Skip to article

3 alimente diet-friendly

3 alimente diet-friendly
Apropierea concediului este un moment foarte potrivit pentru a renunta la mesele copioase si bogate in grasimi in favoarea unor alimente lejere, care sa ne asigure o talie placuta vederii in costumul de baie. Sunt cateva legume si fructe care, pe langa placerea gustului, sunt foarte prietenoase cu dieta noastra:

Sparanghel

Egiptenii din antichitate il cultivau nu numai pentru a-l consuma, ci si pentru a-l oferi ca ofranda zeilor. Pe la sfarsitul anilor 1800, sparanghelul era o leguma rara si ravnita pe timpul primaverii. Sparanghelul este o importanta sursa de potasiu si vitaminele A, C si K. De asemenea, nu-i lipseste continutul bogat in fibre (14% din necesarul zilnic).

Pentru a profita de gustul dulceag, gatiti-l pe gratar sau la aburi. Poate fi servit ca aperitiv, garnisit cu un sos acrisor.


Capsuni

Sigur ca le putem gasi in magazine in orice sezon, dar nimic nu se compara cu placerea de a le culege si savura proaspete. O ceasca de capsuni contine doar 49 de calorii, dar acopera 149% din necesarul zilnic de vitamina C si 12% din cel de fibre.

Le puteti servi dimineata cu cereale, in salata de fructe de la pranz sau intr-un cocktail delicios si racoritor seara.


Anghinarea

A fost folosita de-a lungul timpului ca si racoritoare, afrodisiaca, diuretica si chiar deodorant. De fapt, anghinarea este un ciulin comestibil... nu suna foarte apetisant... pana nu se ajunge la delicioasa inima ascunsa intre straturi. O anghinare de dimensiuni medii are 25 de calorii si nu contine deloc grasimi. Este o importanta sursa de magneziu, un mineral esential care este deseori indepartat din mancarea procesata.

Pentru a gasi anghinarea perfecta si proaspata, cautati una cu lobi verde inchis, cu o formatiune de frunze bine inchegata, care este grea pentru marimea ei.

Inainte de a gati anghinarea, clatiti bine sub jetul de apa rece, cojiti petalele de jos si taiati tulpina. Taiati apoi 2 cm de la varf si retezati frunzele cu o foarfeca pentru a indeparta tepii. Pentru a-si pastra culoarea, stropiti cu sucul de la o lamaie proaspat stroarsa. Puteti servi anghinarea marinata in ulei de masline si otet ca si aperitiv sau garnitura de legume.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!