Skip to article

5 idei de mese sanatoase pe care ti le poti comanda la birou, ideale pentru vara

5 idei de mese sanatoase pe care ti le poti comanda la birou, ideale pentru vara
Cu totii ne dorim sa mancam cat mai diversificat si mai usor vara, atat din motive ce tin de sanatate si silueta, cat si din cauza temperaturilor caniculare care parca nu ne mai imbie atat de mult catre mesele bogate si copioase pe care am fi fost tentati sa le alegem in sezonul rece.

Bineinteles ca vara ar fi ideal ar fi sa consumam cat mai multe fructe si legume proaspete, sa ne hidratam corespunzator si sa incercam sa evitam, pe cat posibil, mancarurile foarte grase sau extrem de condimentate, dar care sunt optiunile pe care le avem la indemana daca programul aglomerat nu ne permite sa mergem zilnic la cumparaturi sau sa ne pregatim seara, de acasa, pranzul pe care il vom lua a doua zi la birou?

Din pacate, programul pe care il avem cei mai multi dintre noi nu ne mai lasa decat o singura optiune: sa ne comandam mancare la birou. Este mai simplu, mai practic si la indemana oricui, mai ales daca alegem sa facem comenzile printr-o aplicatie specializata care ne ajuta nu doar sa economisim timp, dar ne si pune la dispozitie, in acelasi loc, o paleta diversificata de preparate inspirate din diferite bucatarii ale lumii.

Iata care sunt acestea:

1. Salatele

Indiferent de gusturi si de preferinte, cu siguranta fiecare dintre noi va gasi o salata care sa ii satisfaca papilele gustative, dar care sa ne ofere si aportul necesar de nutrienti si sa ne mentina satui pe durata intregii zile.

Salatele grecesti, salatele de pui, salatele cu specific oriental, salatele cu ton sau somon, mixurile de salate verzi, salatele cu vinete, de ciuperci sau ardei copti sunt doar cateva dintre optiunile pe care ni le ofera majoritatea restaurantelor.
Si daca ne dorim sa fim si mai siguri ca acestea ne vor ajuta sa ne mentinem in forma, nu trebuie decat sa fim atenti la modul in care salata este condimentata, la nivelul de aciditate al acesteia si la evitarea dresingurilor bogate in calorii. De exemplu, pentru un plus de savoare si prospetime putem opta pentru dresinguri light, pe baza de iaurt, sau pentru condimente naturale precum sunt mararul, patrunjelul, busuiocul, cimbrul sau chiar menta, in functie de specificul salatei.

2. Supele fresh de vara sau ciorbele sarace in grasimi

Nimic nu poate fi mai potrivit cateodata la masa de pranz decat o supa fresh sau o ciorba usoara de vara. Supele crema de legume (gulii, morcov, linte, dovlecei, rosii, conopida, ardei, ciuperci), supele raw de castraveti sau avocado sau supele si ciorbele slabe din pui sau peste sunt ideale in acest sens.

O masa lichida zilnica nu doar ca aduce un plus de sanatate, dar ne si ajuta sa scadem in greutate. Cu toate acestea, trebuie sa fim foarte atenti la modul in care consumam supa, aceasta fiind recomandata ca o masa de sine statatoare si nu ca un starter. Astfel, in cazul in care alegem un meniu complet pentru pranz, este recomandat sa pastram o pauza de 1-2 ore intre cele 2 feluri.

3. Fast-food-ul sanatos

Da, exista si conceptul de fast-food sanatos. Asadar, pentru cei care nu va puteti dezlipi de acest tip de mancare, puteti opta vara pentru variantele sale mai sanatoase, precum sunt mancarurile light cu specific oriental (Falafel, Baba Ganoush, Sambousek, Mutabal, Halumi la gratar etc.) sau pentru preparatele de tip fast-food vegetariene (Shawarma cu tofu, Fajitas de legume cu guacamole, sandwich-uri sau bruschete etc.), care folosesc inlocuitori mai sanatosi si mai saraci in calorii pentru paine, carne si dresinguri.

4. Sushi-ul si diferitele specialitati din peste

Ce poate fi mai bun decat un sushi de calitate, ce imbina perfect gustul, culoarea, textura si modul unic de prezentare? In plus, pe langa un gust deosebit, sushi-ul este si un preparat sarac in calorii si echilibrat.

De asemenea, o masa sanatoasa de pranz ar putea consta si intr-un preparat din peste sau fructe de mare la gratar, asezonat cu o salata verde de sezon sau cu o portie de orez integral. O regula de baza pentru a va mentine in foma este sa nu amestecati carnea sau pestele cu fainoase, cartofi sau cu alte tipuri de grasimi, precum sunt cele provenite din lactate si branzeturi.

Sursa: hipMenu.ro

Articole recomandate

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi