Skip to article

10 fructe si legume de vara care scad nivelul colesterolului

10 fructe si legume de vara care scad nivelul colesterolului
Sezonul cald este perioada perfecta pentru "abuzul" de fructe si legume de vara. In afara de beneficiile nenumarate pentru mentinerea tineretii si a greutatii ideale, ele scad nivelul colesterolului si te protejeaza de afectiunile cardiace.

Iesirile la iarba verde, concertele in aer liber sau vacanta la malul marii vin la pachet cu tentatia de a consuma grasimi nesanatoase, provenite din inghetata sau carne preparata in bai de ulei. Profita de vara pentru a-ti echilibra nivelul colesterolului in mod optim, cu ajutorul fructelor si legumelor de sezon.


1. Caisele

Delicioasele caise contin nutrienti benefici pentru inima ta si reduc colesterolul rau din corp prin continutul bogat de fibre. Ingredientul-minune din aceste fructe este betacarotenul, substanta care impiedica colesterolul LDL (cel nociv) sa oxideze, impiedicand blocarea arterelor prin care circula sangele.

2. Avocado

Ai mai auzit de minunatul avocado, fructul exotic cu proprietati miraculoase pentru sanatate. "Calitatile" lui sunt date de continutul bogat de acizi grasi monosaturati, vitamina C si E (cu efect antioxidant pentru vasele sanguine) si potasiu, mineralul care previne hipertensiunea arteriala. Il poti consuma proaspat sub forma de gustare sau gatit, insa ai grija la continutul de calorii! Un singur avocado contine aproximativ 400 de kcal.

3. Zmeura

Stim ca nu poti sa ii rezisti si foarte bine faci! Apetisantele fructe scad nivelul colesterolului rau prin continutul mare de fibre si abunda in nutrienti cu efect antioxidant si minerale importante: mangan, vitamina C, vitamina B2, acid folic, niacina, magneziu, potasiu si cupru.

4. Merele, strugurii, capsunele si citricele

Toate aceste tipuri de fructe ofera un aport bogat de pectina, o fibra solubila cu rol in reducerea nivelului de colesterol LDL.

5. Sparanghelul

Iata o leguma despre care ai tot auzit vorbindu-se in ultima vreme. Este recomandat sa consumi sparanghel gratie proprietatilor sale antiinflamatoare si anticancerigene, date de anumiti compusi naturali numiti saponine. Per ansamblu, sparanghelul actioneaza in mod benefic si pentru sistemul cardiac si nivelul glicemiei sanguine.

5. Fenelul

Fenelul este o leguma folosita la gatit, in special pe post de condiment pentru aromatizarea pestelui. Furnizeaza vitamina C, fibre dietetice si alte minerale care participa la buna functionare a inimii: potasiu, magneziu si acid folic.

6. Maslinele

Maslinele si uleiul fabricat din ele sunt recunoscute de ani buni pentru efectul lor pozitiv asupra colesterolului: il reduc pe cel rau (LDL) si il conserva pe cel bun (HDL).

7. Lintea

Iata o leguma pe care nu ai voie sa o excluzi din meniu! Fibrele sale sunt foarte eficiente in reducerea nivelului de LDL si iti dau o senzatie de satietate pentru o lunga perioada de timp. Lintea mai contine si alti nutrienti valorosi, precum vitaminele B si proteinele slabe, sarace caloric.

8. Fasolea

La fel ca lintea, fasolea te ajuta in lupta cu colesterolul prin continutul bogat in fibre solubile.

9. Vinetele

Vara este sezonul perfect pentru a consuma vinetele in multitudinea de variante de gatit. Pe langa gustul delicios, ele iti daruiesc multe fibre esentiale in controlul colesterolului rau.

10. Nucile

Nucile, alunele de padure, migdalele si celelalte "rude" ale lor sunt strajeri dedicati inimii tale. Studiile arata ca 100 de grame de nuci consumate zilnic reduc nivelul colesterolului cu aproximativ 5% in fiecare zi.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Avertismentul nutritionistului Mihaela Bilic: "Ciresele ingrasa teribil" Avertismentul nutritionistului Mihaela Bilic: "Ciresele ingrasa teribil"
Fructele sunt adesea recomandate in dietele de slabire. Nutritionistul Mihaela Bilic atrage insa atentia ca exista fructe cu un continut foarte mare de zahar, care pot ingrasa foarte mult.  Aceasta a explicat ca in fruntea topului fructelor care îngrașă se afla ciresele, alaturi
Tortul. Desertul ce nu trebuie sa lipseasca de la nicio petrecere Tortul. Desertul ce nu trebuie sa lipseasca de la nicio petrecere
Cu toții știm că în centrul oricărei petreceri reușite stă un tort de excepție. Este surpriza dulce și mult așteptată, care oferă „gust” oricărui eveniment. De multe ori, alegerea tortului poate reprezenta o sarcină
Nutritionist: "Vinetele absorb grasimea ca un burete". Cum trebuie sa le gatesti ca sa scapi de kilograme Nutritionist: "Vinetele absorb grasimea ca un burete". Cum trebuie sa le gatesti ca sa scapi de kilograme
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare ca vinetele pot ajuta la arderea grasimii. Aceste legume au propietati unice, ce pot absorbi grasimea ca un burete.  Vinetele nu trebuie insa supuse unui tratament termic deoarece pot elibera o substanta ce poate produce
Cum a slabit Silvia Ionita 10 kg in timp-record. Cum a reusit! Cum a slabit Silvia Ionita 10 kg in timp-record. Cum a reusit!
Prezentatoarea stirilor de la Kanal D a slabit spectaculos, in timp record. Cantarea 65 de kilograme si a ajuns acum la 55. Multe persoane au felicitat-o pentru noua silueta, insa au fost si voci care au spus ca acum este prea slaba si a cam exagerat cu dieta.  “Sunt oameni care-mi spun
Dieta lui chef Florin Dumitrescu: slabesti mancand aceste 3 alimente extraordinare Dieta lui chef Florin Dumitrescu: slabesti mancand aceste 3 alimente extraordinare
Cei care nu au avut norocul de a degusta preparate-minune pregatite de mana sa il cunosc pe Florin Dumitrescu doar din ipostaza de jurat al emisiunilor-fenomen Masterchef sau Chefi la cutite. Stiai insa ca cel mai tanar dintre cei trei chefi s-a confruntat in 2019 cu kilogramele in plus? Bucatarul