Petrecem atat de mult timp alaturi de colegii de munca , incat este inevitabil ca intre noi sa nu se dezvolte relatii de prietenie sau, din contra, de competitie si antipatie. Avand in vedere ca stai la birou mai mult de 8 ore in fiecare zi este recomandat sa incerci sa te intelegi bine cu oamenii alaturi de care lucrezi. In acest fel te vei simti mai bine la birou, vei fi mai mai bine dispusa si, astfel, mult mai productiva.
Pe de cealalta parte in situatia in care nu te intelegi bine cu oamenii de la locul de munca vei ajunge sa lucrezi intr-o stare de tensiune si sa risti sa iti pierzi locul de munca din cauza faptului ca nu mai suporti atmosfera apasatoare. Iata cateva metode prin care poti stabili o relatie de amicitie cu colegii tai.
1. Fii sociabila
In fiecare dimineata cand ajungi la birou incearca sa zambesti si sa saluti pe toata lumea. Vorbeste cu toti cei care sunt la birou si intreaba-i diverse lucruri care va ajuta sa stabiliti o conexiune. Incearca sa fii o persoana placuta - oamenii vor aprecia starea ta de spirit si se vor simti, cu siguranta, foarte veseli si optimisti in preajma ta. In general oamenii sunt atrasi de persoanele pozitive, vesele si pline de viata si incearca sa petreaca cat mai mult timp cu acestea.
2. Lucreaza in echipa
Sari in ajutorul colegilor tau ori de cate ori consideri ca este necesar. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te incarci foarte mult pentru ca ceilalti sa aiba un program lejer, ci sa iti acorzi ajutorul atunci cand este cu adevarat o situatie neplacuta pentru un alt coleg. Aminteste-ti ca lucrati impreuna la aceeasi companie, iar obiectivele sunt aceleasi pentru toata lumea. In plus, vei fi simpatizata nu doar de colegul pe care il vei ajuta, ci de toti ceilalti. Nu uita ca si tu poti ajunge intr-o situatie similara si ca sunt sanse mari ca la un moment dat sa ai nevoie de ajutor.
3. Stai departe de barfe
O persoana care se implica in barfe si drame nu este una care se face placuta. Incearca sa stai departe de astfel de lucruri, iar daca esti prinsa in mijlocul lor scuza-te politicos si mentioneaza ca nu vrei sa asisti la asemenea discutii. Cel mai bine este sa te protejezi de o serie de situatii care pot sa apara oricand si care te pot pune in pozitii nu tocmai avantajoase pentru tine si pentru cariera ta.
4. Imparte
Daca ti-ai cumpara o punga cu covrigei serveste-i si pe colegii tai. De asemenea, imparte cu acestia bomboane, ciocolata, sandwichuri sau alte alimente pe care le ai la tine. Toata lumea apreciaza o persoana care este dispusa sa imparta lucrurile pe care le are. Astfel de gesturi par mici si neinsemnate, dar in realitate ele apropie oamenii si ii ajuta pe acestia sa creezi legaturi puternice care ii pot stimula sa colaboreze mai bine si sa dea rezultate uimitoare.
5. Nu lua lucrurile personal
In cazul in care un coleg iti atrage atentia ca ai gresit cu un anumit lucru incearca sa nu iei acest lucru ca pe un atac personal, ci ca pe o varianta de a imbunatati calitatea muncii tale. Incearca sa profiti de asemenea situatii si nu sa te superi si sa porti ranchiuna.
Autor: Corina Petrea