Skip to article

5 alimente care-ti dau super puteri

5 alimente care-ti dau super puteri
Incasii aveau putine alegeri in ceea ce priveste alimentele, dar pe langa asta aveau o energie debordanta. Intrebarea evidenta este: Cum reuseau?

Se pare ca urmatoarele 5 super alimente erau cheia energiei lor, alimente care contin nutrietii si vitaminele necesare unui organism sanatos si puternic.




Quinoa

Quinoa, mama tuturor cerealelor sau aurul incasilor dupa cum i se mai spune, este usor de inteles de ce este un super aliment. Nu numai ca este printre alimentele cu cele mai multe proteine, avand toti cei 9 aminoacizi esentiali, dar este si plina de vitamina B si C, calciu, magneziu si fier. In plus contine aproape o cantitate dubla de fibre, fata de alte cereale.

Quinoa se gateste usor si poate inlocui cu usurinta orezul sau o poti servi la micul dejun daca o fierbi in lapte.

Kiwicha

Cunoscut si sub numele de amaranth, kiwicha contine minerale precum fierul, manganul, magneziu si cupru. Una dintre super superile acestui aliment este ca are agenti de insanatosire care inhiba tumorile. Seamana cu quinoa, in sensul ca poate fi folosit in locul orezului sau servit ca o salata rece. Granulatia este mai mica decat quinoa, seamana cu semintele de mac.

Poate fi facuta faina, poate fi facut floricele precum popcornul sau poate fi folosit ca agent de ingrosare.

Physalis

Cunoscuta si sub denumirea de Physalis peruviana aceasta planta seamana cu o rosie galbena si mica. Elementul distinct al acestei plante este cupa cu textura de hartie care infasoara fiecare astfel de fruct. Fructul are cam 1 aA€A" 2 cm in diametru si contine seminte, exact precum o rosie.

Pshsalis are puteri antioxidante si contine de 20 de ori mai multa vitamina C decat o portocala. In plus previne si imbatranirea celulara.

Un mod de a consuma physalis este la micul dejun alaturi de cereale.

Sacha Inchi

Aceasta planta creste in zona peruviana a Amazonului si mai este cunoscuta sub numele de arahida inca. Uleiul acestei plante este bogat in acizi grasi omega 3 si omega 6, contine antioxidanti ca vitamina A si vitamina E.

O poti manca ca pe orice aluna sau sub forma de ulei pe care sa-l folosesti in diverse retete.

Cartofii mov

Acesti cartofi nu numai ca au un aspect mai frumos decat cei obisnuiti dar au si un grad mai mare de antioxidanti. Inhiba pierderea memoriei odata cu avansarea in varsta, protejeaza de cancer si este un aliment bun pentru bolile de inima. Si, poate cel mai bun lucru dintre toate, au un gust delicios si pot fi gatiti ca niste cartofi normali.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism