Skip to article

5 sfaturi pentru o dieta la inceput de an

5 sfaturi pentru o dieta la inceput de an
Inceputul de an constituie o ocazie potrivita pentru a-ti schimba obiceiurile alimentare si pentru a imbunatati dieta.

Exista mai multe schimbari pe care le poti face pentru a incepe o dieta de lunga durata, inca din primele saptamani ale noului an.

1. Carente

Daca te confrunti deja cu o carenta de vitamine sau o lipsa a unui alt element in organism, poti stabili noua dieta in functie de alimentele de care ai nevoie. Calciul, fierul sau magneziul sunt unele dintre cele mai des intalnite carente in organism.

Deficitul de calciu este intalnit des la adulti. Calciul este un element indispensabil, acesta jucand un rol important in sistemul osos si in functionarea celulelor nervoase si musculare. Introdu in dieta ta un consum constant de lapte, branzeturi, iaurturi etc. Este indicat sa consumi minim un produs lactat la o masa.

Fierul constituie un compus indispensabil organismului, responsabil pentru multe reactii chimice si pentru transportul oxigenului. Carenta de oxigen poate duce la anemie, manifestata prin stari de oboseala si slabiciune. Pentru un aport de fier, consuma alune, caise uscate, ficat, mazare, migdale, mei, tarate, spanac, nuci.

2. Nutritionist

Consulta un specialist nutritionist pentru a stabili o dieta personalizata, in functie de organismul tau. Chiar daca pe termen lung o dieta stricta este greu de respectat, poti invata multe lucruri utile despre o alimentatie sanatoasa. Cu cat te informezi mai mult, cu atat vei cumpara si vei pune pe masa alimente mai bine alese.

3. Fibre

Cand cumperi mancare, alege mai multe alimente bogate in fibre, precum legumele, fructele sau cerealele integrale. Acestea ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp, ceea ce te ajuta sa ai mai putine mese, evitand astfel acumularea kilogramelor nedorite.

4. Orele de masa

Renunta la mesele si gustarile haotice de pana acum. Fa un program pentru masa, cu ore stabile, in functie de programul tau zilnic. In cateva zile, organismul se poate obisnui cu noile ore de masa. Pe termen lung, este benefic pentru organism sa elimini complet mesele tarzii sau gustarile luate pe drum. In plus, vei economisi bani deoarece nu-ti vei mai cumpara ceva de rontait de la cantina, de la tonomate sau de prin oras, pe drum spre casa.

5. Continutul meselor

Elimina din cosul de cumparaturi alimentele procesate, care sunt unele dintre cele mai nocive pentru sanatate. Obisnuieste-te sa citesti eticheta, chiar daca va trebui sa pierzi mai mult timp la cumparaturi.

Daca nu-ti place sa iei micul dejun, gandeste-te ce obisnuiai sa mananci in vacante, dimineata. Multe persoane care nu mananca de obicei mai nimic la prima ora au totusi pofta de mancare in vacanta, deoarece programul relaxat face mancarea mai interesanta decat in diminetile in care se grabesc la serviciu. Inspira-te din meniul de vacanta si fa din micul dejun o masa importanta a zilei. Vei avea mult mai multa energie pe tot parcursul zilei.

Nu sari peste pranz, daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa. Numai cu un mic dejun si un pranz indestulator vei reusi sa scapi de pofta de mancare care te face sa mananci orice si oricat seara. In timp, iti vei mentine silueta si vei avea un somn mai odihnitor cu o cina usoara.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi