Skip to article

Delegarea responsabilitatilor

Un subiect persistent in mentalitatile unora si altora....o realitate care poate deveni in orice moment problema.

Unii cred ca nimic nu este mai usor, eu, insa, in timp, mi-am dat seama ca a delega responsabilitati nu este cea mai facila treaba posibila.

Nu trebuie sa fii "NASCUT PENTRU ASTA", trebuie doar sa fii logic, atent si sa tii cont de anumite aspecte, cum ar fi :

Sa-ti alegi cu grija echipa sau partenerii de lucru : mobilitate intelectuala, seriozitate, loialitate atat tie cat si companiei, spirit de echipa, astfel incat cand ai de plasat o sarcina, sa stii precis cui te adresezi si sa ai incredere ca in dead line-ul stabilit poti avea rezultatele scontate.

Trebuie sa inveti sa ceri, sa stii : cat, cum, de la cine sa ai asteptari.

Sa stii tu in mod exact despre ce este vorba, pentru a putea urmari fluxul actiunii si a putea da raspuns la eventualele intrebari, sa ai oarecare viziune despre cum va arata finalul pentru a putea contura un traseu in cazul in care cei implicati se poticnesc.

Nu trebuie sa-ti fie teama ca vei fi considerat incompetent, lenes, pentru ca a fi un bun manager sau coordonator nu inseamna sa ai numai listingul cunoscut de abilitati, trebuie sa stii sa si delegi, sa imparti responsabilitati, sa te degrevezi de anumite probleme pentru a putea aborda altele.

A delega nu inseamna ca ti-ai gasit niste tinte pe care poti sa dai usor vina cand se intampla ceva, mai exact nu inseamna ca fugi de responsabilitate, inseamna implicare, coordonare, un ritm mai rapid de desfasurare al evenimentelor, rezultate bune in timp mai scurt.

A delega nu inseamna ca pe teritoriul pe care cu greutate, sau nu, ti l-ai marcat si dobandit in interiorul companiei, vine un intrus, care se foloseste de aceleasi arme ca si tine...si...brusc apare teama ca iti poate succede tie. Toate aceste temeri, indoieli, nu vin decat din frica de a nu fi potrivit pentru pozitia respectiva, frica in calitatile si atuurile tale, frica de o potentiala concurenta. Daca tu nu ai incredere in tine si in munca ta, automat vei aduce un murmur de neincredere si vei putea fi destabilizat extrem de usor.

A prelua foarte multe sarcini, atrage dupa sine o suprasolicitare uriasa, din care, ulterior pot genera mari greseli de actiune si de atitudine, iar cel mai periculos este ca poti crede ca ai devenit indispensabil, ca ideile si actiunile tale sunt cele mai stralucite. Cu genul acesta de manager, care se posteaza in centrul universului fiecaruia, care nu acorda sanse echipei decat daca aceasta este unanim de acord cu el si faptele sale, este cel mai greu de lucrat, daca nu chiar imposibil.

A delega, inseamna a aduce in echipa linistea "profesionala", fiecare membru are atributiile lui si raspunde pentru ele, are teritoriul lui de manifestare bine definit, tie ramanandu-ti rolul de a completa puzzelul final sau de a crea noi "jocuri" in echipa. Inseamna de fapt a stii sa formezi, sa coordonezi, sa motivezi si sa dezvolti o echipa.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!