Skip to article

Sapte lectii de birou, din serialul "The Office"

Sapte lectii de birou, din serialul "The Office"
Serialul TV "The Office" este un exemplu de functionare gresita in cadrul unei companii. Este un laborator virtual al defectelor de corporatie, mediu completat de un sef copilaros si narcisist, un departament de resurse umane ineficient si de angajati lenesi. Este complet ireal acest cadru? Din pacate nu.

Poate in realitate, astfel de locuri nu sunt la fel de haioase ca cel virtual, insa se aseamana din multe alte puncte de vedere, potrivit lui Vicky Baker, profesor de economie si management la Colegiul Albion. Baker, impreuna cu alti experti in domeniu, sugereaza ca urmatoarele lucruri pot fi invatate din "The Office".

Identificarea problemei reale

Seful din "The Office", Michael Scott, face in continuu comentarii rasiste si pe teme sexuale. Intr-unul dintre episoade, o plangere legata de acest comportament a condus departamentul de HR sa forteze tot biroul sa asiste la un training. "In lumea reala nu ar trebui sa fie tolerate astfel de remarci si persoana care le foloseste ar trebui trasa la raspundere", spune Baker. "In show-ul TV, departamentul de HR nu a inteles ca Michael Scott era problema si nu intreg biroul".

Mentinerea unor limite personale

In calitatea sa de sef, Scott insista ca in birou sa se creeze o atmosfera prietenoasa si crede ca este ok sa puna intrebari personale. Daca ai impresia ca le pui colegilor prea multe intrebari personale, sau daca dezvalui excesiv de multe lucruri intime din viata ta, intreaba daca pari obraznic sau deranjant. Intr-un alt caz, daca cineva iti incalca repetat limitele personale si dupa ce l-ai anuntat ca te deranjeaza, adreseaza-te in scris departamentului de Resurse Umane, sfatuiesc expertii.

Confidentialitatea este sfanta

Intr-un episod, in incercarea de a rezolva un conflict, Michael Scott s-a dus la cutia cu plangeri secrete si a citit cu voce tare comentariile angajatilor. "Intr-un job real, acele probleme ar trebui sa ramana confidentiale si niciodata nu ar trebui sa acuzi sau sa tipi la un angajat in fata tuturor", spunea Baker. "Daca totusi se intampla si in general seful tau este unul ok, dar l-ai prins intr-o stare proasta, spune-i ca te-a deranjat. Daca continua, adreseaza-te superiorilor lui sau departamentului de HR".

Respecta etica companiei

Sa te culci cu un sponsor pentru a obtine mai multi bani, cum a facut unul dintre personajele serialului "The Office", cu siguranta va contrazice etica companiei. "Problema era ca, sexul cu un sponsor a fost cu adevarat o arie gri in serial, pentru ca HR-ul nu s-a gandit niciodata la asta", spunea Baker. Aceasta sugera ca angajatii sa cunoasta foarte bine regulile companiei si sa respecte etica personala. Daca o situatie asemanatoare testeaza una dintre limitele stabilite, este cazul unei discutii cu HR-ul, cu seful, sau cu seful sefului tau.

Precautie cu relatiile romantice

In serial, idila dintre doi colegi, Pam si Jim, nu a fost o poveste cu atat de multe disfunctionalitati, aceasta comparandu-se cu cele mai multe dintre aventurile reale de la job. "In general, relatiile de dragoste dintre colegi nu sunt recomandate, pentru ca daca ceva nu merge bine, tot esti nevoit sa vezi persoana respectiva zilnic", spune scriitoarea si jurnalista Marie McIntyre. "Totusi, daca simti ca te indragostesti de cineva din birou, cunoaste-l foarte bine inainte sa ajungi la o relatie fizica". Sa te culci cu seful este o situatie complet diferita. "Din multe motive, pur si simplu nu o face", mai spunea McIntyre.

Exclude spionajul, barfa si alte obiceiuri asemanatoare

Angajatii din "The Office" petreceau mai mult timp spionand, barfind si stand, decat munceau. Din pacate, acest fenomen este intalnit si in viata reala, potrivit lui Kathi Elster, presedinta K Squared Enterprises si autoarea cartii "Working with You Is Killing Me".

"Ineficienta emotionala este un lucru comun in multe companii. Oamenii petrec mai mult timp discutand lucruri politice si incercand sa-si dea seama de diferite intentii. Angajatii foarte disciplinati isi dau seama de ce se intampla, insa reusesc sa evite astfel de situatii".

Relaxeaza-te inainte de confruntari

Daca seful tau face o glume deranjanta, de exemplu, amana o confruntare directa, spune Elster. "Calmeaza-te si vorbeste cu el mai tarziu, cand vei avea mai multa claritate. Apoi poti spune "Imi place sa lucrez aici, insa ma deranjeaza aceste glume". Acest lucru s-a intamplat de cateva ori si in serial, iar seful s-a retras".

Articole recomandate

De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie? De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie?
De ce este videochatul o meserie cautata pe vreme de pandemie? Desi pare surprinzator, exista si industrii care nu au fost deloc afectate de pandemie. In contextul prabusirii economice, industria videochatului este una dintre cele care nu au avut de suferit. Persoanele care activeaza in acest
Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv
Atunci cand incepi sa lucrezi pentru un angajator nou, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o experienta care sa te ajute sa te dezvolti din punct de vedere profesional. Vrei sa pui in aplicare si sa iti dezvolti abilitatile actuale, dar si sa deprinzi altele noi. Totodata, iti doresti sa ai
De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou? De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou?
Cafeaua reprezintă ceasul deșteptător pentru mulți dintre noi. O gură de cafea și ne umplem instant de multă energie și nu este de mirare: cofeina își face mereu treaba. Studiile privind consumul de cafea în mediul business în România
Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista? Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista?
Daca alegi studioul potrivit, cariera de videochat in Bucuresti iti poate aduce numeroase satisfactii. Cum reusesti insa sa faci diferenta intre diferitele oferte de angajare? Ce diferentiaza o companie serioasa de una care nu merita increderea ta? Iata cateva elemente de care e bine sa tii cont!
Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti
Începutul este mereu greu, dar nimeni nu se așteptă să fie atât de greu pentru un tânăr să locuiască singur în capitala României. Deși țara noastră nu este una dintre cele mai scumpe țări din Europa, salariile pentru un