Skip to article

Factorii de stres la serviciu

Factorii de stres la serviciu
Impreuna, tu si colegii de la munca ati creat un factor de stres la birou fara sa stiti. Acest stres se naste din pricina obiceiurilor proaste de a blama orice greseala, defect sau comportament al colegilor.

Cine sunt acesti oameni si de ce o fac? Care sunt rezultatele faptelor lor? Mai jos ii vom cunoaste si vom intelege de ce deseori atmosfera este tensionata la birou.

1. Falsul expert nesigur pe el

Asa cum este tipic, doua sau mai multe persoane se intalnesc si pornesc o conversatie despre cineva. Si de cele mai multe ori discutiile se indreapta spre barfa si spre comentarea rautacioasa a unor greseli sau defecte ale respectivei persoane. Motivul pentru care oamenii fac asta este faptul ca, printr-o logica ciudata, ajung sa creada ca persoana de care vorbesc este mai putin competenta. Cei ce incep discutia devin instat experti si se cred mai buni din orice punct de vedere.

Oamenii fac asta pentru ca sunt nesiguri. Daca te legi de calitatile negative ale altuia, cumva te face sa te simti mai bun. Este corect? Nu. Functioneaza? Nu. Dar totusi oamenii continua sa o faca si creeaza stres fara rost la locul de munca, in special pentru ei.

Rezultatul este usor de ghicit: oamenii incep sa-si piarda increderea unul in celalalt. Fiecare o sa gandeasca astfel: "Daca poate sa barfeasca pe cineva, ma intreb ce zice despre mine cand nu sunt de fata".

2. Politicianul nervos

Un alt grup de oameni intra in conflicte si ii ataca pe altii, doar pentru faptul ca sunt nervosi. Uneori nervii se pot justifica, insa felul in care este abordata problema produce inevitabil stres pentru toti. De ce? Pentru ca acesti oameni prefera sa nu discute direct problemele cu factorii implicati, ci sa-si adune oameni de partea lor. De parca povestea lor trebuie ascultata. Evident ei cred ca daca aduna cat mai multi oameni de partea lor, cu atat mai mult au dreptate.

In loc sa petreaca timp si sa se intrebe cu ce au gresit si cum pot sa fie mai pozitivi, aceste persoane prefera sa adune oameni in spatele cauzei lor. Evident ca se naste inca un factor de stres.
Rezultatul este formarea "bisericutelor" in cadrul companiei. Oamenii incep sa se alature diferitelor parti si in loc sa se concentreze pe solutii, ei creeaza mai multe probleme.

3. Gelosul

Acesti oameni vor sa atraga atentia asupra lor. Cel mai mult se observa cand in birou se celebreaza anumite reusite ale unora dintre colegi. Cand unii primesc felicitari, persoanele invidioase incep sa-si arate adevarata fata. Incep sa barfeasca in legatura cu succesul nejustificat, vorbesc despre norocul care a dat peste persoana respectiva, etc. Acestia cred ca din moment ce barfesc pe cineva, altii ii vor crede mai buni pe ei.

Este o incercare patetica de a schimba parerea oamenilor in favoarea lor. "Daca seful vede slabiciunea unuia, imi va observa calitatile mai bine".

Ce se va intampla daca persoana barfita afla despre discutiile din spatele ei? Tipic apare sentimentul de razbunare. Oamenii cauta razbunarea daca stiu ca nu sunt vinovati. Persoana care a atacat va trebui sa stea in garda si inca o data se creeaza stres .

Trebuie doar sa va amintiti sa nu fiti trasi in acest cerc vicios de plangeri si barfe. Mai important, nu trebuie sa deveniti cei care incep discutiile. Stati concentrati pe obiectivele proprii si energia consumata va fi astfel mult mai folositoare pentru viitorul carierei.

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,