Skip to article

5 sfaturi pentru o dieta la inceput de an

Inceputul de an constituie o ocazie potrivita pentru a-ti schimba obiceiurile alimentare si pentru a imbunatati dieta.

Exista mai multe schimbari pe care le poti face pentru a incepe o dieta de lunga durata, inca din primele saptamani ale noului an.

1. Carente

Daca te confrunti deja cu o carenta de vitamine sau o lipsa a unui alt element in organism, poti stabili noua dieta in functie de alimentele de care ai nevoie. Calciul, fierul sau magneziul sunt unele dintre cele mai des intalnite carente in organism.

Deficitul de calciu este intalnit des la adulti. Calciul este un element indispensabil, acesta jucand un rol important in sistemul osos si in functionarea celulelor nervoase si musculare. Introdu in dieta ta un consum constant de lapte, branzeturi, iaurturi etc. Este indicat sa consumi minim un produs lactat la o masa.

Fierul constituie un compus indispensabil organismului, responsabil pentru multe reactii chimice si pentru transportul oxigenului. Carenta de oxigen poate duce la anemie, manifestata prin stari de oboseala si slabiciune. Pentru un aport de fier, consuma alune, caise uscate, ficat, mazare, migdale, mei, tarate, spanac, nuci.

2. Nutritionist

Consulta un specialist nutritionist pentru a stabili o dieta personalizata, in functie de organismul tau. Chiar daca pe termen lung o dieta stricta este greu de respectat, poti invata multe lucruri utile despre o alimentatie sanatoasa. Cu cat te informezi mai mult, cu atat vei cumpara si vei pune pe masa alimente mai bine alese.

3. Fibre

Cand cumperi mancare, alege mai multe alimente bogate in fibre, precum legumele, fructele sau cerealele integrale. Acestea ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp, ceea ce te ajuta sa ai mai putine mese, evitand astfel acumularea kilogramelor nedorite.

4. Orele de masa

Renunta la mesele si gustarile haotice de pana acum. Fa un program pentru masa, cu ore stabile, in functie de programul tau zilnic. In cateva zile, organismul se poate obisnui cu noile ore de masa. Pe termen lung, este benefic pentru organism sa elimini complet mesele tarzii sau gustarile luate pe drum. In plus, vei economisi bani deoarece nu-ti vei mai cumpara ceva de rontait de la cantina, de la tonomate sau de prin oras, pe drum spre casa.

5. Continutul meselor

Elimina din cosul de cumparaturi alimentele procesate, care sunt unele dintre cele mai nocive pentru sanatate. Obisnuieste-te sa citesti eticheta, chiar daca va trebui sa pierzi mai mult timp la cumparaturi.

Daca nu-ti place sa iei micul dejun, gandeste-te ce obisnuiai sa mananci in vacante, dimineata. Multe persoane care nu mananca de obicei mai nimic la prima ora au totusi pofta de mancare in vacanta, deoarece programul relaxat face mancarea mai interesanta decat in diminetile in care se grabesc la serviciu. Inspira-te din meniul de vacanta si fa din micul dejun o masa importanta a zilei. Vei avea mult mai multa energie pe tot parcursul zilei.

Nu sari peste pranz, daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa. Numai cu un mic dejun si un pranz indestulator vei reusi sa scapi de pofta de mancare care te face sa mananci orice si oricat seara. In timp, iti vei mentine silueta si vei avea un somn mai odihnitor cu o cina usoara.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda