Skip to article

Unde gresesc managerii

S-au scris zeci de milioane de pagini pe tema managementului. Fel si fel de tehnici sau scheme iti stau la dispozitie in eventualitatea in care vrei sa devii un bun manager sau un bun leader. Pentru mine, conducand o companie de training, a devenit un deja vu o anumita problema, anume ca de cele mai multe ori nu angajatii au nevoie de training, ci managerul.

Cineva cunoscut mie, Mihaela, tocmai si-a dat demisia de la un loc de munca. Avea o functie unde lucra cu publicul. Obtinea performante, salariul era bunicel, iar locul de munca era unul stabil. Cu toate acestea a decis sa-si depuna demisia chiar in aceasta perioada de criza. Am discutat cu ea si mi-a povestit. O sa reproduc o mica parte din discutie: A avut o discutie cu sefa ei, in care i-a spus:

Mihaela: Oana, imi pare rau, dar nu mai vreau sa lucrez aici!
Oana: Dar ce s-a intamplat?
Mihaela: Pur si simplu nu mai pot.
Oana: Da, am observat la tine o schimbare de comportament, am observat ca de cand ai o colega noua comportamentul ti s-a schimbat!
Mihaela: Nu, nu are legatura cu noua mea colega.
Oana: Spune-mi te rog ce se intampla!
Mihaela: Oana, e vorba de atitudinea ta. Imi place ceea ce fac, imi place sa lucrez cu oameni, insa pe tine nu te multumeste nimic. Toata ziua tipi, iar atmosfera de aici este tensionata! Nu am avut probleme cu clientii, am rezolvat toate problemele aparute, insa nu am auzit nici macar o odata un "bine ai facut".

Din aceasta cauza de vreo doua luni pur si simplu nu-mi mai pasa. Interesul pentru ceea ce fac a scazut. Nu mai vorbesc de observatiile pe care mi le-ai facut de fata cu clientii, chiar si atunci cand nu greseam cu nimic. Ma faci sa simt ca tot ceea ce fac este inutil si ca munca mea nu valoreaza nimic. M-ai facut sa ma simt ca un nimic!
Oana: Am inteles! Dar nu vad legatura! Una este atitudinea mea, alta este ceea ce ai tu de facut! Nu inteleg de ce ti-au scazut performantele.


Dialogul a continuat!
Unde gresesc managerii



L-am oprit aici unde chiar Managerul Oana a pus punctul pe I. Cazul de mai sus este real si s-a intamplat intr-o companie multinationala. Este dramatic sa ai o functie de conducere si sa nu-ti dai seama ca atitudinea pe care o ai fata de oameni ii poate motiva sau demotiva. Oana a fost cinstita, chiar a spus clar si raspicat ca nu vede legatura. Este drept, aceasta legatura nu se noteaza, nu este o fotografie, nu se vede, ci se simte.

Managerii sunt oameni

Aici gresesc multi manageri, nerealizand ca inainte de orice tehnica sau strategie desteapta, ei trebuie sa demonstreze un lucru simplu: ca sunt oameni! Este cel mai la indemana managerilor, este foarte eficient si cu o mare valoare, dar din pacate este atat de rar intalnit.

Sa nu ma intrebati de ce managerii nu fac deja asta, pentru ca nu stiu. Poate fi vorba de egoism, lipsa de incredere, frica, neputinta, habar nu am. Dramatic este ca sunt atat de multe cazuri in care sefii uita ca sunt oameni si ca lucreaza cu oamenii. Acesti manageri sunt incuiati in adevaratul sens al cuvantului.

Echilibru intre recompensa si pedeapsa

Vreau sa fac o precizare importanta. Eu militez pentru o atitudine corecta, un echilibru intre recompensa si pedeapsa. Atunci cand omul greseste trebuie sanctionat intr-un fel sau altul, iar atunci cand face ceva bine trebuie recompensat macar cu o vorba buna.

Nu sunt fan America, insa de multe ori ma vad nevoit sa amintesc ca ei au pus de mult la punct asemenea probleme. Ei au ajuns la concluzia ca cel mai bun customer care este de fapt relatia dintre angajator (manager) si angajat. Cu cat este o relatie mai buna intre angajat si angajator, cu atat angajatul va fi mai performant in relatia cu clientii. Este vorba de un simplu sistem de multiplicare. Iti este mult mai usor sa reproduci in relatia cu clientii un comportament pe care-l vezi la superiorii tai. Daca intre tine si sefa sau seful tau este o relatie buna, cel mai probabil se va realiza un transfer de atitudine. Si tu vei fi mai performant in relatia cu clientii sau pur si simplu iti vei face mai bine treaba.

Angajatii de buna calitate vor aprecia calitatea de a fi OM a managerului. Va fi si neghina care nu va aprecia un manager care este om in relatia cu el. Aceasta neghina va incerca sa profite de "bunavointa managerilor". Este simplu: pe acestia schimba-i!

In concluzie, dragi manageri (fie barbati, fie femei) incercati in primul rand lucrul cel mai simplu daca doriti performanta. Fiti oameni! Nu costa nimic! In plus, autoritatea si respectul nu le poti impune, acestea se castiga.

Foloseste-le cu incredere si ofera-mi feedbackul tau! Comentariile sunt binevenite!

In urmatoare perioada Extreme Training organizeaza doua programe: Un program de Leadership si unul de Negociere. Cu Extreme Training ai ocazia sa vezi rezultate. Viziteaza www.traininguri.ro

Retine: In viata nu primesti ce meriti, primesti ce negociezi!

Alege Excelenta! Alege Extreme Training! Alege sa fii mai bun!

Extreme Training, the way to excellence

www.traininguri.ro - Cursuri, traininguri
www.negociatorul.ro - Resurse gratuite negociere
www.expert-teambuilding.ro - Team Building pentru companii

Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training

Articole recomandate

Cream relatii, nu baze de date! Cream relatii, nu baze de date!
MORE Networking anunta cea de-a treia editie a Conferintei Anuale de Business Networking, ce va avea loc la Bucuresti, pe data de 27 Martie 2018 la Hotel Marriott, incepand cu ora 09:00. „Nu mai romantiza despre cat de buna e viata de antreprenor. Este o lupta continua pentru salvarea vietii
Profita de una dintre cele mai avantajoase oferte de angajari videochat Bucuresti! Profita de una dintre cele mai avantajoase oferte de angajari videochat Bucuresti!
Fete si baieti deopotriva, cu varsta peste 18 ani, care arata bine si sunt open-minded, vin anual in Capitala pentru a profita de unele dintre cele mai avantajoase oferte de angajari videochat Bucuresti! Acestea sunt puse la dispozitie, fara doar si poate, de catre cel mai mare studio de videochat
Te tenteaza ofertele de angajari in videochat Bucuresti? Cum stii ca acest job ti se potriveste? Te tenteaza ofertele de angajari in videochat Bucuresti? Cum stii ca acest job ti se potriveste?
Esti tanara, este normal ca lista cu lucruri “de facut” sa fie destul de lunga. Vrei sa calatoresti mai mult, sa-ti permiti toate hainele si accesoriile pe care fetele bogate le etaleaza pe retelele de socializare si sa nu-ti mai numeri fiecare Leu de fiecare data cand iesi in club. Dar
5 momente in care cartile de vizita fac diferenta 5 momente in care cartile de vizita fac diferenta
Cartea de vizita este compacta, eficient din punct de vedere energetic, low-cost, low-tech si continua sa lucreze pentru tine ore, saptamani si chiar ani dupa ce ai lasat-o din mana. Asadar, este cel mai puternic instrument de business sau de marketing personal, meritand fiecare banut investit.
Cum sa-ti descoperi talentul Cum sa-ti descoperi talentul
Există foarte multe persoane care vor să se reinventeze din punct de vedere profesional, dar au un mare semn de întrebare : Ce pot să fac pentru a face o schimbare în viața mea profesională și nu numai? Deși nu pare, răspunsul este simplu: fă
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda