Skip to article

Seful nostru cel de toate zilele

In orice companie exista la un moment dat cel putin un conflict intre angajator si un angajat si ne intrebam oare de ce apar aceste conflicte si cine este raspunzator pentru acest fapt: angajatul sau angajatorul? Bine-nteles ca aceste conflicte pornesc fie de la faptul ca angajatul nu a si-a indeplinit sarcinile de serviciu conform cerintelor angajatorului, fie ca angajatorul nu si-a respectat promisiunile facute la momentul angajarii salariatului.

Dar ce facem cand avem de a face cu un angajator autoritar, care are doar pretentii din partea salariatilor, insa el nu ar da nimic de la el? Cum reusim sa il determinam sa lase garda jos, si sa se apropie mai mult de subordonatii lui, sa le inteleaga nevoile si sa comunice mai mult cu acestia.

Ideea conform careia doar cei aflati la conducere au dreptate, ca subordonatii sunt simple masini de executat lucruri, nu mai este de mult valabila, tot mai mult se marjeaza pe implicarea subordonatilor in procesul decizional in cadrul organizatiei, pentru a asigura un mediu creativ si integrant!

Valoarea profesionala nu cauta doar recompense materiale, mai mult de atat oamenii valorosi cauta implinire profesionala printr-o munca interesanta, potrivita experientei si aptitudinilor detinute. Oamenii valorosi cauta companii in care sunt motivati si sustinuti in dezvoltarea personala si profesionala de managerii lor, locuri de munca in care se pune pret pe apreciere si pe importanta lucrului bine facut!

Orice salariat isi doreste un loc de munca linistit, sa poata sa isi duca la bun sfarsit task-urile, sa i se recunoasca meritele, sa fie apreciat pentru ideile sale inovatoare, sa nu i se ceara sa presteze activitati care nu tin de munca sa, iar pe urma sa fie tras la raspundere ca nu are rezultate in munca sa. Un angajat nu va avea niciodata rezultatele dorite de angajator, daca i se cere sa faca 3 lucruri simultan, in diferite domenii. Consider ca fiecare angajator trebuie sa stie pana unde poate sa intinda coarda cu cerintele pe care le are in ceea ce il priveste pe angajat. Sfatul meu pentru fiecare angajator este sa nu delege unui angajat mai multe sarcini decat poate duce, si sa se astepte sa le rezolve pe toate in acel moment.

Seful nostru cel de toate zilele

Pentru a avea maxima eficienta, cel mai bine este sa se stabileasca prioritatile, si sa se inceapa cu cele mai importante probleme care necesita rezolvare, trecand treptat la rezolvarea tuturor. Daca incercam sa rezolvam toate probleme in acelasi timp, se va crea un haos in capul angajatului, va deveni tot mai frustrat, randamentul muncii sale va scadea dramatic, nu va mai veni la serviciu cu aceeasi placere de odinioara si lista poate continua.

Cel mai important este ca angajatorul sa stie sa asculte nemultumirile angajatului, si in cazul in care acestea sunt fondate si se incadreaza in parametri normali, sa incerce sa le solutioneze. Pe cealalta parte, si angajatul trebuie sa isi respecte indatoririle de serviciu, sa isi respecte si el la randul lui angajatorul, colegii si nu in ultimul rand sa respecte timpul de lucru.

Care sunt lucrurile care il fac fericit pe Angajat, si il motiveaza sa fie mai competitiv?

1. Sa ii fie platit salariul la timp, primele, bonusurile si alte beneficii, in cazul in care acestea exista;

2. Sa ii fie respectat programul de serviciu, sa nu i se ceara sa presteze ore suplimentare. In cazul in care este absolut necesar, sa ii fie platite orele suplimentar prestate;

3. Angajatorul sa respecte clauzele contractuale stipulate in Contractul Individual de Munca, sau Contractul Colectiv de Munca, unde este cazul;

4. Sa ii fie respectat timpul liber, sa nu fie deranjat cu probleme de serviciu;

5. Sa isi desfasoare activitatea in conditii decente: mediu placut, intimitate, liniste, respect din partea angajatorului, respectarea timpului necesar pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu etc;

6. Feed-Back-uri pozitive din partea angajatorului in momentul in care si-a indeplinit cu succes sarcinile de serviciu, aprecieri pentru efortul despus, pentru ideile creative de a dezvolta compania etc.

Autor: Alina BlagaMarketing Manager
YourJobs - Specialistul tau in cariera


Sursa: www.yourjobs.ro

Articole recomandate

Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti
Vrei să înveți cum să faci fotografii frumoase? Vă invităm să vă alăturați trainerilor noștri într-o călătorie minunată în lumea fotografiei. Am început din dragoste pentru fotografie și din ideea de a da mai
Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii! Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii!
Limba engleza este o limba de circulatie internationala. Invatarea limbii engleze nu mai este o dorinta, ci o necesitate. Colegii si cunostintele folosesc replici celebre din filme, vorbesc doar pe jumatate in limba romana, iar cursurile scrise si orale sunt in limba engleza. La fel sunt si
De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta
Tot mai des cei care detin afaceri, atat aflate la inceput de drum, cat si businessuri cu state vechi, inteleg importanta SEO pentru dezvoltarea lor. Vizibilitatea si notorietatea se castiga destul de greu, insa o campanie SEO bine conceputa poate oferi aceste valori mult mai rapid si pentru mai
Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala! Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala!
Activitatea fiecarei firme sau organizatii este eficientizata decisiv cu ajutorul tehnicilor de prezentare si comunicare, insa dispozitivele si instrumentele folosite in afisare si comunicare joaca un rol la fel de important. Astfel, meeting-urile, sedintele, sesiunile de training sau prezentarile
Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara
Banii reprezintă un laitmotiv al vieții noastre, o formă prin care ne putem cuantifica calitatea vieții și prin care ne putem raporta la ceilalți ori prin intermediul căreia ne putem compară cu aceștia. De aceea, atunci când o persoană atinge
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda