Skip to article

5 metode de gatit pentru o alimentatie echilibrata si o masa gustoasa

5 metode de gatit pentru o alimentatie echilibrata si o masa gustoasa
Ti se pare ca mancarurile echilibrate nu sunt foarte gustoase? Lucrurile nu ar trebui sa fie vazute astfel, mesele sunt experiente de care te poti bucura. Cu putina creativitate culinara, poti transforma foarte usor alimentele pline de nutrienti intr-o masa delicioasa.

In cadrul campaniei Pentru o viata echilibrata, Dr. Emanuela Soare, Specialist Maggi in Nutritie, iti prezinta cateva metode de a gati pentru a pune mai bine in valoare gustul mancarurilor preferate, pentru a te bucura de nutrienti.



Cu o nota personala, mancarea va avea un gust pe care cei apropiati il vor indragi.

Metoda de gatit: Wok

Cum sa pregatesti alimentele

Foloseste un wok pentru a prepara legume, pui si fructe de mare, adaugand o cantitate foarte mica de ulei, amestecand foarte des.

Beneficii

Cantitatea de grasime folosita este minima, de 10 ori mai mica decat in cazul prajirii. Si pentru a reduce si mai mult grasimile, poti oricand sa scurgi excesul de ulei la finalul procesului de preparare.

Sfaturi

Aceasta metoda iti permite sa prepari in wok o diversitate de legume, cum ar fi ceapa, morcovii, varza, iar acest amestec de ingrediente este foarte gustos, avand consistenta potrivita.

Metoda de gatit: Gratar

Cum sa pregatesti alimentele

Incearca sa prepari intotdeauna carnea pe un gratar astfel incat grasimea sa se separe de aceasta.

Beneficii

Daca folosesti un gratar, nu vei adauga ulei, asadar mancarea va contine mai putine calorii.

Sfaturi

Atunci cand gatesti carnea de pui la gratar, indeparteaza inainte pielea, avand grija sa nu arzi ulterior carnea.

Metoda de gatit:Cuptor

Cum sa pregatesti alimentele

Atunci cand gatesti la cuptor, foloseste un recipient cu capac, adauga mai mult lichid decat de obicei sau prepara mancarea in pungi speciale.

Beneficii

Poti controla cantitatea de ulei si utiliza o varietate de ingrediente.

Sfaturi

Adauga sosuri pe baza de suc de rosii sau de lamai, condimente si plante care contin mai putine calorii, mai multi nutrienti si vei obtine preparate cu mai multa savoare.

Metoda de gatit:Fierbere

Cum sa pregatesti alimentele

Pregateste carnea de pui sau de peste introducandu-le in apa care a dat in clocot.

Beneficii

Si de aceasta data, nu este adaugata nici un pic de grasime.

Sfaturi

Pentru a pastra gustul savuros si bogat, foloseste aceeasi apa pentru a prepara si garniturile, cum ar fi legume sau orez.

Metoda de gatit:Gatit la aburi

Cum sa pregatesti alimentele

Pregateste legumele intr-un vas deasupra apei care fierbe.

Beneficii

Aceasta metoda este o modalitate de a gati fara grasimi, care ajuta la retinerea vitaminelor si mineralelor.

Sfaturi

Gateste legumele al dente (pana la punctul de fierbere in care isi pastreaza fermitatea) si bucura-te de consistenta lor.

Este bine de retinut ca marinarea carnii sau a puiului intr-o varietate de ierburi si condimente, alaturi de otet si suc de lamaie, ajuta la fragezirea ei, adaugand savoare si culoare. Sosul de marinare poate fi adaugat peste carne in timp ce este preparata.

La fel ca in cazul oricaror altor retete, intotdeauna iti poti pune amprenta personala asupra mancarurilor preparate pentru a fi pe gustul si placul tau si al familiei tale. Retine ca poti gati cu putine grasimi sau chiar deloc. Fii creativ, plin de imaginatie in adaugarea aromelor, condimentelor si legumelor. In acest fel, preparatele tale vor fi pline de nutrienti, dar si delicioase.

Mai multe informatii referitoare la retete ingenioase si de sezon pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, puteti gasi accesand www.maggi.ro.

Informatiile sunt oferite de Dr. Emanuela Soare, Specialist Maggi in Nutritie

Articole recomandate

Studiu: o baie fierbinte echivalenta cu o plimbare de 30 de minute Studiu: o baie fierbinte echivalenta cu o plimbare de 30 de minute
Daca adori baile lungi si fierbinti decat sa faci cardio sau o plimbare la pas, atunci esti norocos. Potrivit People Bodies, o baie calda te poate ajuta sa arzi cateva calorii bune si in acelasi timp sa te bucuri de relaxare chiar la tine acasa. Cercetatorii de la Universitatea Loughborough au
Dieta Zone: slabesti in timp si sanatos pana la 25 de kilograme Dieta Zone: slabesti in timp si sanatos pana la 25 de kilograme
Dieta Zone este o dieta care are la baza un echilibru intre proteine, carbohidrati si grasimi. Acest regim alimentar presupune calcularea caloriilor, insa nu impune foarte multe restrictii in privinta alimentelor pe care le poti consuma. Barry Sears, medicul care a creat acest regim, sustine ca
Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta
Prezentatorul Mihai Morar a slabit 15 kilograme. Si-a dorit sa aiba mai multa grija de sanatatea sa si a inceput sa adopte un stil de viata mai sanatos. S-a apucat serios de sport, insa a avut grija si la alimentatie. Realizatorul TV a marturisit insa ca nu a tinut o dieta minune si nici nu crede
Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23