Skip to article

Marirea de salariu rareori vine fara sa o ceri

Marirea de salariu rareori vine fara sa o ceri
1. Nu strica niciodata sa intrebi.
Femeile sunt mai inclinate decat barbatii sa accepte prima oferta primita. Desi este normal sa apreciezi faptul ca ti se da o sansa ai dreptul sa fii compensata corect pentru munca depusa. Considera ca este normal sa ceri acest lucru. Daca nu vei face asta probabil ca nu vei fi platita cat ar trebui. Angajatorii se asteapta sa negociezi salariul si aproape niciodata nu pornesc de la cea mai buna oferta a lor. Asa ca daca nu negociezi vei fi probabil platita cu mai putin decat angajatorul era pregatit sa ofere. Multe femei considera ca vor accepta postul oferit, vor dovedi ca sunt capabile si apoi vor cere o marire. Dar daca nu ceri de la inceput o suma mai mare nu numai ca pierzi multi bani, dar si reduci suma pe care o vei primi dupa ce reusesti sa te afirmi.

2. Fii realista in aprecierea valorii tale.
Cand este vorba de negocierea salariului informatia este vitala. Salariul pe care il ai acum va avea, asa cum este normal, o mare importanta in determinarea sumei pe care ai putea-o primi in plus. Din aceasta cauza este important sa bazezi discutia legata de salariu pe informatiile din piata si nu pe salariul tau actual. Pentru a face asta trebuie sa cunosti salariile pe care le primesc altii care au experienta si abilitati similare cu ale tale. In acest fel poti si sublinia importanta serviciilor pe care le poti oferi.

3. Discutarea modului in care esti platita in prezent.
Cei mai multi angajatori potentiali vor incerca sa afle cu cat esti platita in prezent si vor oferi doar atatia bani incat sa merite sa iti schimbi locul de munca. Daca insa nu au aceasta informatie vor fi nevoiti sa isi bazeze oferta pe valoarea de piata a cuiva care are aceesi experienta si aceleasi abilitati ca si tine. Prin urmare ar trebui sa eviti discutarea salariului prezent, sau sa fii cat mai evaziva. Daca esti intrebata poti spune ceva de genul: Este prea devreme sa vorbim despre salariu, mai bine sa vorbim despre sarcinile pe care le implica acest post. Daca este ceea ce imi doresc si daca eu sunt persoana potrivita atunci salariul nu va constitui un impediment. Nu spune angajatorului cu cat te astepti sa fii platita. Mai bine lasa-l pe el sa faca o oferta. Daca te intreaba direct poti raspunde si tu printr-o intrebare: Care este bugetul pe care il aveti pentru acest post? sau poti da un raspuns vag, de genul: Depinde. In functie de intreg pachetul oferit. La ce anume va ganditi?. Principalul este sa iti pregatesti raspunsurile dinainte, astfel incat sa nu fii luata prin surprindere.


4. Cum iti formulezi cererile.
Aproape niciodata nu iti pierzi locul de munca fiindca ai cerut ceva, ci din cauza modului in care ai facut-o. Daca aduci motive care sa iti justifice cererea probabil ca nu vei primi tot ceea ce iti doresti, dar de obicei vei primi ceva si vei castiga si respect pentru modul in care ai stiut sa iti aperi interesele. Abordeaza discutia privind salariul ca pe un efort comun. Poti spune: Sunt cateva probleme privind oferta. Ce putem face ca sa le depasim?. Nu ameninta niciodata si nici nu ridica pretentii.


5. Fii entuziasta cand vorbesti despre munca ta.
Atunci cand ai de-a face cu o noua firma sau cand incerci sa obtii o marire lasa sa se inteleaga ca iti face mare placere ceea ce faci si compania in care lucrezi. Entuziasmul este una dintre cele mai importante calitati pe care toti angajatorii le cauta. Nu te sfii sa repeti de mai multe ori angajatorului potential cat de fericit esti ca se ofera o astfel de oportunitate. Im mod similar, atunci cand incerci sa obtii o marire de salariu, subliniaza cat de mult iti place ceea ce faci. In acelasi timp insa specifica clar ca, indiferent de acest aspect, munca ta trebuie sa fie satisfacatoare si din punct de vedere financiar.

6. Nu este vorba numai de bani.
Negocierea si a altor lucruri in afara banilor poate uneori sa aiba un impact mai mare asupra succesului tau profesional. Atunci cand femeile accepta un post ele au tendinta de a nu se asigura ca primesc resursele de care au nevoie pentru a avea succes in ceea ce fac. Ele pornesc de la premiza ca daca isi fac bine treaba vor primi resursele necesare si vor fi recompensate pentru efortul lor. Este insa mult mai usor sa obtii aceste resurse ca pe o compensare aditionala: un buget mai mare, un client mai important, cursuri inainte de a accepta pozitia.


8. O licitatie este un tip de negociere: mareste-ti avantajul pe baza mai multor oferte.
Cand negociezi cu un potential angajator este in interesul tau sa ai si o alta oferta pe care o poti utiliza ca si parghie. Cu alte cuvinte, daca o persoana doreste ceva oamenii au tendinta sa-i acorde mai multa atentie daca stiu ca are si alte alternative. Poti negocia ambele oferte in acelasi timp si pur si simplu sa o alegi pe cea mai buna. Fara sa te arati mai putin entuziasmata lasa ambii angajatori sa stie ca mai ai si alte oportunitati. O afirmatie de genul: Sunt cu adevarat incantata de posibilitatea de a lucra aici, dar trebuie sa va spun ca iau in considerare si oferta unei alte companii care este interesata de mine, poate fi foarte eficienta. Odata ce ai negociat cea mai buna oferta posibila cu compania care te atrage cel mai putin du-te la compania preferata si spune: Am aceasta oferta foarte generoasa de la o alta companie, dar adevarul este ca eu as prefera sa lucrez cu voi. Nu pot pur si simplu sa ignor diferenta in ceea ce priveste remuneratia oferita de ei, dar daca ati putea oferi un pachet similar as putea incepe chiar de maine. Chiar daca nu ai inca o alta oferta iti poti imbunatati substantial pozitia prin simplul fapt ca vorbesti si cu o alta companie.

Faptul ca ai un plan de rezerva iti va da mai multa incredere astfel incat sa obtii ceea ce meriti. In plus, faptul ca si altcineva se arata interesat va determina compania sa incheie negocierile rapid si sa iti faca cea mai buna oferta posibila. Poti spune ceva de genul: Desi sunteti prima mea alegere vreau sa stiti ca sunt in discutii si cu compania...Nu mi se pare corect sa aflati acest lucru de la altcineva. Aceasta abordare poate da rezultate bune chiar daca nu exista cu adevarat o pozitie disponibila.

Articole recomandate

Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta
În ultimii doi ani, un număr semnificativ de femei au fost puse în situaţia de a renunţa la jobul avut pentru a-și supraveghea copii în contextul adoptării pe scară largă a cursurilor online. Totodată, multe angajate au fost forțate
Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022 Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022
Indiferent daca activezi intr-o agentie, esti freelancer sau conduci un start-up, trebuie sa ramai la curent cu lumea PPC, care evolueaza rapid. Noile tendinte ale anului 2022 se creioneaza deja. E bine sa intelegi ca noile campanii publicitare au nevoie de un suflu modern, de reinventare, intr-un
Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati
Egalitatea de gen reprezinta una dintre preocuparile constante in societatea actuala. La nivel international, au fost stabilite strategii pe termen mediu si lung pentru a elimina inechitatile privind accesul femeilor la educatie sau functii de conducere, dar si in ceea ce priveste egalitatea de
Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine! Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine!
O colaborare se dovedeste de succes atunci cand ambele parti sunt de buna credinta si fiecare partener face tot ce depinde de el pentru ca lucrurile sa mearga cat mai bine. Astfel, si reusita ca model de videochat in Bucuresti poate fi obtinuta in urma unei bune colaborari intre fiecare fata si
Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg? Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg?
In ultimii ani, romancele au devenit tot mai dornice de dezvoltare personala. Aceasta dorinta a venit si din nevoia de a jongla cat mai eficient cu sfera personala si cea profesionala, de a indeplini cu succes rolurile de femeie, mama, sotie, angajat sau antreprenor . Dezvoltarea personala este