Skip to article

Sapte greseli cruciale ale noilor angajati

Sapte greseli cruciale ale noilor angajati
Felicitari, ai obtinut slujba! Partea grea a trecut, nu-i asa? Nu prea. Primele tale saptamani intr-o companie sunt cruciale. In acest timp se decide daca noul tau loc de munca este paradis sau purgatoriu. Si nu vorbim doar de indeplinirea cu succes a aspectelor tehnice. Cum te comporti in noul mediu este la fel, sau chiar mai important.

Asa ca daca incepi o etapa a carierei intr-un nou loc de munca, evita aceste sapte greseli :

1.Ignori cultura

"Compania noastra a intrebat 250 de executivi care a fost cea mai mare provocare pentru angajatii noi, iar 4 din 10 au declarat ca recrutilor le este foarte greu sa se acomodeze cu regulile companiei", spune Donna Farrugia, director executiv la CrativeGroup.com. Cat de mult ar trebui sa socializezi? Colegii tai prefera convorbirile telefonice, e-mail-urile sau discutia fata in fata? Rochie, pantofi sau tenesi? Multe aspecte legate de cultura unei companii pot sa fie subtile si greu de sesizat. Pentru a observa totul in detaliu, "mergi cu 30 de minute mai devreme la munca si stai peste program, pentru a vedea cum se poarta oamenii, cand isi beau cafeaua, unde mananca, etc", completa Farrugia.

2.Aroganta

"Companiile trateaza unii angajati, dupa ce le ofera contract, precum niste salvatori", spune Sue Edwards, presedintele Development by Design. "Din aceasta pricina, angajatii insista prea mult sa faca totul in felul lor, pentru ca se cred brilianti. Mai bine ar asculta si ar invata".

3.Timiditate

Opusul arogantei este timiditatea, care este confundata si cu munca pe care o presteaza acest tip de oameni. Incearca sa-ti faci relatii inca din prima zi. "Fa-ti timp sa comunici cu colegii si intreaba-i cu ce se ocupa. Este o modalitate buna sa inveti si despre cultura companiei", spune Edwards.

4.Nu stii la ce se asteapta angajatorul de la tine

Cand nu ai idee despre asteptarile angajatorului in privinta ta, este greu sa dovedesti ca nu s-a facut o greseala la angajare. Cel mai bine este sa te intalnesti cu managerul tau si sa discuti despre responsabilitatile tale, despre postul ocupat si, cel mai important, despre cum va fi masurat succesul. Care sunt prioritatile? Cum vei oferi update-uri despre proiecte?

5.Refuzi sa recunosti ca ai gresit

Oricine face greseli, iar noii angajati le fac pe cele mai multe. Dar nu face greseala sa crezi ca daca nu recunosti o eroare, nimeni nu-si va da seama. Este recomandat sa accepti, sa corectezi cat mai repede si sa treci mai departe.

6.Implementari prea rapide

Sa implementezi schimbari fara sa-i intrebi pe altii sau fara sa intelegi de ce lucrurile se fac asa in companie, poate duce numai la necazuri. Inainte sa faci acest pas, incearca sa intelegi procesul actual si procedurile clasice, pentru a da argumente solide in favoarea ideilor tale.

7.Nu ceri feedback

Nu trebuie sa astepti sase luni sau un an pentru o evaluare. Intreaba-ti managerul ce parere are despre tine dupa o luna. Afla ce ai facut bine, unde mai ai de invatat si cum poti sa te corectezi.

Articole recomandate

Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou
Romanii nu mai vor sa se intoarca la munca de la birou. Pefera sa munceasca de acasa, arata un studiu realizat de Reveal Marketing Search.  O treime dintre participantii la studiu au declarat ca participa la cursuri online platite sau gratuite si sunt mai preocupati de dezvoltarea personala
6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor 6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor
Mare atentie la ce postezi pe retelele de socializare daca esti in cautarea unui job! Potrivit celui mai recent studiu, 6 din zece angajatori verifică profilurile de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare. Reputaţia
5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother 5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother
Imprimantele inkjet Brother sunt apreciate în rândul consumatorilor care doresc soluții eficiente, randament crescut şi investiții pe termen lung. Fie că vorbim de imprimante, fie că vorbim de sisteme all în one, toate echipamentele de bucură de
Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina