Skip to article

10 motive pentru a include rosiile in dieta ta

10 motive pentru a include rosiile in dieta ta
Rosiile sunt unele dintre cele mai indragite legume, folosite in prepararea mancarurilor din lumea intreaga. Au un gust bun, se pot combina cu numeroase preparate si sunt extrem de benefice pentru sanatate.

Cu un continut ridicat de vitamine si antioxidanti, rosiile nu trebuie sa lipseasca din dieta.

Rosiile sunt bogate in vitamina A, C, K, fibre, carbohidrati, potasiu, fier, licopen, fosfor si sulf. Contin putine calorii, grasimi si saruri. Consumul de rosii este benefic pentru vedere, hipertensiune, diabet, ten si tractul urinar. Bogate in antioxidanti, rosiile lupta impotriva cancerului. Sunt o sursa importanta de vitamine si minerale care protejeaza inima.

Rosiile sunt bogate in antioxidanti. Rosiile contin o cantitate importanta de licopen, un pigment rosu, responsabil de culoarea rosie a acestor legume. Licopenul are proprietati antioxidante si anticancerigene foarte puternice.

Licopenul protejeaza celulele organismului de efectele nocive ale radicalilor liberi. Licopenul este mult mai bine absorbit de organism atunci cand este consumat impreuna cu uleiul de masline, avocado sau nuci. Pe langa licopen, rosiile sunt si o sursa importanta de vitamina A si C. Aceste vitamine circula prin organism, neutralizand efectele negative ale radicalilor liberi.

Rosiile protejeaza impotriva cancerului. Licopenul prezent in rosii protejeaza celulele organismului uman de cancer, in special de cancerul de prostata, cervical, stomacal, mamar, bucal sau esofagian.

Rosiile lupta impotriva colesterolului. Consumul de rosii reduce colesterolul din sange si protejeaza impotriva oxidarii. Colesterolul oxidat produce inflamarea arterelor, ducand astfel la aparitia arterosclerozei.

Rosiile reduc tensiunea arteriala. Rosiile sunt o sursa importanta de potasiu. Dietele bogate in potasiu ajuta la micsorarea tensiunii arteriale. Se reduce astfel riscul afectiunilor cardiace.

Rosiile reduc riscul afectiunilor cardiace. Licopenul din rosii este extrem de benefic pentru inima.

Rosiile imbunatatesc vederea. Rosiile contin vitamina A care imbunatateste vederea si previne probleme legate de vedere precum orbire.

Rosiile ajuta la detoxifierea organismului. Rosiile sunt o sursa importanta de fibre, care previn diareea si constipatia. Ajuta la mentinea sanatatii tractului digestiv si a detoxifierii organismului.

Rosiile protejeaza impotriva diabetului. Rosiile sunt bogate in crom, care ajuta la mentinera sub control a nivelului de zahar din sange. Si sucul de tomate este indicat persoanelor care sufera de diabet.

Rosiile sunt benefice pentru ten. Sucul de rosii este un remediu excelent impotriva arsurilor solare. De asemenea, consumul de rosii protejeaza impotriva eritemului ( o afectiune caracterizata prin roseata si mancarime), cauzat de radiatiile UV. Mastile cu pasta de tomate sunt ideale pentru tenurile grase, eliminand excesul de sebum.

Rosiile sunt benefice pentru sistemul osos. Rosiile contin vitamina K, care contribuie la sanatatea oaselor. Aceasta vitamina activeaza o proteina din oase, osteocalcin, care este raspunzatoare de fixarea calciului.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

3 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa si delicioasa de vara 3 sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa si delicioasa de vara
Vara este anotimpul ideal pentru a reduce aportul de grasimi si zahar cu ajutorul unei bucatarii estivale proaspete, usoare si colorate. Este momentul potrivit pentru legume la gratar, pentru tarte vegetariene si pentru deserturi usoare, pentru ca, la final, sa iei o masa echilibrata, dar fara a
Natalie Portman dezvaluie trucul pentru a slabi rapid si fara exercitii fizice la 40 de ani Natalie Portman dezvaluie trucul pentru a slabi rapid si fara exercitii fizice la 40 de ani
Natalie Portman este una dintre actrițele de la Hollywood care ne-a surprins cel mai mult cu talentul și frumusețea ei. Ea a dezvăluit recent fanilor săi unul dintre trucurile ei pentru a slăbi rapid. Cel mai bun lucru este că nu vei avea nevoie de rutine sportive
Cum poti slabi pana la 30 de kilograme cu o dieta foarte ieftina. Recomandarile Mihaelei Bilic Cum poti slabi pana la 30 de kilograme cu o dieta foarte ieftina. Recomandarile Mihaelei Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a dezvaluit in ce consta o dieta simpla, care te poate ajuta sa slabesti pana la 30 de kilograme. Specialistul in nutritie o numeste dieta omului sarac, dar sanatos. De asemenea, ea spune ca rezultate se vad rapid, iar efectele acestei cure de slabire sunt de
Preparatul pe care ar trebui sa il consume toate femeile de Paste. Ce beneficii uimitoare are Preparatul pe care ar trebui sa il consume toate femeile de Paste. Ce beneficii uimitoare are
Nutritionistul Mihaela Bilic a dezvaluit care este alimentul pe care ar trebui sa il consume toate femeile de Paste. Este vorba de un preparat traditional, nelipsit de pe mesele romanilor de sarbatorile pascale.  Mihaela Bilic spune ca este vorba despre stufat, un preparat foarte sanatos,
Alimentele pe care nu trebuie sa le combini la masa de Paste. Sfaturile nutritionistului Mihaela Bilic Alimentele pe care nu trebuie sa le combini la masa de Paste. Sfaturile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic are cateva sfaturi foarte importante in ceea ce priveste alimentele pe care le consumam la masa de Paste. Aceasta atrage atentia ca o masa copioasa, cu alimente grele pentru digestie, dupa o perioada de post, poate duce la complicatii pentru sanatate.  Mihaela