Skip to article

10 recomandari pentru alimentatia din perioada sarbatorilor de iarna

Iata ca am ajuns in ultimile zile din postul Craciunului si urmeaza mult asteptatele sarbatori de iarna, sarbatori care ne aduc bucurie in suflet tuturor, indiferent de varsta.

Postul continua si in ultima zi, in ziua de ajun, se mananca tocmai seara, grau fiert indulcit cu miere, poame, covrigi sau turte din faina.

Foarte multe dintre noi au reusit sa tina intreg postul, au facut o dezintoxicare a organismului si acum asteapta cu nerabdare venirea Craciunului, cand se mananca de dulce.

Ne gandim cu placere la sarmalutele cu mamaliga, toba de porc si carnaciorii prajiti.

Mesele copioase nu ne ocolesc ci din contra mergem in vizite cu familia, cu prietenii si deseori trecem de la un exces la altul. Astfel suntem tentate sa mancam cat mai mult si cu pofta, incarcand stomacul si obosind ficatul.

Mesele copioase sunt foarte periculoase (in special dupa perioadele de post) caci stomacul si ficatul sunt afectate brusc si pot sa apara crize biliare, tulburari de tranzit intestinal, disconfort digestiv, consecintele fiind uneori grave.

Perioada de dupa post este de obicei o perioada dificila si trebuie facuta o trecere treptata la alimentatia obisnuita.

O alta problema este aceea ca persoanele supraponderale care au reusit sa slabeasca in aceasta perioada pot usor sa puna la loc ceea ce au pierdut.

Iata de ce este necesar sa incercati sa evitati aceste pericole si sa nu ajungeti in situatii dificile.

Recomandarile care urmeaza va vor ajuta sa depasiti mai usor aceasta perioada.

Evitati sa veniti la o masa copioasa cu stomacul gol. Mancati inainte de masa un ou fiert tare sau cateva nuci pentru a reduce pofta de mancare.
Se recomanda moderatie in tot ce mancati, incercand sa mancati cate putin din fiecare fel fara excese.
Evitati sa mancati cantitati mari de grasimi si proteine animale care obosesc organismul.
Preferati vegetalele crude care dau rapid senzatia de satietate.
Mancati incet si mestecati mancarea cat mai mult timp pentru a usura activitatea stomacului.
Evitati alimentele care stiti ca va fac rau.
Serviti dulciurile la sfarsitul mesei si mancati cat mai putine.
Beti lichide caci ele umplu stomaul si diminueaza dorinta de a manca.
Mesele copioase mobilizeaza sangele spre tubul digestiv determinand o stare de somnolenta. O plimbare dupa masa va rearanja circulatia in intregul organism si va ajuta sa va reveniti.
Dupa o masa copioasa beti seara la culcare un ceai din plante cu o felie de lamaie. Puteti folosi ceaiul verde care este diuretic si laxativ. El ajuta si la eliminarea toxinelor acumulate datorita fumului de tigara. Cu efecte bune mai puteti folosi urmatoarele plante: sunatoare, papadie sau musetel.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui