Skip to article

6 alimente care iti imbunatatesc starea de spirit

Atunci cand esti suparata si coplesita de sentimente negative, mancarea poate fi cel mai bun aliat al tau.

Exista o serie de alimente cu un continut de ingrediente care actioneaza la nivelul creierului tau intr-un mod pozitiv.


De asemenea, daca iti vei incepe ziua cu o alimentatie potrivita, intreaga zi iti va fi mai frumoasa. Descopera care sunt acele alimente.

1. Painea integrala

Painea integrala contine aminoacizi, ingrediente esentiale pentru buna functionare a sistemului central nervos. Trucul este sa mananci cateva felii la micul dejun pentru a creste viteza de transmitere a impulsurilor in sistemul nervos. Daca le vei consuma inainte de o ceasca cu cafea cu lapte, efectul va fi cu atat mai puternic.

2. Carne de curcan si pui

Carnea de pui si curcan este saraca in grasimi, iar in acelasi timp contine proteine si un aminoacid numit tirozina care creste nivelul de dopamina si norepinefina. Aceste doua ingrediente stimuleaza activitatea creierului intr-un mod pozitiv. Consuma aceste doua tipuri de carne cat mai des, de preferat preparate pe gratar sau fierte.

In acelasi timp dopamina si norepinefina sunt ingrediente de baza in tratarea unor boli precum dementa sau Alzheimer, boli care apar mai nou chiar si la varste mai tinere.

3. Apa

Dezhidratarea usoara este o cauza comuna (dar adesea trecuta cu vederea) a oboselii si a starilor de nervozitate. Explicatia este ca dezhidratarea scade fluxul sanguin catre organele noastre, iar toate functiile organismului sunt incetinite si ofera o stare de letargie. Consumul suficient de apa va impiedica aparitia acestor stari de oboseala si nervozitatea si iti va imbunatati starea de spirit.

4. Banane

Deficitul de magneziu este adesea o cauza provocatoare de stres. Medicii si nutritionistii recomanda persoanelor stresate si agitate diete si suplimente pe baza de magneziu tocmai in scopul de a le oferi acestora linistea de care au nevoie.

Lipsa de magneziu provoaca simptome precum: iritabilitate, oboseala, insomnie, spasme musculare, apatie, confuzie si capacitatea redusa de a invata.

Consuma zilnic cel putin o banana pentru a avea o stare de spirit cat mai buna.

5. Fructe de mare

Fructele de mare contin seleniu, un mineral care are legatura cu optimismul si cu starea de spirit. Consumul periodic de fructe de mare conduce la un sentiment de fericire, la mai multa energie si in acelasi timp reduce anxietatea.

Daca iei suplimente de seleniu, evita sa iei o doza mai mare de 200 de micrograme pe zi pentru ca te poti confrunta cu sensibilitate la nivelul membrelor, cu oboseala, iritabilitate, dureri de stomac, vedere incetosata si unghii fragile.

6. Portocale si grapefruit

Chiar si o deficienta mica de vitamina C iti poate da un sentiment de tristete si usoara depresie, chiar si fara motiv. In acelasi timp, lipsa vitaminei C inhiba absorbtia fierului in organism, mineral responsabil de lupta impotriva oboselii. Chiar si o portocala sau un grapefruit pe zi va suplini jumatate din necesarul de vitamina C. Suplimentele cu vitamina C sunt si ele foarte eficiente, doar ca au ca efect secundar formarea pietrelor la rinichi.

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe