Skip to article

New media si relatii publice

Salut! Eu sunt Q si astazi voi fi gazda ta pentru o plimbare virtuala printre new media. Vom vedea care sunt cele mai bune aplicari ale Internetului pentru companii, iar apoi va voi prezenta cate ceva despre jurnalismul online si nu numai.
Asa ca, la drum cu noi!

Internetul a devenit cool. E o parte a vietii de zi cu zi. Un intrument de PR, pentru comunicare, pentru vizibilitate, pentru comunitate, pentru ca lumea intreaga sa interactioneze. Dar e oare folosit la intregul lui potential?

Probabil ca atunci cand se vorbeste despre Internet si aplicatiile sale zilnice primul gand merge catre email. O modalitate de comunicare eficienta, rapida si comuna. Uneori rece si cu greseli. Urmeaza posibilitatea de cautare a unor informatii de care avem nevoie, folosind motoare de cautare online. In top ar aparea poate pe locul urmator programele de mesagerie instant (Yahoo messenger, MSN, ICQ) si poate chiar si citirea online a unor ziare sau reviste.

Publicarea pozitiei oficiale si a informatiilor despre organizatie reprezinta un deziderat al activitatii de relatii publice. Pe langa diverse site-uri care publica stiri realizate pe baza informatiilor din comunicatele de presa emise de institutie, exista si un serviciu Comunicatedepresa.ro care se ocupa strict de publicarea, gazduirea si distributia gratuita a comunicatelor de presa ale companiilor catre baza sa de date (www.comunicatedepresa.ro). Comunicatul poate fi insotit de logo si se pot atasa pana la 5 fisiere multimedia (flash, video, audio, power point etc.). Iata o oportunitate ce trebuie folosita!

Companiile mai au o modalitate de a comunica diverse informatii. Blog-ul. Este un fel de jurnal online, ca un forum, in care mesajele apar insa in ordinea inversa (primul mesaj din lista este cel mai recent publicat). Desi poate suna mai mult a joaca, weblog-ul (blog) este un fenoment in mare voga. Are propriul sau eveniment dedicat Global PR Blog Week http://www.globalprblogweek.com/, iar un participant la acest eveniment se aventura sa afirme chiar ca blog-urile reprezinta viitorul PR-ului si ca relatiile publice traditionale vor disparea. Cu siguranta ca lucrurile nu vor sta tocmai astfel, insa fenomenul blogului este unul ce trebuie urmarit cu atentie.

Ar mai fi si sectiunea de evenimente online, ce nu trebuie uitata ca posibilitate de catre companii, mai ales avand in vedere ca exista softuri profesionale care vin in intampinarea nevoii realizarii unor astfel de evenimente.

Multitudine de posibilitati de manifestare Internet. Pentru companii, dar nu numai. Si pentru oameni. Si cum Internetul este intr-un fel sinonim cu informatia, atunci inseamna, doamnelor si domnilor, ca informatia este pusa acolo de cineva. Si dincolo de siteurile speciale, exista si marele subiect legat de jurnalismul online.

S-ar incadra cu siguranta tot in categoria comunicarii online, de aceasta data dintr-o alta perspectiva. Si e foarte adevarat ca sunt multe ziare care au si o replica virtuala a editiilor lor, insa e mult mai important ce se intampla cu aceasta replica. Pentru ca Internetul are multe facilitati, printre care si accesibilitatea din toate punctele de vedere non-stop. Prin urmare, nu trebuie sa existe doar copii online ale editiilor tiparite ale ziarelor, ci trebuie sa existe si fisiere multimedia adaugate. De ce sa nu apara si o captura video, o colectie de imagini, o inregistrare audio si tot asa, daca ele exista? Si mai este ceva: in conditiile in care editia o data tiparita nu mai poate fi modificata, pe site informatia poate fi actualizata oricand. Folosind un sistem de newsletter, toti cei interesati pot avea acces la informatie instant, spre deosebire de edtiile tiparite.

Nu vreau sa va plictisesc insa cu detalii de ordin tehnic, asa ca o sa mai spun doar ca dincolo de editiile online ale unor publicatii scrise exista si publicatii strict online. Si mai exista ceva: modalitati interesante de prezentare. Si daca la televizor avem moderatori, prezentatori, de ce nu am avea si pe Internet? Ei bine, asa au gandit si altii la randul lor si astfel a luat nastere Ananova un site cu stiri actualizate prezentate de o persoana virtuala.

Internetul este de altfel cel care a dus la aparitia spamului (la oricige carne de porc la conserva, insa scris cu litere mari: SPAM, in Austin, Minnesota, inca din 1937), este cel care ni i-a dat pe spimmeri (cei care fac spam pe programele de mesagerie instant), a dus la aparitia hackerilor, dar care ramane extraordinar de important. Iar la sectiunea new media nu trebuie sa uitam vreo clipa de existenta interactive broadcasting, de wireless and interactive television.

New media: oportunitati ce trebuie folosite la maximum. Poate mai ales in PR.
Ei bine doamnelor si domnilor, acesta a fost periplul nostru pentru astazi printre new media. Speram ca ati aflat informatii interesante si pentru orice fel de detalii nu ezitati sa ne contactati.
Va multumesc pentru atentie si va doresc o zi minunata!


Articole recomandate

Top 3 avantaje pe care ti le ofera cel mai bun studio de videochat din Bucuresti! Top 3 avantaje pe care ti le ofera cel mai bun studio de videochat din Bucuresti!
Este dificil sa alegi un job atunci cand esti la inceput de drum, deoarece cele mai multe locuri de munca din Romania sunt slab platite, iar tu nu ai experienta in niciun domeniu. Prin urmare, daca vrei sa te bucuri de castiguri considerabile si sa ai un loc de munca relaxant, alege sa te angajezi
WeContent, conferinta anului in content marketing, va avea loc in perioada 7-8 noiembrie in Bucuresti WeContent, conferinta anului in content marketing, va avea loc in perioada 7-8 noiembrie in Bucuresti
WeContent, una dintre cele mai complexe conferințe de marketing din Europa, va avea loc în București, în perioada 7-8 noiembrie 2019, la Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City, și va aduce împreună peste 450 de marketeri, antreprenori de talie
Business fara masti Business fara masti
Pe 31 Octombrie te invitam la o altfel de seara de ℍ𝕒𝕝𝕝𝕠𝕨𝕖𝕖𝕟 – business fara masti – la editia cu numarul 5 a  NAW – Networking After Work! O serie de evenimente  despre oameni si
Ce presupune cu adevarat a fi model de videochat? Ce presupune cu adevarat a fi model de videochat?
Am evoluat și odată cu asta preconcepțiile tind să se estompeze. În ceea ce privește videochatul, ce e drept, e mai greu să se întâmple asta, dar nimic nu este imposibil. Toata lumea când aude de videochat se gândește la prostituție
Top cele mai performante agentii de PR 2019 Top cele mai performante agentii de PR 2019
Vineri, 11 octombrie , în cadrul Galei Biz PR Awards, Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2019, un studiu BIZ şi Unlock Market Research, aflat la a șaptea ediţie. Anul acesta MSL The Practice este agenția care ocupă
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda