Skip to article

De ce zboara timpul la serviciu?

De ce zboara timpul la serviciu?
In zilele noastre, nimeni nu-si mai poate permite sa piarda timpul la job. Din cauza disponibilizarilor, angajatii ramasi trebuie sa se descurce in plus si cu treaba fostilor lor colegi. Din nefericire, ziua are tot 24 de ore, asa ca va trebui sa te descurci cumva sa le faci pe toate daca esti in aceasta situatie.

Maximizarea timpului petrecut la serviciu poate insemna diferenta intre a pleca acasa la o ora rezonabila si a sta pana tarziu fara folos.

Ai si tu o viata in afara muncii! De ce sa vrei s-o pierzi degeaba? Iata care sunt hotii de timp la serviciu si cum sa-i ocolesti!

1. Programele de mesagerie online

Pragramele de tipul messenger-ului pot fi foarte utile la serviciu, pentru comunicarea rapida a informatiilor intre angajatii aceleiasi companii, dar pot fi si cel mai mare dusman al productivitatii. De cate ori o discutie intre colegi n-a degenerat in barfa? Si problema e ca intotdeauna va fi un angajat care nu prea are treaba si-i va deranja si pe ceilalti...

Solutia: deconecteaza-te sau lasa-ti mereu status-ul "Busy", pentru a fi contactata doar pentru lucrurile cu adevarat importante.

2. E-mail-ul

E-mail-ul este o unealta foarte utila de cele mai multe ori, dar uneori ne face si sa ne pierdem timpul, cand am putea sa comunicam foarte bine oral.

Solutia: daca a aparut o problema ce trebuie discutata, opteaza pentru o conversatie face-to-face. Daca sunteti departe, discutati mai bine la telefon.

3. Sedintele interminabile

Ce sunt sedintele interminabile? Stii tu, acele sedinte in care va lungiti ore in sir fara scop sau pentru a decide ce sa discutati la alta sedinta. Conduse de omul nepotrivit, sedintele nu sunt altceva decat o pierdere de timp.

Solutia: Sedintele ar trebuie sa aiba un scop, de aceea toti invitatii ar trebui sa primeasca inainte o agenda cu cele ce vor fi discutate, pentru a se pregati. Astfel, lucrurile vor merge mult mai repede si vor fi mai productive.

4. Pauzele scurte in timpul sedintelor

Pauzele scurte se transforma de obicei in pauze lungi, in care toata lumea uita ce s-a discutat si fiecare isi gaseste cercul de prieteni pentru a se amuza.

Solutia: fara pauze!

5. Intreruperile

Exact cand aveai ceva important de facut esti intrerupta de un e-mail urgent. Raspunzi la e-mail, dupa care esti sunata la telefon. Inchizi, apoi iti vine un alt e-mail care te solicita. Si asa mai departe. Cum sa te mai concentrezi ? Inainte sa-ti dai seama, e ora 4 PM si inca nu ti-ai terminat treaba inceputa de dimineata.

Solutia: din pacate, intreruperile sunt inevitabile la locul de munca. De aceea e important sa ai un sef bun care sa stie cand sa-ti trimita lucrurile urgente, fara sa te incurce.

6. Multi-tasking-ul

Toata lumea crede ca este capabila sa duca la bun sfarsit mai multe lucruri de-odata. Poate si tu crezi asta! Dar trebuie sa stii ca nu poti lucra astfel si sa obtii si calitate! Nu vei reusi decat sa-ti pierzi timpul!

Solutia: Prioritizeaza si rezolva lucrurile pe rand.

7. Spatiul de lucru dezorganizat

Atat biroul, cat si computerul, trebuie pastrate intr-o curatenie absoluta, daca nu vrei sa-ti pierzi timpul cautand prin cutii si fisiere.

Solutia: fa curatenie!

8. Conversatiile in interes personal

Site-urile de socializare (de tip Facebook) sunt astazi la indemana oricui, si constituie locuri unde poti discuta in voie cu familia si prietenii, fara sa te stie seful. Problema e ca timpul tace si trece!

Solutia: Lasa-ti corespondenta personala neatinsa cat timp te afli la serviciu si foloseste putinul timp personal pentru lucruri urgente.

9. Pauzele in care te uiti pe net

Vrei sa mergi la un film deseara si ai vrea sa afli la ce cinematograf ruleaza si sa citesti un review. De-aici si pana la a avea 6 tab-uri deschise in browser nu mai e decat un pas. Cauti si bilete la concert, pantofi si vrei sa vezi stirile de azi.

Solutia: cunoaste-ti limitele! Daca esti tentata sa cauti ceva pe net, macar asteapta pana termini ce faceai. De preferat ar fi sa lasi acest gen de treburi pentru pauza de masa.

10. Pauzele de tigara/cafea

Toata lumea are nevoie sa se mai ridice de la birou din cand in cand. De fapt, se spune ca pauzele mici fac angajatii mai productivi. Dar daca iesi la fumat o data la o jumatate de ora, vei avea o productivitate minima.

Solutia: rezerva-ti iesirile din birou la 3 pe zi (dimineata, la pranz si seara), in rest plimba-te pe langa birou.

Articole recomandate

Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina
Antreprenoriat feminin in Romania Antreprenoriat feminin in Romania
Anul 2020 este unul care va rămâne în istorie – pandemia a afectat viețile tuturor, atât cele personale, cât și cele profesionale și a lăsat o ampremntă grea și asupra economiei naționale, dar și celei globale. Nici pentru
Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul