Skip to article

Munca de acasa in pandemie: avantaje si dezavantaje

Munca de acasa in pandemie: avantaje si dezavantaje
Munca de acasa a devenit varianta cea mai buna in timpul pandemiei de coronavirus. Foarte multe companii au ales sa isi lase angajatii sa lucreze de la domiciliu pentru a evita raspandirea noului virus aparut din China.

Lucrul de acasa are insa avantaje si dezavantaje. Multi angajatori au dezvaluit ca, desi pare destul de greu, mai ales daca ai in preajma si copii, multi dintre salariati si-au crescut productivitatea in timpul pandemiei de coronavirus, lucrand de acasa.

Mai mult, acestia spun ca unii dintre angajati au lucrat mai mult si la alte proiecte, descoperindu-si noi talente.Unul dintre cele mai mari avantaje pentru angajatori a fost reprezentat de costurile de operare mult mai mici: au redus cheltuielile cu chiria si utilitatile in sedii unde se desfasura activitatea.

S-a economisit timp

Foarte multe companii, au sesizat o crestere a productivitati muncii in timpul pandemiei de coronavirus, deoarece angajatii s-au simtit mult mai in largul lor, mai odihniti si au fost capabili sa isi gestioneze mult mai bine programul si sa lucreze intr-un mediu familiar.In plus, au economist timp, deoarece mergand la birou in fiecare zi petreceau foarte mult timp in trafic. In medie, au economisit doua ore zilnic. De asemenea, banii pe care il cheltuiau pe transport au fost indreptati catre alte cheltuieli mult mai utile sau economisiti.

Toate aceste date sunt sustinute de statistici si concluzii care accentueaza avantajele care contribuie la cresterea productivitatii prin telemunca. 77% dintre angajatii cu norma intreaga si cu jumatate de norma au declarat ca lucreaza de la distanta mai productiv.
30% dintre lucratori au declarat ca au realizat mai multe dintre task-urile primite atunci cand lucrau de acasa.

Pauze mai dese acasa

Un dezavantaj al muncii de acasa a fost insa faptul ca angajatii si-au luat mai multe pauze. Cu toate acestea insa, productivitatea lor a crescut. Potrivit studiilor facute, persoanele care lucreaza de acasa fac pauze de 22 de minute pe zi, in timp ce angajatii care merg la birou doar 18 minute.

Chiar daca fac pauze mai lungi, angajatii care lucreaza de acasa isi prelungesc programul de lucru cu 6-7 ore pe saptamana, fata de omologii de la birou.Cu toate acestea, exista si destul de multe dezvantaje ale telemuncii. De exemplu, personalul care lucreaza de acasa poate fi mai distras acasa si de alte lucruri decat la birou.

De asemenea, potrivit studiilor, un alt dezavantaj al muncii de acasa este faptul ca angajatilor le lipseste socializarea cu colegii. Uneori se simt singuri si extenuati. Lipsa socializarii poate afecta echilibrul social si mental, iar in timp ar putea duce la o scadere a productivitatii.Avand in vedere incertitudinea generala care vine cu un focar global, revine liderilor de companii sa ia decizii cruciale in ceea ce priveste punerea in aplicare a unei politici de lucru la distanta, care sa fie rezonabila, fie ca integreaza o configuratie temporara de la distanta, fie ca pastreaza o forta de munca la birou.Membrii personalului carora li se permite sa faca o munca mobila se bucura de siguranta si comoditatea de a lucra de acasa.

Se pot odihni usor, mai ales in timpul unui focar viral, cand toata lumea este incurajata sa pastreze distanta.Desi colaborarea si coeziunea grupului sunt valoroase intr-un loc de munca care incurajeaza munca in echipa si creativitatea, exista momente in care acestea ar trebui puse putin in spate pentru a pastra siguranta.

Cresterea infractionalitatii cibernetice, un pericol pentru companii

Intre timp, infractorii cibernetici nu se odihnesc niciodata si ar putea influenta situatia precara a intreprinderilor, vizand calculatoarele individuale, in special in aceasta perioada de pandemie.

De asemenea, personalul poate fi expus la amenintari la adresa securitatii la care nu ar fi altfel expusi daca ar lucra de la birou folosind calculatoarele companiei care sunt relativ mai bine protejate.In plus, nu exista un control complet asupra locului in care lucreaza personalul la distanta; angajatii se pot conecta la retelele Wi-Fi nesigure si pot compromite e-mailurile ce contin date si informatii importante despre companie.

Din fericire, aceste scenarii sunt evitabile printr-o implementare a unei politici de lucru de la distanta, care include conectarea la un VPN sigur si simplificarea practicilor de lucru la distanta, in care personalul poate avea voie sa lucreze de la distanta doar daca respecta proceduri stricte de securitate si flux de lucru.O configuratie de lucru echilibrata si ideala este una in care diverse scenarii sunt gandite cu atentie, bunastarea angajatilor este luata in considerare si prioritatile de afaceri sunt in ordine, mai ales ca trecem printr-o perioada grea, fara precedent, ce ar putea duce la criza economica uriasa in urmatoarele luni sau chiar ani.

Top 10 cele mai importante stiri economice in contextul pandemiei COVID-19 sunt:

Reducerea TVA de la 19 la 16%

Ce se va intampla cu turismul si economia in Romania

Topul salariilor pe orase

Al 13-lea salariu se va lua in calcul la pensie

Cum sa castigi bani din hobby-urile pe care le ai

Salariu minim impus in tarile membre UE

Pretul petrolului, la valoarea din 2002

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL

Cel mai bine platite joburi din Romania

Evolutia salariului in Romania

Articole recomandate

De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie? De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie?
De ce este videochatul o meserie cautata pe vreme de pandemie? Desi pare surprinzator, exista si industrii care nu au fost deloc afectate de pandemie. In contextul prabusirii economice, industria videochatului este una dintre cele care nu au avut de suferit. Persoanele care activeaza in acest
Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv
Atunci cand incepi sa lucrezi pentru un angajator nou, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o experienta care sa te ajute sa te dezvolti din punct de vedere profesional. Vrei sa pui in aplicare si sa iti dezvolti abilitatile actuale, dar si sa deprinzi altele noi. Totodata, iti doresti sa ai
De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou? De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou?
Cafeaua reprezintă ceasul deșteptător pentru mulți dintre noi. O gură de cafea și ne umplem instant de multă energie și nu este de mirare: cofeina își face mereu treaba. Studiile privind consumul de cafea în mediul business în România
Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista? Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista?
Daca alegi studioul potrivit, cariera de videochat in Bucuresti iti poate aduce numeroase satisfactii. Cum reusesti insa sa faci diferenta intre diferitele oferte de angajare? Ce diferentiaza o companie serioasa de una care nu merita increderea ta? Iata cateva elemente de care e bine sa tii cont!
Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti
Începutul este mereu greu, dar nimeni nu se așteptă să fie atât de greu pentru un tânăr să locuiască singur în capitala României. Deși țara noastră nu este una dintre cele mai scumpe țări din Europa, salariile pentru un