Skip to article

5 cele mai dietetice moduri de a gati

5 cele mai dietetice moduri de a gati
Nu trebuie sa fii un maestru bucatar pentru a gati sanatos. Tot ce trebuie sa faci este sa alegi ingrediente sanatoase , cu putine grasimi, care sa iti asigure aportul necesar de nutrienti si vitamine.

Iata mai jos cateva metode sanatoase de gatit:

Fierbere la aburi

Fierberea la aburi reprezinta prepararea mancarurilor intr-un mediu infuzat cu aburi. Poti fierbe la aburi intr-o varietate de moduri. Pe piata exista numeroase aparate destinate acestui mod de gatit. Poti imprumuta si din cultura chinezeasca metoda aburirii alimentelor in recipiente speciale din bambus.

Aburii ajuta la pastrarea aromelor si nutrientilor din legume, fara a mai fi necesara adaugarea de grasimi sau sare. Aceasta metoda de gatit este ideala pentru prepararea pesteului si fructelor de mare. Nu usuca carnea si confera un gust savuros.

Sparanghelul, dovleceii, fasolea verde, pieptul de pui, pestele si fructele de mare sunt cele mai indicate alimente pentru gatirea la aburi.

Atunci cand folosesti aceasta tehnica de gatit nu este necesar sa mai adaugi sare. Poti adauga in schimb zeama de lamaie, usturoi, ghimbir, ceapa sau busuioc proaspat.

Calire rapida

Gatirea alimentelor la o temperatura ridicata pentru scurt timp reprezinta esenta calirii rapide. Deoarece alimentele sunt gatite atat de repede, trebuie taiate in portiuni cat mai mici pentru a te asigura ca fiecare este bine preparat. Aceasta metoda de gatit necesita multa atentie, pentru a preveni arderea alimentelor.

Cea mai buna modalitate de a cali rapid alimentele este sa folosesti un recipient special, de tip wok. Aceasta tigaie este special creata pentru gatirea rapida a alimentelor.

Broccoli, varza, vinetele, ardeii, ciupercile, carne de porc , pui, crevetii, scoicile sau branza tofu sunt ideale pentru calirea rapida. Pentru calire este indicat sa folosesti ulei de masline extravirgin.

La gratar

Prepararea mancarurilor la gratar este una dintre cele mai simple metode de gatit. Alimentele sunt expuse direct la caldura puternica si se prepara foarte repede. Pentru o varianta si mai sanatoasa este indicat sa nu adaugi uleiuri sau grasimi la prepararea mancarurilor. Cel mai indicat este sa marinezi carnea in ierburi aromatice cu cel putin cateva ore inainte de gatire.

Carnea de vita si pui, somonul, ardeii, dovleceii sau ceapa sunt printre cele mai indicate alimente pe care le poti prepara la gratar.

La microunde

Prepararea mancarurilor la cuptorul cu microunde este asemanatoare gatirii cu aburi. Alimentele care se comporta bine la microunde sunt legumele care isi pastreaza culoare si nutrientii, carnea de pui sau pestele.

De asemenea, la cuptorul cu microunde mai poti prepara si sfecla, broccoli, cartofi, spanac, morcovi, conopida sau mere. In timpul prepararii este indicat sa acoperi alimentele cu folie de aluminiu, pentru a-si conserva toti nutrientii.

Gatitul sub presiune

Alimentele gatite cu oala sub presiune necesita foarte putin timp de preparare, ceea ce inseamna ca vitaminele si mineralele sunt pastrate integrale. In timpul prepararii nu trebuie sa adaugi uleiuri sau alte grasimi aditionale. Supele si tocanitele pot fi preparate in 15 minute, iar orezul si legumele in mai putin de 5 minute.

La oala sub presiune poti gati carne de vita, pui sau miel, anghinre, cartofi, fasole, orez, supe si tocanite.


Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism