Skip to article

Unde gresesc managerii

Unde gresesc managerii
S-au scris zeci de milioane de pagini pe tema managementului. Fel si fel de tehnici sau scheme iti stau la dispozitie in eventualitatea in care vrei sa devii un bun manager sau un bun leader. Pentru mine, conducand o companie de training, a devenit un deja vu o anumita problema, anume ca de cele mai multe ori nu angajatii au nevoie de training, ci managerul.

Cineva cunoscut mie, Mihaela, tocmai si-a dat demisia de la un loc de munca. Avea o functie unde lucra cu publicul. Obtinea performante, salariul era bunicel, iar locul de munca era unul stabil. Cu toate acestea a decis sa-si depuna demisia chiar in aceasta perioada de criza. Am discutat cu ea si mi-a povestit. O sa reproduc o mica parte din discutie: A avut o discutie cu sefa ei, in care i-a spus:

Mihaela: Oana, imi pare rau, dar nu mai vreau sa lucrez aici!
Oana: Dar ce s-a intamplat?
Mihaela: Pur si simplu nu mai pot.
Oana: Da, am observat la tine o schimbare de comportament, am observat ca de cand ai o colega noua comportamentul ti s-a schimbat!
Mihaela: Nu, nu are legatura cu noua mea colega.
Oana: Spune-mi te rog ce se intampla!
Mihaela: Oana, e vorba de atitudinea ta. Imi place ceea ce fac, imi place sa lucrez cu oameni, insa pe tine nu te multumeste nimic. Toata ziua tipi, iar atmosfera de aici este tensionata! Nu am avut probleme cu clientii, am rezolvat toate problemele aparute, insa nu am auzit nici macar o odata un "bine ai facut".

Din aceasta cauza de vreo doua luni pur si simplu nu-mi mai pasa. Interesul pentru ceea ce fac a scazut. Nu mai vorbesc de observatiile pe care mi le-ai facut de fata cu clientii, chiar si atunci cand nu greseam cu nimic. Ma faci sa simt ca tot ceea ce fac este inutil si ca munca mea nu valoreaza nimic. M-ai facut sa ma simt ca un nimic!
Oana: Am inteles! Dar nu vad legatura! Una este atitudinea mea, alta este ceea ce ai tu de facut! Nu inteleg de ce ti-au scazut performantele.


Dialogul a continuat!
Unde gresesc managerii



L-am oprit aici unde chiar Managerul Oana a pus punctul pe I. Cazul de mai sus este real si s-a intamplat intr-o companie multinationala. Este dramatic sa ai o functie de conducere si sa nu-ti dai seama ca atitudinea pe care o ai fata de oameni ii poate motiva sau demotiva. Oana a fost cinstita, chiar a spus clar si raspicat ca nu vede legatura. Este drept, aceasta legatura nu se noteaza, nu este o fotografie, nu se vede, ci se simte.

Managerii sunt oameni

Aici gresesc multi manageri, nerealizand ca inainte de orice tehnica sau strategie desteapta, ei trebuie sa demonstreze un lucru simplu: ca sunt oameni! Este cel mai la indemana managerilor, este foarte eficient si cu o mare valoare, dar din pacate este atat de rar intalnit.

Sa nu ma intrebati de ce managerii nu fac deja asta, pentru ca nu stiu. Poate fi vorba de egoism, lipsa de incredere, frica, neputinta, habar nu am. Dramatic este ca sunt atat de multe cazuri in care sefii uita ca sunt oameni si ca lucreaza cu oamenii. Acesti manageri sunt incuiati in adevaratul sens al cuvantului.

Echilibru intre recompensa si pedeapsa

Vreau sa fac o precizare importanta. Eu militez pentru o atitudine corecta, un echilibru intre recompensa si pedeapsa. Atunci cand omul greseste trebuie sanctionat intr-un fel sau altul, iar atunci cand face ceva bine trebuie recompensat macar cu o vorba buna.

Nu sunt fan America, insa de multe ori ma vad nevoit sa amintesc ca ei au pus de mult la punct asemenea probleme. Ei au ajuns la concluzia ca cel mai bun customer care este de fapt relatia dintre angajator (manager) si angajat. Cu cat este o relatie mai buna intre angajat si angajator, cu atat angajatul va fi mai performant in relatia cu clientii. Este vorba de un simplu sistem de multiplicare. Iti este mult mai usor sa reproduci in relatia cu clientii un comportament pe care-l vezi la superiorii tai. Daca intre tine si sefa sau seful tau este o relatie buna, cel mai probabil se va realiza un transfer de atitudine. Si tu vei fi mai performant in relatia cu clientii sau pur si simplu iti vei face mai bine treaba.

Angajatii de buna calitate vor aprecia calitatea de a fi OM a managerului. Va fi si neghina care nu va aprecia un manager care este om in relatia cu el. Aceasta neghina va incerca sa profite de "bunavointa managerilor". Este simplu: pe acestia schimba-i!

In concluzie, dragi manageri (fie barbati, fie femei) incercati in primul rand lucrul cel mai simplu daca doriti performanta. Fiti oameni! Nu costa nimic! In plus, autoritatea si respectul nu le poti impune, acestea se castiga.

Foloseste-le cu incredere si ofera-mi feedbackul tau! Comentariile sunt binevenite!

In urmatoare perioada Extreme Training organizeaza doua programe: Un program de Leadership si unul de Negociere. Cu Extreme Training ai ocazia sa vezi rezultate. Viziteaza www.traininguri.ro

Retine: In viata nu primesti ce meriti, primesti ce negociezi!

Alege Excelenta! Alege Extreme Training! Alege sa fii mai bun!

Extreme Training, the way to excellence

www.traininguri.ro - Cursuri, traininguri
www.negociatorul.ro - Resurse gratuite negociere
www.expert-teambuilding.ro - Team Building pentru companii

Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training

Articole recomandate

4 decizii pe care trebuie sa le ia o femeie care isi doreste sa fie independenta financiar 4 decizii pe care trebuie sa le ia o femeie care isi doreste sa fie independenta financiar
Independenta financiara este visul oricarei femei, dar pentru multe ramane doar un vis. Este nevoie de o anumita mentalitate, de disciplina si strategie pentru a-ti asigura un venit care sa raspunda nevoilor tale si care sa iti ofere siguranta. Multe femei nu reusesc sa devina independente din
4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati 4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati
Numarul femeilor din Romania care isi deschid propriile afaceri sau ajung pe pozitii de conducere in companii importante creste de la un an la altul. Ambitia si dorinta de a dovedi ca pot sa faca fata presiunii mediului antreprenorial, dar si faptul ca din ce in ce mai multe doamne aspira la a fi
Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit Sfaturi pentru un interviu de angajare reusit
Cu totii am trecut sau vom trece la un moment dat prin emotiile primului interviu de angajare. Oricat de sigur ai fi pe abilitatile tale, atat personale, cat si privind experienta profesionala, elementul de nou cantareste extrem de mult atunci cand intri in contact cu angajatorul. Noi avem cateva
4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat 4 metode care te vor face sa fii productiv, nu ocupat
A fi ocupat si a fi productiv sunt doua lucruri total diferite. Intr-o lume in care a devenit la moda sa fii ocupat, sa spui ca muncesti si sa ai intotdeauna agenda plina, putini sunt cei care exploateaza timpul pe care il au la dispozitie in moduri care sa le aduca beneficii. Exista mai multe
Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca Joburi interesante si bine platite fara a avea studii de specialitate. Ce trebuie sa faci pentru a obtine un astfel de loc de munca
Sa ai un job bine platit, care te poate ajuta sa iti indeplinesti toate visurile, sa calatoresti, sa iti permiti lucruri pe care ti le doresti din tot sufletul, este destul de dificil in aceasta perioada, mai ales in contextul pandemiei de coronavirus, cand mii de locuri de munca au disparut si