Promovarea in cariera: 5 moduri prin care sa avansezi in functie

history_edu ele.ro calendar_month 09 Oct 2012, 08:50
Promovarea in cariera este un obiectiv pe care este firesc sa il ai in activitatea ta profesionala, insa cele mai eficiente moduri prin care poti sa avansezi in functie nu isi produc efectele peste noapte. Daca iti doresti o crestere in functie sustenabila, este important sa iti construiesti pas cu pas drumul catre treptele ierarhice superioare.
Unii dintre noi se nasc lideri, altii invata pe parcurs sa devina astfel. Pe o piata in plina dezvoltare, cu o competitie acerba, profesionistii sunt cu adevarat necesari. Iata de ce promovarea in cariera a incetat sa se mai realizeze prin mijloace adiacente si este posibila doar daca detii calitati reale pentru a conduce.
Afla care sunt pasii de baza care te ajuta sa avansezi in functie, pe termen lung.
1. Atitudinea in echipa
Daca visezi la un post superior la locul tau de munca, atitudinea ta in echipa este esentiala pentru promovare. Contrar opiniei generale, autoritatea nu te recomanda pentru a coordona oameni. Un lider eficient promoveaza cooperarea si spiritul de echipa, de aceea este bine sa iti demonstrezi abilitatea de a mobiliza echipa si puterea ta de initiativa. Intereseaza-te asupra muncii fiecarui coechipier si contribuie la indeplinirea eficienta a sarcinilor.
2. Ascultarea activa
Nu vei fi promovata dupa bunul plac, daca nu inveti tainele ascultarii active. O atitudine superioara, de "eu le stiu pe toate si nu am nevoie de explicatii", te exclude din start din lista potentialilor manageri intocmita de superiori. Fie ca te afli la o sedinta cu echipa, fie ca porti o discutie fata in fata cu un coleg, asculta cu atentie ce ti se transmite.
Repeta informatiile pentru a primi confirmarea ca ai inteles corect si nu incerca sa anticipezi pareri sau puncte de vedere. Masoara-ti cu atentie raspunsurile si informeaza-te inainte sa sustii un lucru.
3. Invata socializarea bussiness
Exista doua extreme ale spiritului sociabil in afaceri, in care nu vrei sa cazi niciodata: cea a barfei sau a impartasirii de informatii intime si cea in care esti rece, distanta si inexpresiva. Nu discuta cu un coechipier ceea ce nu s-ar dezbate la o sedinta cu echipa, insa arata-te empatica privind trairile si punctele de vedere ale celor din jur. Discuta deschis si promoveaza comunicarea in mediul tau de lucru, fara sa depasesti limita bunului simt si a elegantei in profesie.
4. Dovedeste-ti bunele maniere
Un manager care isi merita si calitatea de lider stie sa trateze pe toata lumea cu acelasi respect si curtoazie, de la treptele executive inferioare pana la CEO-ul companiei. Chiar daca acum te afli intr-o pozitie de management mijlociu, nu uita sa apreciezi contributia si valoarea fiecarui angajat, ca pe o piesa de puzzle esentiala pentru eficienta generala. Ai fi surprinsa cata influenta pot avea subordonatii asupra evolutiei manageriale. Daca vei fi singurul manager de mijloc care saluta portarul, de pilda, vei iesi in evidenta intr-un mod extrem de favorabil tie.
5. Omul potrivit, la locul potrivit
Exerseaza-ti in permanenta abilitatile de a desemna omul potrivit la locul potrivit, aceasta fiind calitatea de baza pe care un lider trebuie sa o detina. Analizeaza punctele tari si slabe ale echipei in care lucrezi si sugereaza reatribuiri de sarcini potrivite pentru fiecare persoana in parte.
Inainteaza-ti opiniile argumentate in sedintele cu superiorii si gaseste in permanenta solutii pentru eficientizarea lucrului in echipa. Vei fi luata in vizor si plasata cat de curand pe pozitia la care aspiri.
Autor: Adelina Dobrin
Alte articole despre
Recomandari
Newsletter Ele.ro





Cel mai gras barbat din lume, scos la plimbare cu remorca
- person
"insemnari personale privind cele mai bune exercitii fitness."