Skip to article

5 idei de mese sanatoase pe care ti le poti comanda la birou, ideale pentru vara

5 idei de mese sanatoase pe care ti le poti comanda la birou, ideale pentru vara
Cu totii ne dorim sa mancam cat mai diversificat si mai usor vara, atat din motive ce tin de sanatate si silueta, cat si din cauza temperaturilor caniculare care parca nu ne mai imbie atat de mult catre mesele bogate si copioase pe care am fi fost tentati sa le alegem in sezonul rece.

Bineinteles ca vara ar fi ideal ar fi sa consumam cat mai multe fructe si legume proaspete, sa ne hidratam corespunzator si sa incercam sa evitam, pe cat posibil, mancarurile foarte grase sau extrem de condimentate, dar care sunt optiunile pe care le avem la indemana daca programul aglomerat nu ne permite sa mergem zilnic la cumparaturi sau sa ne pregatim seara, de acasa, pranzul pe care il vom lua a doua zi la birou?

Din pacate, programul pe care il avem cei mai multi dintre noi nu ne mai lasa decat o singura optiune: sa ne comandam mancare la birou. Este mai simplu, mai practic si la indemana oricui, mai ales daca alegem sa facem comenzile printr-o aplicatie specializata care ne ajuta nu doar sa economisim timp, dar ne si pune la dispozitie, in acelasi loc, o paleta diversificata de preparate inspirate din diferite bucatarii ale lumii.

Iata care sunt acestea:

1. Salatele

Indiferent de gusturi si de preferinte, cu siguranta fiecare dintre noi va gasi o salata care sa ii satisfaca papilele gustative, dar care sa ne ofere si aportul necesar de nutrienti si sa ne mentina satui pe durata intregii zile.

Salatele grecesti, salatele de pui, salatele cu specific oriental, salatele cu ton sau somon, mixurile de salate verzi, salatele cu vinete, de ciuperci sau ardei copti sunt doar cateva dintre optiunile pe care ni le ofera majoritatea restaurantelor.
Si daca ne dorim sa fim si mai siguri ca acestea ne vor ajuta sa ne mentinem in forma, nu trebuie decat sa fim atenti la modul in care salata este condimentata, la nivelul de aciditate al acesteia si la evitarea dresingurilor bogate in calorii. De exemplu, pentru un plus de savoare si prospetime putem opta pentru dresinguri light, pe baza de iaurt, sau pentru condimente naturale precum sunt mararul, patrunjelul, busuiocul, cimbrul sau chiar menta, in functie de specificul salatei.

2. Supele fresh de vara sau ciorbele sarace in grasimi

Nimic nu poate fi mai potrivit cateodata la masa de pranz decat o supa fresh sau o ciorba usoara de vara. Supele crema de legume (gulii, morcov, linte, dovlecei, rosii, conopida, ardei, ciuperci), supele raw de castraveti sau avocado sau supele si ciorbele slabe din pui sau peste sunt ideale in acest sens.

O masa lichida zilnica nu doar ca aduce un plus de sanatate, dar ne si ajuta sa scadem in greutate. Cu toate acestea, trebuie sa fim foarte atenti la modul in care consumam supa, aceasta fiind recomandata ca o masa de sine statatoare si nu ca un starter. Astfel, in cazul in care alegem un meniu complet pentru pranz, este recomandat sa pastram o pauza de 1-2 ore intre cele 2 feluri.

3. Fast-food-ul sanatos

Da, exista si conceptul de fast-food sanatos. Asadar, pentru cei care nu va puteti dezlipi de acest tip de mancare, puteti opta vara pentru variantele sale mai sanatoase, precum sunt mancarurile light cu specific oriental (Falafel, Baba Ganoush, Sambousek, Mutabal, Halumi la gratar etc.) sau pentru preparatele de tip fast-food vegetariene (Shawarma cu tofu, Fajitas de legume cu guacamole, sandwich-uri sau bruschete etc.), care folosesc inlocuitori mai sanatosi si mai saraci in calorii pentru paine, carne si dresinguri.

4. Sushi-ul si diferitele specialitati din peste

Ce poate fi mai bun decat un sushi de calitate, ce imbina perfect gustul, culoarea, textura si modul unic de prezentare? In plus, pe langa un gust deosebit, sushi-ul este si un preparat sarac in calorii si echilibrat.

De asemenea, o masa sanatoasa de pranz ar putea consta si intr-un preparat din peste sau fructe de mare la gratar, asezonat cu o salata verde de sezon sau cu o portie de orez integral. O regula de baza pentru a va mentine in foma este sa nu amestecati carnea sau pestele cu fainoase, cartofi sau cu alte tipuri de grasimi, precum sunt cele provenite din lactate si branzeturi.

Sursa: hipMenu.ro

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism