Skip to article

Manipularea Comportamentala

Manipularea Comportamentala
Imagineaza-ti urmatoarea situatie: este deja vineri dupa amiaza cand seful tau vine si iti cere sa pregatesti o documentatie de 100 de pagini pana luni. Bineinteles ca te panichezi la gandul ca vei munci tot weekend-ul si tot s-ar putea sa nu termini... Peste nici o jumatate de ora, te suna si iti spune ca de data asta e mai ingaduitor si 20 de pagini vor fi suficiente. Moment de mare bucurie! Vei avea de lucru in weekend, dar incomparabil mai putin, chiar te simti recunoscatoare, nu?

In linii mari asta inseamna manipulare comportamentala. Seful mai sus mentionat si-a atins obiectivele, care nu erau neaparat si ale tale, prin intermediul tau si tu te simti chiar recunoscatoare. Tehnica este una folosita pe scara larga si de mai toata lumea din jurul nostru: ti se cere la inceput foarte mult, pentru ca atunci cand scad pretentiile sa accepti cu mare placere.

Termenul de manipulare este privit in general ca pe ceva negativ. Daca privim din punct de vedere al termenului lingvistic, asa si este. Daca insa ne gandim ca manipularea nu inseamna neaparat a induce in eroare, ci si a face sa se intample ceea ce tu iti doresti termenul incepe sa capete o tenta pozitiva. Depinde de ce parte a actului de manipulare te situezi, ai putea spune.

De ce e nevoie de manipulare comportamentala?
Pentru ca odata cu dezvoltarea economica s-a schimbat si comunicarea interumana. Dinamica modului in care muncim a crescut exponential. Foarte multi dintre noi sint pusi in situatia de a actiona intr-un ritm mai mult decit alert. Foarte multi dintre noi fac parte din departamente operationale subdimensionate, indiferent de nivelul ierahic. Foarte multi dintre noi considera perceptiile lor legate de fapte, situatii si oameni ca fiind cele corecte.

Datorita acestor lucruri este practic imposibil sa nu interpretam gresit anumite semnale, mesaje aparute in comunicarea dintre noi si ceilalti. Pentru a putea reusi sa minimalizam aceste interpretari avem nevoie de o informatie corecta si obiectiva.

Banuiesc ca ati vazut pe ce pun accentul - corect si obiectiv. Fiindca doar asta ne poate crea avantaje de durata. Subterfugiile poate ca sunt spectaculoase pe moment. Dar a te impune prin comportament inseamna altceva - a-l cunoaste pe celalalt (ce gandeste, crede, ce vrea, de ce se teme), a cunoaste un pic de psihologie umana (ce si cum sa spui pentru a obtine efectul pe care ti-l doresti), a cunoaste mediul in care evoluati amandoi.

Te poti gandi la exemplul cu care am inceput articolul - un mod clar de manipulare. Daca tu ai indeplini conditiile de mai sus: cunosti mediul de lucru, drepturile tale, psihologia sefului, modalitati de a-l refuza, nu ai mai trece atat de usor de la stari de angoasa la cele de recunostinta - ai fi reactionat obiectiv, ai fi adus argumente rationale care ar putea fi acceptate de cealalta parte fara a starni reactii negative.

Cu prilejul zilei femeii, compania Smartico Pro prezinta o serie de solutii eficiente care pot fi aplicate imediat dupa la cursul organizat in data de 15 martie.

Smartico Pro este o companie specializata in analiza, evaluare comportamentala si managementul conflictelor. Solutiile construite de Smartico Pro au rolul de a construi mentalitati de lider, atitudini proactive, lucuri care au un rol esential atat in viata profesionala cat si in cea personala.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!