Skip to article

De la simplu angajat la manager. Cum te descurci?

De cate ori nu ti s-a intamplat sa vorbesti cu colega din biroul de alaturi sau pe hol in timpul pauzei de cafea despre stangaciile pe care seful tau le face? De cate ori nu te-ai batutu cu pumnul in piept ca daca ai fi fost in locul lui sau ei cu siguranta ca ai fi facut mai bine? De cate ori nu ai zis ca proiectul pe care il conduce nu va avea succes din cauza ca el nu stie sa iti tina echipa impreuna?

Te recunosti in situatiile de mai sus? Acum ca esti in locul sefului tau si ii conduci echipa, coordonezi proiecte si nu iti vezi capul de treburile pe care trebuie sa le duci la capat mai crezi despre el sau ea ca era un lider incompetent? Dar nu te alarma, ia totul pe rand si vei depasi cu bine aceasta situatie. Daca ai ajuns in functia de manager si totul s-a complicat peste noapte, tu nu poti sa faci nimic altceva decat sa iti vezi de indatoririle tale si sa faci ca subalternii tai sa fie multumiti de tine si sa nu spuna despre tine lucrurile pe care candva tu le comentai despre seful tau.

Iata sfaturile noastre despre cum sa te descurci in noua ta functie:

De la simplu angajat la manager. Cum te descurci?

Echipa este cea care te va ajuta sa duci la capat proiectele pe care le-ai inceput, deci nu ar fi nimic mai bine decat sa iti construiesti o echipa in care te poti increde si carei sa-i oferi tot ceea ce isi doreste.

Nu le cere membrilor echipei tale sa faca mai mult decat pot sau mai mult decat au datoria de a face, decat daca ii motivezi intr-un fel, gen o rasplata in bani sau o vacanta.

Trebuie sa fii tu cel care sa dea tonul echipei tale. Daca tu vei fii un sef lipsit de vlaga, atunci nu te astepta ca subordonatii tai sa fie prea entuziasmati de ceea ce fac. Fii mereu energic, motiveaza-ti membrii echipei prin optimismul tau, asigura-i ca totul va fi bine.

Este foarte important sa iti cunosti membri echipei. De ce? Pentru ca asa vei stii si ce randament pot ei sa dea la locul de munca, pentru ca asa vei stii ca daca le vei da o sarcina le va face placere sau nu sa o duca la capat. Un bun lider este acela care este aproape de oamenii cu care lucreaza, care nu numai ca ii subordoneaza dar care le sustine moralul si ii motiveaza. Daca tot stai 8 sau mai multe ore cu niste oameni in aceeasi camera, in acelasi birou, daca impartiti activitatile, nu are rost sa nu comunici cu ei, nu are rost sa nu vrei sa stabilesti o relatie cu ei. Relatiile interpesonale va ajuta la consolidarea echipei si la rezultate mai bune in cadrul activitatilor profesionale. Iesirile in afara orelor de program poate ajuta la consolidarea acestor legaturi.

Daca te cercetezi de-a lungul istoriei vei vedea ca cei mai buni lideri au fost cei care au stiut sa isi motiveze luptatorii inainte de razboi, au fost cei care si-au mobilizat armata prin puterea cuvintelor. Fa si tu la fel. Adica? Pregateste-ti foarte bine discursul pentru momentul in care vei avea o sedinta cu echipa ta. Ai grija la mimica, la gestica, la tonul vocii. Uneori acestea sunt mai importante decat mesajul insusi.

Un lider bun este acela care nu incearca sa faca totul singur ci care stie sa delege sarcini angajatilor lui. Imparte sarcinile membrilor echipei tale, fii sigur ca au inteles foarte bine ce au de facut, si ai grija sa nu ii dai o sarcina care ar putea sa ii depaseasca pregatirea profesionala.

In echipa ta se lucreaza in regim de democratie, fiecare trebuie sa fie liber sa isi spuna parerea chiar daca tu esti liderul si pana la urma tu vei fi cel care va avea ultimul cuvant de spus. Este important sa stii ceea ce membri echipei tale isi doresc ca sa le poti respecta aceste dorinte si poate pentru ca la un moment dat ei vor veni cu idei mai bune decat ale tale.

Cheia succesului unei echipe unite consta intr-un lider bun. Stai cu ei in acelasi birou, organizeaza iesiri in care sa va distrati, sa va cunoasteti mai bine, in care sa va consolidati relatiile de prietenie, si cel mai important, chiar daca esti liderul lor, nu este bine sa ai o atitudine superioara.

Atunci cand membri echipei tale au contribuit la realizarea unui succes nu evita sa ii feliciti, sa ii lauzi sau sa ii recompensezi. Iar atunci cand ei gresesc nu te da inapoi din a-i critica, dar ai foarte mare grija ca aceasta critica sa nu fie decat constructiva. Cel mai bine este sa analizezi situatia cu fiecare membru in parte, sa ii spui cu ce a gresit, dar nu tipa la el, nu il insulta, comunica, fa-l sa inteleaga ce nu a facut bine, iar la sfarsit il poti motiva prin a-i lauda celelalte activitati de care ai fost multumit. Nu numai ca el va pleca din biroul tau usurat, acesta va fi si mai motivat sa munceasca pe viitor.

Pastreaza-ti calmul mereu, indiferent de situatie. Nu te apuca sa tipi la echipa ta, sa ii jignesti sau sa dai vina pe ei pentru un esec. Nu vei ajunge nicaieri cu aceasta atitudine. Pastreaza-ti calmul, analizeaza la rece si gaseste o solutie optima.

Mult succes in noua ta functie de lider!

Articole recomandate

Romania viitorului: ce spun expertii internationali care vin la Bucuresti. Peste 3.000 de participanti si aproape 200 de specialisti in Internet si tehnologie vin la iCEE.fest, saptamana aceasta. Romania viitorului: ce spun expertii internationali care vin la Bucuresti. Peste 3.000 de participanti si aproape 200 de specialisti in Internet si tehnologie vin la iCEE.fest, saptamana aceasta.
Netflix, Google, Facebook, Shazam, The New York Times, CNN, El Mundo, 500 Startups, TechStars . Peste 140 de companii majore si aproape 200 de experți din tehnologie, transformare digitală si comunicare online se adună la Bucuresti în această săptămână,
Munceste mai mult, castiga mai mult, traieste mai bine Munceste mai mult, castiga mai mult, traieste mai bine
Fericirea fiecăruia dintre noi nu depinde în mod invariabil de nivelul de câștig, ci de modul în care muncim și de plăcerea cu care prestăm activitatea care ne oferă un venit regulat în fiecare luna. Cei care sunt cumpătați și
Factorii care ne impiedica sa devenim bogati Factorii care ne impiedica sa devenim bogati
Să fim bogați sau măcar să ne bucurăm de bunăstarea financiară reprezintă una dintre dorințele multora dintre noi; cu toții dispunem de instrumentele necesare pentru a ne asigura transformarea dorinței în stare faptică, dar, oare
Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala
Candidatii ideali sunt intotdeauna proactivi. E foarte important sa tii minte aceasta regula atunci cand cauti un loc de munca. Companiile apreciaza candidatii motivati, care stiu sa depuna eforturi pentru a-si atinge scopurile. Trebuie sa stii sa proiectezi aceasta imagine in ochii angajatorului;
De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor
In ultimii ani, tot mai multe persoane au renuntat la joburile traditionale, cu program fix, la birou, pe munca remote, de acasa sau din spatii special amenajate pentru freelanceri. Atractivitatea unui job flexibil, care le permite sa nu isi neglijeze nici viata personala, a devenit tot mai mare,
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda