Skip to article

De ce nu mai e amuzant la serviciu?

De ce nu mai e amuzant la serviciu?
Ce s-a intamplat de la o vreme cu serviciul tau? Iti placea asa de mult sa mergi la munca, dar undeva pe drum s-a pierdut scanteia aceea. Unde s-a ascuns? Sau, si mai important, poti s-o recuperezi?

Nu te ingrijora. Aceasta e de fapt "criza carierei mijlocii". Iata care sunt motivele pentru care job-ul tau nu mai e amuzant!

1. Esti plictisita, nesatisfacuta sau nu mai gasesti provocari noi la serviciu

Fiecare cariera are suisuri si coborasuri. Cand incepi ceva, te situezi pe o curba ascendenta, iar totul pare captivant si recent. Pe masura ce devii confortabila cu rolul tau, incepi sa-ti aduci contributia si oamenii incep sa vina la tine pentru a le rezolva problemele. Obtii rezultate si esti recunoscuta. Simti ca esti un contributor-cheie. Insa, in cele din urma, ajungi in punctul in care nu mai ai unde sa-ti extizi rolul, nu mai ai parte de provocari noi, iar totul devine vechi si prafuit. Ai nevoie de ceva nou in viata ta.

In majoritatea cazurilor, poti gasi asta in compania in care lucrezi, poate chiar in aceeasi functie. Accepta un proiect nou, termina ceva inceput de altii, orice: vorbeste cu managerul tau.

2. Simti ca muncesti foarte mult si nu esti apreciata

Cel de-al doilea motiv pentru pierderea entuziasmului la serviciu este faptul ca nimeni nu-ti recunoaste meritele. Simti ca faci totul pentru a fi apreciata: petreci mai mult timp la serviciu si mai putin cu familia, nu te plangi de nimic, muncesti pana nu mai poti. Cu toate astea, observi ca nu esti tratata diferit fata de colegii care nu se omoara cu munca, ba chiar banuiesti ca unii dintre ei au salariul mai mare decat tine.

Cel mai bun lucru de facut in aceasta situatie e sa te dai cu un pas inapoi si sa analizezi. Fa-ti un inventar personal si incearca sa vezi care din task-urile tale pot fi eliminate sau delegate, facute mai putin frecvent sau automatizate. Intreaba-te cui i-ar pasa daca n-ai mai face unele dintre acele lucruri. Daca raspunsul e "nimanui", atunci renunta la ele.

3. Un sef pretentios sau un coleg dificil, care-ti taie pofta de viata

Un manager bun stie cum sa-si motiveze si sa-si aprecieze angajatii si va da ascultare ideilor lor. Insa daca ai de-a face cu un sef cu care nu-ti face placere sa lucrezi, probabil ca si el simte la fel pentru tine. E timpul se te uiti prin alte parti. Oare poti gasi un alt departament unde te poti transfera? Mai poti lucra cu seful tau sau nu?

Daca problema e un coleg, atunci cu siguranta el se poarta la fel (urat) si cu alti colegi. Nu e cazul sa ramai indiferenta la comportamentul sau: ignorarea doar il va incuraja sa continue si sa va deranjeze. Comporta-te profesionist si nu te implica emotional, dar da-i de inteles colegului ca esti deranjata de comportamentul lui.

4. Supararea ta nu are legatura cu munca

Treci prin momente dificile in familie, ai probleme de sanatate sau financiare? Indiferent cat ti-ai dori sa nu te afecteze la munca, ele iti vor scadea performantele. Apeleaza la un psiholog sau descarca-ti sufletul unui coleg.

Articole recomandate

Munca de acasa in pandemie: avantaje si dezavantaje Munca de acasa in pandemie: avantaje si dezavantaje
Munca de acasa a devenit varianta cea mai buna in timpul pandemiei de coronavirus. Foarte multe companii au ales sa isi lase angajatii sa lucreze de la domiciliu pentru a evita raspandirea noului virus aparut din China. Lucrul de acasa are insa avantaje si dezavantaje. Multi angajatori au dezvaluit
INTERVIU Claudia Purde, fondatoarea Prichindel.ro, despre cum sa ai o afacere de succes in timpul pandemiei INTERVIU Claudia Purde, fondatoarea Prichindel.ro, despre cum sa ai o afacere de succes in timpul pandemiei
Pentru majoritatea dintre noi, pandemia de coronavirus a adus cu sine nenumarate temeri, de la cele legate de sanatatea proprie si a celor dragi la griji privind siguranta financiara si a continuitatii business-urilor. Cu aceste temeri s-a confruntat si Claudia Purde, fondatoarea magazinului online
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup: