Skip to article

Viata in agentie. Inceputul - descoperirea - excelenta

Viata in agentie. Inceputul - descoperirea - excelenta
Nu prea stiu eu decat din filme cum este cu viata in diverse agentii americane gen NSA, CIA s.a. - si despre ce nu stim prea multe, numai de bine, nu? - dar stiu ca se pot spune cateva cuvinte despre viata intr-o agentie romaneasca. Si nu orice fel de agentie, ci una de PR.

Primul pas este fireste sa ajungi acolo. Dar oare ce te asteapta?

Cu siguranta ca intai de toate se intalneste organizatia: personalitatea acesteia, identitatea ei si modurile de manifestare. Apoi colegii. Si nu in cele din urma, structura organizationala si responsabilitatile.

Exista niveluri diferite in functie de organizare si desigur sarcini specifice fiecarei functii. Astfel, pentru entry level indeletnicirile cele mai dese vor avea in vedere realizarea de baze de date, a confirmarilor pentru participarea la diversele evenimente organizate, primirea oaspetilor agentiei. Uneori parerea va fi solicitata pentru activitati ce tin de departamentele superioare.

Astfel vor fi cerute opinii in legatutra cu designul anumitor obiecte, de asezarea altora ori chiar de propuneri de strategii pentur clienti. Va fi nevoie sa fie facute liste cu intrebari posibile pentru conferintele de presa ale clientilor si de asemenea sa fie scrise diverse materiale - atat pentru agentie, cat si pentru clientii agentiei. In sfarsit, vor trebui sa fie realizate monitorizarile zilnice ale aparitiilor in mass media pentru agentie si pentru clientii sai.

Activitatile acestea, desi sunt de rutina si uneori pot deveni daca nu enervante, atunci cel putin obositoare, au insa un mare avantaj. Pe masura ce realizezi ceva, ajungi sa inveti, ajungi sa vezi, ajungi sa cunosti lume, cu alte cuvinte sa iti creezi acea experienta fara de care nu se poate lucra in domeniu si face performanta.

Nivelul imediat urmator permite in primul rand interactiunea directa cu clientii, este adevarat de cele mai multe ori insotit fiind cel tocmai avansat in functie de un superior. Acum revista presei este prelucrata, realizata fiind de altii si atentia se focalizeaza mai mult asupra posibilitatilor de oferire de informatie suplimentara si de creare de strategii pentru clienti.

Odata cu ajungerea intr-un post de accounts manager este clar pe de o parte ca responsabilitatile sunt mult mai mari, ca accesul la informatie este si el ridicat si, pe de alta parte, ca specialistul are in spate ani de experienta. Acum el "da ordine", raporteaza direct clientului, participa la intalniri de afaceri si de castigare de noi clienti si tot asa.

Cu cat ajungi mai sus cu atat inseamna ca stii mai bine ce sa ceri. Nu poti sa fii lider fara sa stii de ce ai nevoie pentru a iti putea indeplini atributiile. Si fiecare perioada are frumusetea ei. Inceputul - descoperirea - excelenta.

Prin urmare nu vor fi actiuni sub acoperire, poate ca nici de spionaj international ori acte de curaj extraordinar. Dar vor fi multe de invatat si de facut in agentia de PR. Si inca ceva. Chit ca se numeste agentie de pr, chit ca firma sau companie, chiar daca titulaturile vor diferi de la caz la caz - de aceea nu am mentionat nici una in articolul de fata - activitatile sunt identice si toate specifice clientilor si implementarilor decise. Cu siguranta ca vei descoperi asta pe masura ce vei schimba locurile de munca.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!