Skip to article

Factorii de stres la serviciu

Factorii de stres la serviciu
Impreuna, tu si colegii de la munca ati creat un factor de stres la birou fara sa stiti. Acest stres se naste din pricina obiceiurilor proaste de a blama orice greseala, defect sau comportament al colegilor.

Cine sunt acesti oameni si de ce o fac? Care sunt rezultatele faptelor lor? Mai jos ii vom cunoaste si vom intelege de ce deseori atmosfera este tensionata la birou.

1. Falsul expert nesigur pe el

Asa cum este tipic, doua sau mai multe persoane se intalnesc si pornesc o conversatie despre cineva. Si de cele mai multe ori discutiile se indreapta spre barfa si spre comentarea rautacioasa a unor greseli sau defecte ale respectivei persoane. Motivul pentru care oamenii fac asta este faptul ca, printr-o logica ciudata, ajung sa creada ca persoana de care vorbesc este mai putin competenta. Cei ce incep discutia devin instat experti si se cred mai buni din orice punct de vedere.

Oamenii fac asta pentru ca sunt nesiguri. Daca te legi de calitatile negative ale altuia, cumva te face sa te simti mai bun. Este corect? Nu. Functioneaza? Nu. Dar totusi oamenii continua sa o faca si creeaza stres fara rost la locul de munca, in special pentru ei.

Rezultatul este usor de ghicit: oamenii incep sa-si piarda increderea unul in celalalt. Fiecare o sa gandeasca astfel: "Daca poate sa barfeasca pe cineva, ma intreb ce zice despre mine cand nu sunt de fata".

2. Politicianul nervos

Un alt grup de oameni intra in conflicte si ii ataca pe altii, doar pentru faptul ca sunt nervosi. Uneori nervii se pot justifica, insa felul in care este abordata problema produce inevitabil stres pentru toti. De ce? Pentru ca acesti oameni prefera sa nu discute direct problemele cu factorii implicati, ci sa-si adune oameni de partea lor. De parca povestea lor trebuie ascultata. Evident ei cred ca daca aduna cat mai multi oameni de partea lor, cu atat mai mult au dreptate.

In loc sa petreaca timp si sa se intrebe cu ce au gresit si cum pot sa fie mai pozitivi, aceste persoane prefera sa adune oameni in spatele cauzei lor. Evident ca se naste inca un factor de stres.
Rezultatul este formarea "bisericutelor" in cadrul companiei. Oamenii incep sa se alature diferitelor parti si in loc sa se concentreze pe solutii, ei creeaza mai multe probleme.

3. Gelosul

Acesti oameni vor sa atraga atentia asupra lor. Cel mai mult se observa cand in birou se celebreaza anumite reusite ale unora dintre colegi. Cand unii primesc felicitari, persoanele invidioase incep sa-si arate adevarata fata. Incep sa barfeasca in legatura cu succesul nejustificat, vorbesc despre norocul care a dat peste persoana respectiva, etc. Acestia cred ca din moment ce barfesc pe cineva, altii ii vor crede mai buni pe ei.

Este o incercare patetica de a schimba parerea oamenilor in favoarea lor. "Daca seful vede slabiciunea unuia, imi va observa calitatile mai bine".

Ce se va intampla daca persoana barfita afla despre discutiile din spatele ei? Tipic apare sentimentul de razbunare. Oamenii cauta razbunarea daca stiu ca nu sunt vinovati. Persoana care a atacat va trebui sa stea in garda si inca o data se creeaza stres .

Trebuie doar sa va amintiti sa nu fiti trasi in acest cerc vicios de plangeri si barfe. Mai important, nu trebuie sa deveniti cei care incep discutiile. Stati concentrati pe obiectivele proprii si energia consumata va fi astfel mult mai folositoare pentru viitorul carierei.

Articole recomandate

Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta
În ultimii doi ani, un număr semnificativ de femei au fost puse în situaţia de a renunţa la jobul avut pentru a-și supraveghea copii în contextul adoptării pe scară largă a cursurilor online. Totodată, multe angajate au fost forțate
Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022 Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022
Indiferent daca activezi intr-o agentie, esti freelancer sau conduci un start-up, trebuie sa ramai la curent cu lumea PPC, care evolueaza rapid. Noile tendinte ale anului 2022 se creioneaza deja. E bine sa intelegi ca noile campanii publicitare au nevoie de un suflu modern, de reinventare, intr-un
Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati
Egalitatea de gen reprezinta una dintre preocuparile constante in societatea actuala. La nivel international, au fost stabilite strategii pe termen mediu si lung pentru a elimina inechitatile privind accesul femeilor la educatie sau functii de conducere, dar si in ceea ce priveste egalitatea de
Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine! Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine!
O colaborare se dovedeste de succes atunci cand ambele parti sunt de buna credinta si fiecare partener face tot ce depinde de el pentru ca lucrurile sa mearga cat mai bine. Astfel, si reusita ca model de videochat in Bucuresti poate fi obtinuta in urma unei bune colaborari intre fiecare fata si
Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg? Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg?
In ultimii ani, romancele au devenit tot mai dornice de dezvoltare personala. Aceasta dorinta a venit si din nevoia de a jongla cat mai eficient cu sfera personala si cea profesionala, de a indeplini cu succes rolurile de femeie, mama, sotie, angajat sau antreprenor . Dezvoltarea personala este