Skip to article

Postul Pastelui: Ce alimente nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic

Alimente Post Paste
De astazi incepe Postul Pastelui, cel mai mare post de peste an, dar si cel mai aspru. Aceasta perioada va tine pana pe 19 aprilie, urmand ca pe 20 aprilie sa sarbatorim Invierea Domnului.

Timp de sapte saptamani, cat dureaza, este interzis consumul de produse alimentare de la animale, dar si fumatul si consumul de alcool.

Insa, chiar daca tinem post, organismul are nevoie de o alimentatie diversa, bogata in vitamine, minerale si fibre alimentare, atat de necesare perioadei de trecere de la iarna la primavara. Din alimentatia zilnica nu trebuie sa lipseasca alimentele bogate in proteine, carbohidrati, vitaminele si minerale.

Din pacate, foarte multe persoane asociaza postul cu alimente deloc sanatoase ca produsele de patiserie, cartofii prajiti, pateuri vegetale, paine din faina alba sau margarina.

"Mai ales in post este important sa includem in alimentatie fructe (preferabil fructe de sezon, depinde de perioada in care postim, sau fructele de pe piata, important e sa fie proaspete, nu conservate), legume (pe cat posibil crude in functie de toleranta digestiva a fiecaruia sau cel mult gatite in aburi si la gratar), leguminoase si soia (alimente bogate in proteine de buna calitate), seminte si nuci si bineinteles, grasimi vegetale. Este bine sa fim atenti sa suplinim lipsa proteinelor animale cu proteine vegetale, tinand cont de faptul ca putem consuma numai carne de peste si asta arareori", subliniaza doamna Maria Nitescu, medic primar igiena alimentatiei si nutritiei.

Perioada postului reprezinta o oportunitate sa beneficiem de grasimi de buna calitate, avand in vedere ca nu se consuma alimente de origine animala.

Surse de grasimi bune sunt fructele oleaginoase (alunele, migdalele, nucile) in stare cruda, uleiurile vegetale (ulei de masline, floarea soarelui, soia, porumb, germeni de grau), dar si produsele care au ca ingrediente uleiuri vegetale bogate in Omega 3, precum margarina tartinabila care, in special in post, poate inlocui grasimile alimentare de origine animala si poate acoperi partial, necesarul de Omega 3, grasime esentiala foarte importanta pentru sanatate.

Vitala este si hidratarea. Supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe si nu in ultimul rand apa, nu au voie sa lipseasca din alimentatia zilnica.

Asadar, chiar si in perioada de restrictii alimentare, ne putem hrani echilibrat, depinde doar ca fiecare dintre noi sa fie atent cu nevoile propriului organism, asigurandu-ne zilnic alimente care sa contina toate grupele de nutrienti, astfel incat greutatea sa ramana constanta.

Alimente obligatorii

- fasolea boabe
- nautul
- mazarea
- lintea
- verdeturi crude (patrunjel, marar, leurda, urzicile, rucola, salata verde)
- legumele crucifere (conopida, varza)
- nucile si semintele crude
- orezul integral (brun)
- ovazul
- fructe si legume proaspete
- avocado
- uleiuri presate la rece
- pestele

Fereste-te de:

- pateuri vegetale
- mezeluri si produse procesate din soia
- cartofi prajiti
- paine din faina alba rafinata
- margarina
- dulciuri dietetice
- supe instant
- chipsuri

Articole recomandate

Postul Pastelui este cel mai tinut post de peste an Postul Pastelui este cel mai tinut post de peste an
Conform unui studiu sindicalizat realizat de Mercury Research referitor la obiceiul de a tine post al romanilor, 49% dintre romanii cu varsta peste 14 ani tin post. Femeile obisnuiesc sa tina post intr-o masura mai mare decat barbatii (57% fata de 40%). Credinta si normele religioase reprezinta
Gatitul ca o joaca: Chiftele delicioase de naut, perfecte pentru un meniu de post Gatitul ca o joaca: Chiftele delicioase de naut, perfecte pentru un meniu de post
Ramona este o tanara frumoasa, ambitioasa, cu un program foarte incarcat si care nu prea are timp de pierdut in bucatarie. Cu toate acestea, Ramonei ii place sa se joace cu ingredientele si condimentele, sa experimenteze, dar, mai ales, sa-si surprinda iubitul cu o reteta facuta cu multa dragoste.
Retetele saptamanii: Preparate delicioase, de post Retetele saptamanii: Preparate delicioase, de post
A inceput Postul Craciunului! Daca esti printre cei care s-au hotarat sa renunte la carne, oua si lactate pana la Craciun, iti oferim cateva idei apetisante de mancaruri delicioase. Sa tii post va fi floare la ureche!Ardei umpluti cu vinete Poti servi acest preparat cald sau rece, dupa preferinte.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda