiecare loc de munca. El poate fi recunoscut usor. Este cel care vine la tine in prima zi si iti spune ceva de genul: Directorul este intotdeauna dragut cu noii angajati. Asteapta insa sa treaca ceva timp...Acest tip de persoana este cea care creaza animozitati si apoi pretinde ca nu are nimic de a face cu ele. Asculta ce are de spus, dar nu comenta. Ceea ce spune poate fi adevarat, dar de cele mai multe ori este si mult exagerat. Tine minte si ca aceasta persoana care vorbeste cu atata usurinta despre altii in curand va face acest lucru si in ceea ce te priveste.


A treia regula: Fii politicos

Incearca sa nu faci gesturi care i-ar deranja pe cei din jur. Este posibil ca politetea ta sa nu fie bagata in seama, dar orice gest nepotrivit va fi cu siguranta retinut.
Abtine-te, cel putin la inceput, sa spui glume fara perdea. Locul lor nu este la locul de munca, ci la o intalnire cu prietenii. Nu cunosti inca caracterul colegilor tai suficient de bine ca sa stii cum vor reactiona la ele. Nu folosi emailul companiei pentru a trimite glume prietenilor. Nu se stie in mainile cui vor ajunge.

A patra regula: Fii atent la barfe, dar nu contribui la ele.
Barfele pot fi considerate canalul neoficial de stiri ale unui loc de munca. Este important sa fii atent la ce se spune. Poti obtine informatii privind dinamica activitatii, personalitatea colegilor, de cine sa te feresti.
Este insa important sa nu contribui la aceste barfe. Nu cred ca vrei sa iti incepi cariera cu reputatia de a fi un barfitor. Lumea este totusi un loc mic si aceasta reputatie te poate urma multi ani de acum incolo.

Articole recomandate

De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie? De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie?
De ce este videochatul o meserie cautata pe vreme de pandemie? Desi pare surprinzator, exista si industrii care nu au fost deloc afectate de pandemie. In contextul prabusirii economice, industria videochatului este una dintre cele care nu au avut de suferit. Persoanele care activeaza in acest
Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv
Atunci cand incepi sa lucrezi pentru un angajator nou, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o experienta care sa te ajute sa te dezvolti din punct de vedere profesional. Vrei sa pui in aplicare si sa iti dezvolti abilitatile actuale, dar si sa deprinzi altele noi. Totodata, iti doresti sa ai
De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou? De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou?
Cafeaua reprezintă ceasul deșteptător pentru mulți dintre noi. O gură de cafea și ne umplem instant de multă energie și nu este de mirare: cofeina își face mereu treaba. Studiile privind consumul de cafea în mediul business în România
Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista? Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista?
Daca alegi studioul potrivit, cariera de videochat in Bucuresti iti poate aduce numeroase satisfactii. Cum reusesti insa sa faci diferenta intre diferitele oferte de angajare? Ce diferentiaza o companie serioasa de una care nu merita increderea ta? Iata cateva elemente de care e bine sa tii cont!
Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti
Începutul este mereu greu, dar nimeni nu se așteptă să fie atât de greu pentru un tânăr să locuiască singur în capitala României. Deși țara noastră nu este una dintre cele mai scumpe țări din Europa, salariile pentru un