Skip to article

10 modalitati de a elimina zaharul din alimentatie

1. Nu il adauga in felurile de mancare.

Aceasta este cea mai simpla si de baza modalitate de a reduce aportul zilnic de zahar. Fii cu ochii pe: cafea, ceai si cereale.

2. Nu pica prada deghizarilor " zaharuri sanatoase".

Zaharul brun, zaharul neprocesat sau alte sortimente despre care se spune ca nu sunt atat de nocive, de fapt sunt! Organismul tau NU face diferenta!

3. Fa efortul de a elimina carbohidratii procesati.

Majoritatea carbohidratilor de gen - paine, baghete, paste, snack-uri si produse de patiserie, au o compozitie pe baza de faina si alte ingrediente ce sa transforma in zahar in organism aproape la fel de repede ca glucoza pura. Acest tip de zahar se depune ca si trigliceride, o denumire mai pretentioasa pentru grasimi.
10 modalitati de a elimina zaharul din alimentatie


4. Ai grija la produsele "fara grasimi"!

Unul dintre cele mai mari mituri este acela ca alimentele fara grasimi nu ingrasa. Daca anumite produse nu au grasimi , asta nu inseamna ca nu au nici calorii. Acest tip de produse contine foarte mult zahar. Asa ca stai departe de ele!

5. Cumpara dupa culoare!

Cu cat cosul tau de cumparaturi este mai divesificat din punct de vedere cromatic cu atat mai bine. Asta inseamna sa cumperi mai multe legume prospete si fructe hipoglicemice precum ciresele si fructele de padure.

6. Transforma-te intr-un detectiv al alimentelor.

Citeste etichetele produselor achizitionate! Pentru a reduce zaharul din alimentatie trebuie sa stii unde sa cauti.

7. Ai grija la indulcitorii artificiali!

Din pacate, acestia pot creste pofta pentru dulciuri si carbohidrati. Totodata scad nivelul de crom din organism, un nutrient important pentru metabolizarea zaharului.
10 modalitati de a elimina zaharul din alimentatie


8. Fii as la matematica!

Uita-te la eticheta produsului pe care il cumperi si citeste rubrica unde scrie numarul total de zaharuri. Imparte acel numar la 4 si obtii astfel numarul de lingurite de zahar pe care le ingerezi.

9. Limiteaza fructele!

Fructele contin si ele destul de mult zahar, sub forma de fructoza. Trebuie sa integrezi fructele in alimentatia zilnica deoarece acestea sun bogate in fibre si vitamine, insa nu exagera. Daca iti doresti sa slabesti limiteaza-te la 2-3 fructe zilnic.

10. Elimina sucul de fructe!

Acest tip de suc este zahar pur, fara a mai contine fibrele din fructe si are mult mai putine substante nutritive. Din nou, nu te lasa pacalita de ambalaj si de inscriptiile de pe acesta.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui