Skip to article

5 alimente care prelungesc tineretea

Nu putem da timpul inapoi dar cu siguranta putem incerca sa-l extindem. Cu o dieta sanatoasa si o nutritie echilibrata, vei fi surprinsa cat de bine te vei simti. Iar corpul tau iti va multumi, ani la rand. Curioasa sa stii ce alimente ar trebui sa mananci pentru a inainta in varsta sanatoasa si fericita? Citeste mai departe.

Tomate

Pigmentul rosu din tomate este numit Licopen, un antioxidant benefic pentru ochii tai. Acesta este absorbit cu usurinta de corpul tau atunci cand rosiile sunt incalzite, in timpul gatitului, sau prin procesare. O rosie contine vitaminele C, A si K, potasiu si fier.

Tomatele ajuta la dezvoltarea snatatii dintilor, oaselor, pielii si parului, scade presiunea sangelui si colesterolul.

Mere

Bogate in flavonol, merele sunt o sursa importanta de antioxidanti si nutrimenti. Pe langa faptul ca previn aparitia ridurilor si caderea parului, merele contin antioxidanti care protejeaza organismul impotriva bolilor cardiovasculare sau dezvoltarii cancerului.

Merele protejeaza oasele si amelioreaza astmul, ajuta in prevenirea bolii Alzheimer si scad colesterolul. Previn anumite tipuri de cancer si diabet si te ajuta la controlul greutatii corporale.

Ceai alb

Nu, nu ceai verde (desi este o alta optiune sanatoasa). Ceaiul alb are de fapt mai multi antioxidanti decat ceaiul verde, chiar daca provine practic de la aceeasi planta. Ceaiul alb este produs din mugurii produsi de o planta imatura, inca acoperiti de puful alb (de unde si numele de ceai alb) iar ceaiul verde este produs de frunzele unei plante mai mature.

Ceaiul alb contine mai multi antioxidanti decat ceaiul verde, ajutand in prevenirea cancerului. De asemenea, scade presiunea sanguina, protejeaza inima, intareste oasele, dintii, gingiile si imbunatateste elasticitatea pielii.

Condimente

Condimentele precum scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate. Scortisoara poate micsora nivelul de zahar din sange si scade colesterolul; in plus, imbunatateste miscarea intestinelor gratie continutului de fibre. Paprica si piperul cayenne regleaza presiunea sanguina si imbunatatesc circulatia; rozmarinul si paprika incetinesc dezvoltarea cancerului; ghimbirul reduce greata si raul de masina, si amelioreaza durerile articulare. Iar lista poate continua.

Somon

In general, pestele este important pentru sanatate. El este bogat in antioxidanti, acizi grasi omega-3 si proteine. Alege variantele cat mai naturale si organice de peste, preferabil proaspat, pentru a fi sigura ca nu-si pierde nici un nutriment.

Somonul este bun pentru piele, reducand inflamatiile care provoaca acnee si previne cheagurile de sange. In plus, incetineste problemele cognitive, precum boala Alzheimer sau retardul datorat batranetii, si mentine integritatea sistemului imunitar si circulator.


Ele.ro a lansat primul serial interactiv din .ro: La mana ta. Vizioneaza episodul pilot !

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe