Skip to article

5 motive pentru a manca paine la fiecare masa

5 motive pentru a manca paine la fiecare masa
Nu pierde nicio firimitura din sfaturile noastre nutritionale si descopera binefacerile painii, alimentul de baza in nutritia omului.

Pentru a fi mereu in forma, un pic de paine e necesara la fiecare masa!

Painea: aporturi nutritionale care iti permit sa-ti controlezi greutatea

Painea contine glucide complexe, proteine si fibre. Glucidele complexe constituie principala sursa de energie necesara metabolismului si functionarii creierului si a sistemului nervos central. Compozitia painii ne confera deci satietatea care ne face sa evitam rontaiala intre mese.

Painea: efecte favorabile asupra tranzitului

25% din populatie sufera de constipatie. Ea poate fi ameliorata prin cresterea consumului de fibre alimentare solubile si insolubile. Orice paine este sursa de fibre, de ambele tipuri. Evident, painea cea mai buna este cea integrala, care contine fibre insolubile.

5 motive pentru a manca paine la fiecare masa

Painea contribuie la aporturile energetice

Sportivii stiu cat e de important sa mananci paine atunci cand faci un efort intens. Painea contine aproximativ 50% amidon, deci o proportie importanta de glucide complexe. Alimentele pe baza de grau integral sunt recomandate pentru reducerea riscului de boli cardiovasculare si cancer de colon.

Painea: aliata creierului si a functiilor cognitive

Chiar daca creierul reprezinta doar 2% din greutatea corporala, el foloseste aproximativ 20% din energia totala. Creierul nu depoziteaza energie decat pentru a avea o autonomie de 10 minute. De aceea, performantele cerebrale sunt mai putin bune pe burta goala. Memoria este si ea corelata cu glicemia: painea la micul dejun este foarte importanta pentru copii.

Painea: totul sta in faina

Painea integrala, facuta din mai multe cereale, este cea mai buna. Aspectul sau dens, putin aerat, este semn de indice glicemic scazut.

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe