Skip to article

Imagine impecabila - eticheta in afaceri

Bunele maniere sunt esentiale in conduita si crearea unei imagini proprii favorabile. Totodata, eticheta in afaceri poate fi un punct in plus in obtinerea succesului. O conversatie telefonica de afaceri reprezinta una dintre zonele unde trebuie sa dai dovada de diplomatie si politete.

Zilnic se dau milioane de telefoane pentru incheierea unei afaceri. Persoanele care lucreaza in diferite business-uri interactioneaza, de multe ori, doar prin telefon si nu se intalnesc, adesea, niciodata fata in fata. Singurul reper pe care il au despre tine clientii sau partenerii de afaceri este dat de:

• limbajul si tonul folosite;
• felul in care incepi o conversatie;
• prezentarea proprie si a companiei pe care o reprezinti;
• cat de des intrerupi interlocutorul sau cum gestionezi o discutie in contradictoriu;
• incheierea conversatiei.

Imagine impecabila - eticheta in afaceri
Utilizarea unei etichete in conversatia telefonica de afaceri te ajuta nu doar sa iti transmiti mesajul clar, ci si sa contruiesti relatii de afaceri solide, evitand orice fel de neintelegere.

Ti se intampla sa te simti frustrata sau iritata dupa un telefon cu un client sau potential partener de afaceri? Cat din aceasta stare este cauzata de lipsa de eticheta in conversatie? Iata cateva exemple din zona de business si eticheta necesara cand dai sau primesti telefoane.

• Toate interactiunile de succes in afaceri au nevoie de o pregatire prealabila. Nici telefonul nu face exceptie. Este important sa stii detalii despre persoana pe care o suni sau compania pentru care lucreaza, care este cel mai bun moment sa dai telefon si motivele clare pentru care suni. Fii scurta, directa si logica in conversatie.

• Daca persoana pe care o suni nu te cunoaste, este esential sa folosesti primele secunde ale conversatiei ca sa te prezinti. O introducere simpla urmata de o propozitie de prezentare nu arata doar eticheta fara cusur, ci permite celuilalt sa puna informatiile in context.

• Exprima-ti intentiile direct si nu presupune ca interlocutorul intelege automat de ce suni si ce vrei de la el. Specifica scopul telefonului si apoi da detalii folositoare pentru cel cu care vorbesti, ca sa ai un feedback imediat.

• Eticheta in conversatiile telefonice de afaceri necesita profesionalism permanent. Cand vorbesti cu cineva pe care nu il stii, evita limbajul informal sau intrebarile personale. Abia dupa ce ai stabilit o relatie clara de afaceri, este politicos sa intrebi despre weekend-uri, familie sau aspecte personale delicate.

• Ai rabdare. Eticheta de afaceri reiese in a fi calma si a reactiona bine in situatii tensionate. Daca ai rabdare, interlocutor, la randul sau, va evita actiuni si decizii pripite.

Indiferent de conversatia pe care o ai in afacerile personale sau la job, alege tonul potrivit si fii calma - vei reusi nu doar sa castigi respect, ci si sa inchei parteneriate avantajoase. Succes!

Sursa: www.myjob.ro

Articole recomandate

Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti
Vrei să înveți cum să faci fotografii frumoase? Vă invităm să vă alăturați trainerilor noștri într-o călătorie minunată în lumea fotografiei. Am început din dragoste pentru fotografie și din ideea de a da mai
Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii! Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii!
Limba engleza este o limba de circulatie internationala. Invatarea limbii engleze nu mai este o dorinta, ci o necesitate. Colegii si cunostintele folosesc replici celebre din filme, vorbesc doar pe jumatate in limba romana, iar cursurile scrise si orale sunt in limba engleza. La fel sunt si
De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta
Tot mai des cei care detin afaceri, atat aflate la inceput de drum, cat si businessuri cu state vechi, inteleg importanta SEO pentru dezvoltarea lor. Vizibilitatea si notorietatea se castiga destul de greu, insa o campanie SEO bine conceputa poate oferi aceste valori mult mai rapid si pentru mai
Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala! Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala!
Activitatea fiecarei firme sau organizatii este eficientizata decisiv cu ajutorul tehnicilor de prezentare si comunicare, insa dispozitivele si instrumentele folosite in afisare si comunicare joaca un rol la fel de important. Astfel, meeting-urile, sedintele, sesiunile de training sau prezentarile
Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara
Banii reprezintă un laitmotiv al vieții noastre, o formă prin care ne putem cuantifica calitatea vieții și prin care ne putem raporta la ceilalți ori prin intermediul căreia ne putem compară cu aceștia. De aceea, atunci când o persoană atinge
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda