Skip to article

5 reguli pentru o alimentatie sanatoasa

5 reguli pentru o alimentatie sanatoasa
Un program sanatos de nutritie ar putea fi destul de usor de implementat daca se tine cont de anumite reguli esentiale.

Alimentele pe care le consumi au intotdeauna impact asupra sanatatii tale, dar si asupra aspectului tau.


Acestea sunt cele mai importante motive pentru care este recomandat sa ai mai multa grija la alimentele pe care vrei sa le consumi. Iata cateva dintre cele mai bune reguli pentru o alimentatie sanatoasa.

Consuma carbohidratii potriviti

Dietele sarace in carbohidrati sunt de domeniul trecutului. In aceasta perioada se pune accentul pe alimentatia echilibrata si in acelasi timp sanatoasa. In ceea ce priveste consumul de carbohidrati, consideratiile esentiale sunt "ce fel" si "cat de mult". Carbohidratii rafinati si procesati pot fi vinovati de supra-alimentare si cresterea in greutate. In acest sens, nutritionistii recomanda consumul de cereale integrale.

De asemenea, marimea portiei este si ea la fel de importanta. De exemplu, in situatia in care consumi o chifla sau doua felii de paine prajita, iti asiguri jumatate din aportul recomandat pentru intreaga zi.

Obtine proteine din surse variate

Carnea slaba de pui este o sursa buna de proteine, motiv pentru care foarte multe persoane incearca sa isi ia proteinele doar din aceasta. Totusi, proteinele se mai gasesc si in alimente precum: somon, pastrav, hering, sardine. De asemenea, carnea de curcan, ouale, carnea slaba de vaca etc reprezinta surse importante de proteine.

Persoanele vegetariene isi pot lua cantitatea necesara de proteine din linte, fasole, ciuperci sau tofu. Este indicat sa consumi aceste alimente de aproximativ 3 ori pe saptamana

Renunta la grasimile saturale

In primul rand, este bine sa stii ca nu este tocmai recomandat sa renunti la grasimi, cel putin nu intr-un mod prea brusc. Totusi, este indicat sa reduci consumul acestora si sa optezi pentru produsele cu un grad scazut de grasimi. Astfel, in ceea ce priveste lactatele cauta-le pe cele cu 1 - 3 % grasime si fereste-te de cele cu 10 - 12%. De asemenea, ar fi bine sa eviti carne de porc sau vita daca aceasta contine grasime, chiar si in cantitati mici.

Consuma grasimi monosaturate, adica grasimi bune. Pe acestea le poti lua din produsele de peste: somon, ton, sardine, nuci, avocado, ulei de masline etc.

Renunta la sare

Aportul ridicat de sare merge mana in mana cu hipertensiunea si atacurile de cord. Probabil te gandesti ca esti inca tanara si organismul tau rezista. Nu uita insa ca organismul tau acumuleaza toate aceste ingrediente, iar in momentul in care va ajunge la saturatie, iti va da o serie de semnale foarte neplacute.

In mod normal, o persoana ar trebuie sa consume aproximativ o lingurita de sare pe zi, dar din pacate aceasta limita este adesea depasita sau chiar dublata ori triplata.

Foloseste-te de suplimente

In ciuda faptului ca incerci sa ai o dieta cat mai variata, sunt sanse foarte mari sa nu ai parte totusi de toate vitaminele si mineralele esentiale. In acest sens ai putea sa te foloseste de beneficiile suplimentelor alimentare, iar printre cele mai necesare se afla:

- Vitamina B12
- Calciu
- Acid folic
- Multivitamine
- Ulei de peste (capsule)
- Vitamina D (in perioada de iarna).

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta
Prezentatorul Mihai Morar a slabit 15 kilograme. Si-a dorit sa aiba mai multa grija de sanatatea sa si a inceput sa adopte un stil de viata mai sanatos. S-a apucat serios de sport, insa a avut grija si la alimentatie. Realizatorul TV a marturisit insa ca nu a tinut o dieta minune si nici nu crede
Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23
Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni
Jurnalista Mara Banica a slabit 15 kilograme in doar doua luni. A afisat o silueta de invidiat si reuseste sa se mentina. Pentru ca toata lumea a dorit sa ii afle secretul, Mara a impartasit fanilor sai dieta care a ajutat-o sa ajunga la greutatea ideala. Mara Banica a explicat in ce consta regimul
Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme
Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme in doar trei luni cu ajutorul unei diete cu somon. Si-a dorit sa slabeasca rapid dupa nastere asa ca a apelat la somodieta, o cura de slabire inventata chiar de ea. "Somodieta este dieta pe care am inventat-o fix de nevoie, dupa o perioada de 9 luni in care am