Skip to article

Eticheta la locul de munca (I)

Eticheta la locul de munca (I)
Intr-o lume a competitiei, nu este usor sa obtii slujba visata. Deseori trebuie sa depui eforturi serioase pentru ca abilitatile tale sa fie recunoscute. Iar odata obtinuta sluba dorita, eforturile nu se opresc aici.

Auzim deseori de expresia "eticheta la locul de munca". Ce inseamna ea?

Acest termen incadreaza modul de comportament al unui individ la locul de munca, manifestari care sa ii asigure un climat propice desfasurarii activitatii si care il fac placut si respectat de catre echipa cu care colaboreaza.

Suntem fiinte umane si trebuie sa socializam. Pentru a ne asigura ca creem o parere buna despre propria persoana in societatate, este necesar sa respectam cateva reguli "de buna purtare".

Intr-o lume in care relatiile interpersonale reprezinta un lucru de baza in orice comunicare eficienta, sa stii sa te porti poate reprezenta un atuu de neegalat.

Uneori este de ajuns sa faci o cat de mica greseala si impresia despre persoana ta sa se schimbe in ochii celorlalti. Si nu trebuie sa fii intr-un post de conducere pentru ca aceste reguli de buna conduita sa ti se aplice, caci buna impresie conteaza la fel de mult si in randul colegilor de munca.

Formele etichetei la locul de munca
Eticheta la locul de munca incadreaza in definitia ei eticheta conversationala, eticheta felicitarilor, eticheta de comunicare si eticheta garderobei.

1. Eticheta conversationala
De fiecare data cand purtam o conversatie cu cineva, este absolut imperios sa privim in ochii acelei persoane.

Privirea directa, sustinuta, denota sinceritate, interes pentru ceea ce are de comunicat interlocutorul si deschidere catre ascultare. Simpatia unui interlocutor este pe jumatate castigata daca il privesti in ochi atunci cand are sa iti comunice ceva.

La fel in cazul unei discutii, pastreaza continutul a ceea ce vrei sa exprimi scurt si concis. Nu plictisi auditoriul cu detalii inutile si nu fa istoria unui eveniment. Comunica-i esenta si daca vei fi solicitata sa oferi detalii suplimentare, fa-o. Insa numai atunci.

Afla si despre celelalte componente ale etichetei la birou!

Eticheta la locul de munca (I)

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista