Skip to article

Relatii publice, sau cum sa iti construiesti imaginea

Relatii publice, sau cum sa iti construiesti imaginea
Imaginea are propriile ei domenii, de la cosmetica la masaj, de la aromoterapie la moda si tot asa. Poate ca nu exista subiect care sa aiba mai multe domenii dedicate, mai multe poezii si articole inchinate, mai multe cantece si care sa nasca mai multe preocupari decat imaginea.

Toti dorim sa avem o imagine buna, sa fim perceputi de catre ceilalti intr-un anumit fel, acela care ne convine, acela pe care dorim sa il intiparim in mintea celorlalti. Iar daca se extrapoleaza conceptele din sfera umanului in cea organizationala, atunci se observa ca orice companie, firma, institutie se construieste in jurul unor valori. Acestea stau la baza personalitatii care devine temelie pentru identitate. Trebuie insa precizat ca atunci cand se vorbeste despre cultura organizationala se vorbeste si despre personalitatea unei companii, care este in fact rasfranta de cultura. La randul ei, cultura organizationala este reflectata de elementele de identitate (totalitatea modalitatilor in care o organizatie se prezinta in fata diferitelor grupuri si publicuri cu care interactioneaza).

E loc asadar, de inca un domeniu dedicat imaginii, domeniu descoperit pe la jumatatea secolului XIX de americani si raspandit ulterior in intreaga lume. E vorba despre relatiile publice.
Si cum domeniul este in plina dezvoltare si in Romania, se cuvenea ca si pe ele.ro sa apara o mica serie inchinata acestui domeniu. Prin urmare, articolele din seria de fata vor incerca mai intai sa prezinte omul de PR, cum este, sau cum ar trebui sa fie el, ce studii trebuie sa aiba si cum trebuie sa fie, sa se comporte, care trebuie sa ii fie calitatile principale si care sunt abilitatile necesare. Ulterior, avand in vedere specificitatea domeniul, se vor prezenta modurile in care cineva poate activa in acest domeniu: in cadrul unui departament specializat dintr-o organizatie, sau in cadrul unei firme de relatii publice. In fine, vor fi amintite pe de o parte tendintele pietei si evolutia acesteia in general, de-a lungul timpului, si in special, acum, in Romania si se vor aminti care sunt domeniile conexe relatiilor publice.

Fireste acesta este cadrul general, care poate suferi modificari in functie de reactiile cititorilor si de solicitarile lor.

Subiectul este insa unul fascinant, imaginea fiind un lucru pe baza careia toti facem alegeri zilnice (cumparam o anumita marca de pasta de dinti sau detergent sau stick, un anumit sapun sau masina s.a.m.d.). Iar relatiile publice privesc atat imaginea, cat si comunicarea (pe care, sau de care avem zilnic nevoie) si are implicatii in multe domenii si asupra comportamentului uman. Sper sa gasiti toate articolele interesante, sa fie o perspectiva noua asupra imaginii si asupra vietii de zi cu zi.

Citeste
Frumusete pe toate fronturile deci si in relatiile publice

Specialistul in relatii publice
Relatiile publice pot face diferenta
Relatii publice in house
Ipostaze. Momente. Locuri. Amintiri

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!