Skip to article

Cum sa lucrezi cu un manager absent

Daca ultimul tau sef era genul care te controla mereu, iti dadea sfatusi si sugestii pe care nu ti le doreau sau nu erau necesare, cel mai probabil iti doreai un sef care sa te lase in pace si sa nu te streseze. In momentul in care dai peste un astfel de sef iti dai seama ca iti lipsesc anumite lucruri si ca prezenta sefului este, pana la urma, o necesitate.

Un sef absent te poate impiedica uneori sa iti rezolvi taskurile asa cum trebuie. Indiferent ca managerul lipseste pentru ca lucreaza de acasa, este intr-o calatorie de afaceri sau intr-un concediu medical prelungit, cu siguranta iti va fi mai greu sa comunici cu el in momente critice si sa ii ceri ajutorul in anumite situatii.

Iata ce anume ai de facut in cazul in care trebuie sa lucrezi in conditiile in care seful tau este absent

1. Indentifica inlocuitorul sefului

In cazul in care seful nu este la birou, cel mai probabil a lasat o persoana responsabila in locul sau. Descopera cine este aceasta persoana si discuta cu ea toate problemele care pot sa apara intre timp. Este totusi rcomandat sa limitezi aria de responsabilitate pe care o oferi tu noului inlocuitor. Evita sa ii ceri aprobarea pentru lucruri extrem de importante (chiar daca in cazul unei probleme el isi asuma responsabilitatea) si sa ii ceri parerea in situatii in care nu se pricepe. Pentru lucruri importante si urgente incearca sa iei legatura cu seful tau. Daca acest lucru nu este posibil incearca sa vorbesti cu un manager cu putere de decizie.

2. Afla cum poti vorbi cu managerul

Chiar daca seful lipseste de la birou, acesta va poate pune la dispozitie o serie de modalitati prin care puteti comunica, respectiv adresa de e-mail, numar de telefon, mesagerie instanta etc. In cazul in care intervin situatii neprevazute nu ezita sa il contactezi pe manager si sa ii explici acestuia problemele aparute. In cazul in care ii scrii sefului pe mail si nu iti raspunde intr-un interval de o ora, cel mai bine este sa sa il suni pentru a clarifica problema, mai ales daca este ceva care nu suporta amanare.

3. Furnizeaza informatii concise

Evita sa trimiti mailuri foarte lungi si obositoare. Limiteaza-te la informatii cat mai coerente si concise. Trimite mailuri scurte si puncteaza problemele esentiale. Ai grija la subiectul e-mailului: acesta trebuie sa fie scurt si sa aiba legatura cu problema din e-mail. Evita sa pui la subiect titluri generale precum: Problema, Ajutor etc.

4. Nu iti "inunda" seful cu informatii

Daca seful nu este la birou nu inseamna ca este in regula sa il bombardezi cu informatii actualizate la fiecare 5 minute. Tu incearca sa iti faci treaba conform planului si sa rezolvi singura situatii care pot fi rezolvate fara interventia sefului. Cere interventia acestuia doar in momente in critice care nu pot fi aplanate fara decizia lui. Altfle risti sa pari un angajat agasant, care nu se descurca singur nici macar o clipa si care are intotdeauna nevoie de ajutor si permisiune. Cel mai bine este sa incerci sa rezolvi singura situatiile care nu depind foarte mult de superiorul tau.


Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista
Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat
Elite Business Women, un club dedicat femeilor antreprenor din țară și din străinătate, prezintă o analiză cu privire la sursele de finanțare pe care antreprenorii le au la dispoziție. Conform Roxanei Mircea, consultant în atragerea de fonduri UE